KTM 790 DUKE: originální SCALPEL se v modelovém roce 2022 vrací

Od svého založení v roce 2017 KTM 790 DUKE ovládla světové motocyklové trhy a prodala přes 29 000 kusů. Později následovalo představení KTM 890 DUKE R s označením THE SUPER SCALPEL, které umístilo paralelně zdvojený motor KTM LC8c na samý vrchol řetězce v segmentu střední hmotnosti. Na začátku roku 2021 byl KTM 790 DUKE upgradován na KTM 890 DUKE s větším výkonem a vylepšenou elektronikou.

2022 KTM 790 DUKE je pokračováním příběhu, který světu představil sílu a agilitu platformy KTM LC8c s paralelním zdvojením, s dalším vývojem nabízejícím skutečný globální motocykl střední třídy s charakterem a výkonem READY TO RACE. KTM 790 DUKE, který poskytuje bezkonkurenční zážitek z jízdy a úhledně zaplňuje mezeru mezi KTM 390 DUKE a KTM 890 DUKE, bude znovu uveden na trh, přičemž Evropa obdrží verzi 95 Hp umožňující konfiguraci A2. Zbytek světa obdrží plnou verzi s výkonem 105 koní. Ceny budou v Evropě začínat na 8 999 EUR, přičemž motocykly budou k dispozici u prodejců od června 2022.

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki Z500 a Ninja 500 roku 2025

Ten pohání nejkompaktnější dvouválec ve své třídě, generující 105 koní a 87 Nm. To bylo vyladěno speciálně pro výstup točivého momentu a poskytuje snadný a jízdní výkon. Působivá horní část však zajišťuje, že KTM 790 DUKE si zachová vzrušení v celém rozsahu otáček, zatímco nízká spotřeba paliva pouze 4,4 l/100 km znamená, že si jezdci mohou užít zatáčky dlouho předtím, než začne blikat kontrolka nízké hladiny paliva. Velká pozornost byla věnována také zajištění typického jízdního pocitu DUKE, lehkosti, agility a sportovnosti. Ovládání je nejen agilní, ale také velmi přesné díky geometrii vyvinuté speciálně pro sportovní jízdu na ulici. Vysoce kvalitní odpružení WP APEX na každém konci zajišťuje dokonalé spojení s vozovkou a jistotu jezdce za všech okolností.

Stejně jako boxer střední váhy v nejlepších letech je KTM 790 DUKE 2022 mistrem ve sloučení agility a údernosti. Navíc pokračuje v trendu být lídrem na trhu, pokud jde o poměr výkonu k hmotnosti a úrovně výbavy. Pokud jde o elektronické čarodějnictví, KTM 790 DUKE se může pochlubit nejpokročilejším a nejkompletnějším balíčkem v segmentu střední třídy se standardními funkcemi, jako jsou:

● Řízení trakce motocyklu (MTC) citlivé na zatáčení
● ABS v zatáčkách s režimem SUPERMOTO
● 3 standardní jízdní režimy pro rychlou změnu pocitu z motoru a úrovně MTC
● Plně barevný 5palcový TFT displej
● LED světla všude kolem

Mohlo by vás zajímat:  První veřejná ukázka motocyklu s vodíkovým motorem na světě

K dispozici je také řada volitelných funkcí, které KTM 790 DUKE přidávají vyšší úrovně specifikací, jmenovitě:

● Quickshifter+ umožňující řazení nahoru a dolů bez spojky
● Regulace prokluzu motoru (MSR)
● Režim TRACK
● Tempomat
● Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)
● KTM MY RIDE poskytující hands-free připojení k telefonu a hudbě

Obvyklý výběr jízdních režimů, zejména nastavení RAIN, STREET a SPORT, poskytuje jezdcům snadno přístupné přizpůsobení ovládání trakce a plynu, což zajišťuje sebejistou jízdu za všech silničních a povětrnostních podmínek.

Pokud jde o vzhled, 2022 KTM 790 DUKE zavádí do mixu dvě nové barevné varianty s tradičním oranžovým schématem KTM a zcela novým šedým a černým motivem, který vstupuje do boje.

Pro jezdce je k dispozici celá řada speciálně vyvinutých dílů KTM PowerParts a KTM PowerWear, aby si mohli přizpůsobit své motocykly a připravit se na výkon READY TO RACE.