KTM 1290 Super Adventure: nejlepší enduro v ČR pro rok 2015

Reklamním jazykem výrobce a prodejců: „Nejatraktivnější, nejzábavnější a nejagilnější velké enduro od rakouského výrobce dostalo do nové sezóny dva bratry. Jedním z nich je: SuperAdventure 1290 s ještě větším výkonem a spoustou nových technických řešení jako např.: hillcontrol (asistent rozjezdu do kopce) o 7 litrů větší palivová nádrž, která má nyní objem 30 litrů, vyšší turistické plexi, boční přídavné světlomety a deset koní výkonu navíc. Samozřejmostí zůstává oblíbený systém MSC, který dokonale asistuje při brždění v náklonu.“

To, co KTM 1290 Super Adventure dodává jiný rozměr a možnost volby pro luxusnější cestovní jízdu, je větší dvouválcový motor s vyšším výkonem a točivým momentem. Dálkové cestovatele pak potěší objemnější palivová nádrž. Co dalšího najdete? Například semiaktivní pérování WP, kontrolu trakce, čtyři jízdní režimy, Ride-by-Wire, asistent rozjezdu do kopce (HHC), stabilizační systém (MSC), C-ABS, tempomat, kontrolu tlaku v pneumatikách, vyhřívané sedlo jezdce i spolujezdce, vyhřívané rukojeti nebo boční „zatáčková“ světla a multifunkční displej s nepřeberným množstvím údajů. Největší oranžový turista je vybaven také imobilizérem, vysokým stavitelným plexi, centrálním stojanem, padacím rámem, parádními koly s výpletem, bástry, nastavitelnými stupačky a řidítky.

Super Adventure je vybaven také tempomatem, který se ve světě cestovních motorek objevuje stále častěji. Tempomat lze používat výhradně na čtvrtou až šestou rychlost, kdy nesmíte jet pomaleji než 40 km/h a rychleji než 200 km/h. Při cestování určitě přijde vhod asistent rozjezdu do kopce Hill Hold Control (HHC)

Mohlo by vás zajímat:  2022 MotoGP: Hledání dokonalosti začíná

Jednoduše shrnuto: Nejlepší cesťák od KTM má pro rok 2015 víc výkonu, více výbavy a více pohodlí. A k tomu se ještě pyšní titulem Motocykl roku 2015 ve třetí kategorii, tedy endura včetně cestovních.

Technické údaje:
Typ: KTM 1290 Super Adventure
Typ motoru: čtyřdobý jednoválec
Výkon: 118 kW/160 koní
Zdvihový objem: 1301 ccm
Vrtání / zdvih: 108×71 mm
Hmotnost: 229 kg
Startér: elektrický
Převodovka: 6-ti stupňová PASC – antihoppingová
Chlazení: kapalinou
Spojka: v olejové lázni; hydraulicky ovládaná
Objem palivové nádrže: 30 litrů
Přední tlumiče: WP USD 48mm semi-aktivní
Zadní odpružení: WP PDS monoshock semi-aktivní
Zdvih pružiny vpředu: 200 mm
Zdvih pružiny vzadu: 200 mm
Brzda vpředu: Kotoučová 320 mm čtyřpístková radiální
Brzda vzadu: Kotoučová 267 mm dvoupístková
Světlá výška bez zatížení: 220 mm
Výška sedadla bez zátěže: 860/875