Moto Guzzi slaví v roce 2021 století své existence

Sto let historie, sto let pozoruhodných motocyklů, vítězství, dobrodružství a ikonických postav, které vytvořily legendu s orlem ve znaku. Moto Guzzi slaví toto neobyčejné výročí rokem plným akcí, který vyvrcholí GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi (Světovými dny Moto Guzzi) plánovanými na 9.-12. září v Mandellu del Lario.

GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi jsou vždy povinnou a toužebně očekávanou akcí pro všechny nadšence, a teď se po deseti letech od posledního ročníku vrací. Desítky tisíc nadšenců se sjedou z celého světa, aby zažily jedinečnou a nezapomenutelnou událost, který se koná díky spolupráci společnosti Moto Guzzi, výboru Motoraduno Internazionale Committee a místních úřadů Mandella del Lario.

Mohlo by vás zajímat:  Společnost Faber GmbH získává výhradní distribuci motocyklů Piaggio Group také na slovenském trhu

Při této speciální příležitosti Moto Guzzi vyrobí omezené série svých modelů ve speciální barevné kombinaci Centennial Livery, která bude v nabídce pro modely V7, V9 a V85 TT pouze v průběhu roku 2021.

Exkluzivní, elegantní a atraktivní barevné provedení připomíná unikátní odkaz historie značky a čerpá z designu legendárních motocyklů, které tvořily motocyklovou historii – především z osmiválce z roku 1955. Z bláznivého a vizionářského nápadu, neobyčejného stroje, postaveného na závody Mistrovství světa třídy 500, projektu tak odvážného, že předběhl veškerou světovou motocyklovou produkci o deset let.

Tento milník motocyklové historie má extrémně elegantní barevnou kombinaci, podtrhující jeho závodní charakter. Kovovou nádrž v saténovém lesku doplňuje zelená kapotáž a sedlo s koženým potahem. Stejné barvy charakterizovaly rovněž model 350 Bialbero, jeden z nejúspěšnějších motocyklů v zhistorii a neporazitelného vládce třídy 350 v Mistrovství světa GP, který má na kontě obdivuhodný rekord devíti po sobě jdoucích titulů (5 jezdeckých a 4 konstruktérské) v letech 1953 až 1957.

Mohlo by vás zajímat:  Josep García korunován za španělského šampiona Enduro Scratch a E2 v roce 2020

Zelená byla také první barvou, do které Moto Guzzi oblékla svůj první model Normale, a pravděpodobně nejikoničtější z orlích barev vůbec. Designové studio ji přizpůsobilo do moderní podoby matným povrchem, který ve spojení s metalickými barvami vyjadřuje solidnost a autenticitu značky. S barvami kapotáže ladí sedlo, potažené materiálem v barvě přírodní kůže, které zvýrazňuje typickou italskou pozornost k detailům.

Dalšími odlišovacími prvky jsou zlatý orel a speciální logo, jehož grafika oslavuje 100 let Moto Guzzi.

100 LET HISTORIE NEJAUTENTIČTĚJŠÍ MOTOCYKLOVÉ ZNAČKY

Přesně na den byla společnost „Società Anonima Moto Guzzi“ založena 15. března 1921, s cílem „vyrábět a prodávat motocykly a vyvíjet další aktivity, související nebo spojené s kovodělným průmyslem“. A přesně v ten moment byl podle vzpomínek jednoho ze zakládajících bratrů vybrán orel s roztaženými křídly jako symbol nové společnosti. Od té doby je orel, který se rychle stal notoricky známým po celém světě, symbolem Moto Guzzi.

A tak bylo v Mandellu del Lario – ve stejné budově, kde se motocykly Moto Guzzi vyrábí dodnes – otevřeno výkonné ústředí průmyslového podniku, který se zapsal do historie světového motocyklismu stroji, které se později staly touhou sběratelů – například modelem GT 500 Norge (1928), na kterém dojel Giuseppe Guzzi, bratr zakladatele Carla, k polárnímu kruhu, nebo modely Airone 250 (1939) či Galletto (1950), který přispěl k masové motorizaci v poválečném období.

V té době byl otevřen aerodynamický tunel – první na světě v motocyklovém segmentu, který je stále přístupný návštěvníkům v Mandellské továrně – vytoužený úzce spolupracujícím týmem neobyčejných konstruktérů, do nějž patřili Umberto Todero, Enrico Cantoni a designér, který se brzy stal legendou: Milánský rodák Giulio Cesare Carcano, otec modelu Otto Cilindri (1955) s neuvěřitelnou maximální rychlostí 285 km/h a prototypů, které v období 1935 až 1957 vyhrály celých 15 světových rychlostních titulů a 11 závodů Tourist Trophy.

Mohlo by vás zajímat:  Společně v prachu a nepohodě s GASGAS

V šedesátých letech, po lehkých motocyklech Stornello a Dingo, vdechla Moto Guzzi život 700 cm3 90° V-twinu s kardanovým sekundárním převodem, předurčenému k tomu, stát se jedinečným symbolem výrobce z Mandella prostřednictvím legendárních modelů jako V7 Special, V7 Sport, California a Le Mans. Tento motor byl neustále modernizován při zachování stejné architektury až do současnosti, kdy s podporou vyspělých elektronických řídících prvků pohání nejoblíbenější soudobé Moto Guzzi jako V7 a V9 ve verzích Roamer a Bobber či V85 TT, první klasické enduro na světě.

Zdroj a foto: Moto Guzzi