Laia Sanz a GASGAS Factory Racing dokončují přípravy na DAKAR 2021

Laia Sanz a GASGAS Factory Racing dokončili předdakarské testování a nyní odpočítávají dny do zahájení svého dalšího novoročního dobrodružství. Laia se vydá na start svého 11. Dakaru za něco málo přes dva týdny, protože se snaží dále upevnit svoji pozici jednoho ze skutečných velikánů dakarské rallye.
Laia se zúčastní své 11. rallye Dakar v roce 2021, GasaGas RC 450F se na slavné akci představí již podruhé. 

Letošní rok byl pro Laiu obzvlášť obtížným. Během léta se nakazila lymskou boreliózou, takže její přípravy na Dakar byly komplikovanější než obvykle. S podporou svého týmu, přátel a sponzorů však Laia věří, že je nyní připravena podniknout nejtěžší běžeckou rally na světě. Plně se soustředí na dokončení svého 11. Dakaru v řadě a na další silný výsledek.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje BMW CE 02 x VAGABUND

Na 43. ročníku závodu bude kladen zvýšený důraz na navigaci jezdců a schopnosti zvládnout technický terén s nižší rychlostí, což je pro Laiu skvělou zprávou. Vzhledem k tomu, že se Rallye Dakar 2021 bude opět konat na Středním východě, bude tato akce začínat a končit v pobřežním městě Džidda u Rudého moře. Stejně jako všechny konkurenty čeká Laiu v sobotu 2. ledna krátký kvalifikační prolog a poté zahájí vlastní rally a 12 dlouhých a náročných rychlostních zkoušek na celkové délce 7 646 km. 

GASGAS Factory Racing s potěšením oznamuje několik změn ve struktuře sponzorů týmu. Laia bude nosit závodní oblečení KENNY a pro účast na Dakaru 2021 dostane další podporu od dlouholetého sponzora KH7.

Laia Sanz: „Byl to pro mě opravdu těžký rok, takže mít možnost účastnit se na Dakaru 2021 znamená mnoho. Zranila jsem si ruku na druhé etapě posledního Dakaru a přestože jsem pokračovala a dokončila závod, zranění se ukázalo být horší, než jsme si mysleli. Chvíli trvalo, než jsem se z toho vzpamatovala. Opravdu jsem se těšila, až začnu trénovat na mých zkušebních a enduro motorkách GASGAS. Bohužel, když jsem konečně mohla znovu usednout na motorku, začalo mi být špatně. Byla mi diagnostikována lymská borelióza, kvůli které jsem se necítila moc dobře. Naštěstí správnou léčbou a dodržováním předepsaných opatření jsem mohla začít znovu jezdit. Vím, že zatím nejsem ve stoprocentní formě a budeme muset rozhodnout o mé účasti až  v lednu přímo před začátkem rally.“

Mohlo by vás zajímat:  Vylepšená Honda NT1100

Jordi Viladoms – manažer týmu GASGAS Rally: „Laia je skutečná šampiónka, skutečná bojovnice, a přestože pro ni byl letošní rok obtížný, víme, že udělá vše, aby byla na Dakaru konkurenceschopná. Ví velmi dobře, jak zvládnout závod. Opravdu to ukazuje, jak je odhodlaná jako závodnice a jak chápe  výzvu Dakaru. Jelikož letošní trasa vypadá, že bude techničtější, jsem si jist, že jí bude opravdu vyhovovat. To, co jí v posledních měsících chybí, pokud jde o čas na motorce, jsem si jist, že dokáže vynahradit svými zkušenosti a odhodláním.“