Pro rok 2015 bude trhákem robustní a zároveň minimalistický sportovní styl motocyklu VFR800X Crossrunner z řady Adventure.
Nový čtyřválec VTEC s odolným odpružením s dlouhým zdvihem,16-ventilový motor V4-VTEC DOHC s úhlem sevření válců 90° se vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých a středních otáčkách pro plynulou a pohodlnou jízdu. Variabilní časování ventilů a elektronické řízení zdvihu ventilů (VTEC) ovládá při nízkých otáčkách jeden pár sacích/výfukových ventilů na válec, přičemž v okamžiku zvýšení otáček přepne na oba páry.
Vše je uloženo v rámu zdokonaleného modelu VFR800F, a to včetně nové 43mm teleskopické vidlice HMAS (Honda Multi-Action System) se zdvihem nápravy 131 mm a plynulého nastavení předpětí pružiny. Díky kombinaci s plynovým zadním tlumičem byl stvořen dravý všestranný stroj řady Adventure se sportovním srdcem přinášející univerzální využití a soustředěný výkon.
Výbornému motoru a podvozku pomáhají také skvělé brzdy s kombinovaným systémem CBS doplněným ve standardu ještě o ABS. Systém ABS je součástí standardní výbavy a přední 17″ kolo z lehké slitiny je opatřeno dvěma 310 mm kotouči s radiálně umístěnými čtyřpístkovými třmeny. Brzdy jsou kombinované pouze při stisku páčky zadní brzdy. Když stisknete přední brzdu, zadní brzdu to nepřipojí.
Sedlo je nastavitelné do dvou výšek. Výšku lze nastavit buď na 815 mm nebo na 835 mm, takže se stroj dokáže přizpůsobit širší skupině jezdců. Sedlo samotné se vyznačuje zúženou přední částí, díky které jezdec dosáhne snáze na zem.
Systém volitelné kontroly trakce (HSTC) pečlivě sleduje trakci zadního kola a prostřednictvím plynulého řízení motoru zajišťuje přilnavost pneumatiky na kluzkém povrchu. Ovládá se z řídítek a obsahuje tři režimy, které se zobrazují na přístrojovém panelu LCD. Systém se ovládá tlačítkem na levé rukojeti a disponuje dvěma režimy i možností úplného vypnutí.
Standardní výbava zahrnuje také například rukojeti s pětistupňovým vyhříváním. Honda VFR800X Crossrunner je vybavena ukazateli směru s funkcí automatického vypínání vyvinutými společností Honda. Inovovaný LCD přístrojový panel je tvořen inverzním displejem s bílým LED podsvícením. Ukazatele rychlosti a otáček jsou umístěny vedle sebe; dále se na displeji nachází údaj o zařazeném rychlostním stupni, o spotřebě paliva a o dojezdu na palivo v nádrži, hodiny, údaj o venkovní teplotě a dvě denní počítadla ujetých kilometrů. Na displeji je rovněž zobrazován stav pětistupňového vyhřívání rukojetí. Charakteristický světlomet modelu VFR800X Crossrunner ve tvaru „X“ využívá jasné bílé světlo diod LED zajišťující zlepšenou viditelnost a průnik světelného paprsku. Tento jedinečný design snižuje v kombinaci s diodami LED koncového světla spotřebu elektrického proudu.
Příslušenství zahrnuje: barevně sladěné integrované zadní boční kufry o objemu 29 litrů, 31litrový a 45litrový horní box a zadní nosič, 12V zásuvku, rychlořazení, mlhová světla LED, madlo na krytu sedla, střední stojan, krátký zadní blatník a titanový tlumič výfuku Akrapovič.
Jak řekl pan Yoichi Inayama, vedoucí projektu VFR800X Crossrunner: „Chtěli jsme vytvořit prémiový motocykl, který by byl připraven na jakoukoliv akci a který by svému majiteli při každodenním používání přinášel maximální potěšení.“
Zkuste sami, zda se jim to povedlo…
[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]
Typ:,Honda VFR800X CROSSRUNNER 2015
Motor (Vrtání × zdvih):,72 x 48 mm
Karburace:,Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Kompresní poměr:,11.8: 1
Zdvihový objem motoru:,782 ccm
Typ motoru:,Kapalinou chlazený čtyřtaktní 16 ventilový DOHC 90° V-4
Max. výkon:,78 kW při 10 250 ot./min
Max. točivý moment:,75 Nm při 8 500 ot./min
Přední brzdy:,Dvojitý plovoucí kotouč hydraulické brzdy 310 × 4.5 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny (+ ABS)
Zadní brzdy:,Hydraulický kotouč 256 × 6 mm s dvoupístkovým třmenem (+ ABS)
Přední pneumatiky:,120/70 R17
Zadní pneumatiky:,180/55 R17
Rozměry (D × Š × V):,2 190 x 870 x 1 360 mm
Typ rámu:,hliníkový rám
Objem palivové nádrže:,20.8 litrů
Světlá výška:,165 mm
Pohotovostní hmotnost:,242 kg
Výška sedla:,835 / 815 mm
Rozvor:, 1475 mm
Převodovka:,Stálý převod; řetěz utěsněný O-kroužkem; šestistupňová manuální
[/table]