Michek se na Dakaru stal nejlepším netovárním jezdcem

Tímto ročníkem Dakarské rallye potvrdili Martin Michek a český tým ORION – Moto Racing Group, že patří ke světové špičce. Český jezdec skončil v celkovém pořadí na 11. místě a stali se nejlepšími mezi těmi bez tovární podpory. Navázali tak na desáté místo, které získali před dvěma lety. „Výsledky v této kategorii máme úžasné, je to něco výjimečného,“ prohlásil v cíli Michek. „Emoce v cíli byly obrovské, celý tovární tým KTM nám gratuloval,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf českého týmu. Michek po 14 etapách ztratil na vítěze Kevina Benavidese 1 hodinu a 42 minut.

Byl to nejnáročnější Dakar v Saudské Arábii, jenže českým motorkářský tým v něm obstál. Michek kromě dvou etap pokaždé dojížděl v elitní dvacítce, neměl nějaký zásadnější technický problém. Tomu se bohužel nevyhnul Milan Engel, který neprojel cílem páté etapy a musel skončit. Kromě toho Michek získal na letošním ročníku svůj nejlepší výsledek, když v jednom dnu byl devátý nejrychlejší. V poslední etapě navíc dojel jedenáctý. Jaké je jeho kouzlo?

Tahal jsem, co to šlo. Jsem blázen, protože občas jsem šel v některých situacích do risku, po hlavě. Jsem fakt rád, že jsem to přežil a dostal se do cíle,“ prohlásil v cíli českobudějovický Michek, který opět hodně trápil soupeře z továrních týmů. „Dva roky zpátky jsme byli druzí v netovárních týmech, takže jsme letos vylepšili naše maximum. Potvrdili jsme, že jsme jeden z nejlepších týmů bez fabrické podpory. Ano pomohly nám výpadky jiných soupeřů, ale o tom Dakar je,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – MRG.

Mohlo by vás zajímat:  Těsné souboje v nekonečném pískovišti. Michek dojel šestnáctý

Michek má za sebou čtvrtou Dakarskou rallye, pokaždé dojel. V minulém ročníku obsadil celkově 36. místo, musel se ale vzpamatovávat z nehod, které se mu staly na přejezdu nebo v poušti. Letos se mu velká nehoda vyhnula, přitom musel překonávat nejdrsnější trasu, jaká v Saudské Arábii kdy byla. „Martin jede rychle, ale zároveň to má pod kontrolou. Moc dobře ví, co na motorce dělá, má každý metr dobře promyšlený a v tomhle je jeho přednost,“ prohlásil Krajčovič.

Jízda na blázna se vyplatila

Navíc samotný Michek o sobě prohlašuje, že je během měřených úseků blázen, a že mu nevadí občas zariskovat. „Tohle je trendem posledních ročníků Dakaru, pokud chcete být v této nejprestižnější kategorii vpředu, jinak to nejde. Musíte jet fakt hodně rychle a občas v těch nebezpečných terénech zariskovat. Vidíme to, jak energicky Martin na trati působí, velmi často odrovnává přední ráfky,“ dodal s úsměvem Krajčovič. Největší krizový moment pro Michka byla asi předposlední etapa, v které měl padesát kilometrů před cílem technický problém, když mu na motorce odešlo vstřikování. A dva kilometry po průjezdu se mu stroj zastavil.

Oslavy českého týmu budou střídmé, v Saudské Arábii je alkohol zakázaný. „Budeme slavit dobrou náladou, která je u nás naštěstí po celý Dakar. Furt si ale plácáme a fotíme, spadlo to z nás,“ dodal s úlevou Krajčovič. Pro tým ORION – MRG to byla desátá účast na Dakarské rallye.