Kawasaki Racing Team a Elf Lubricants odhalují solární jednotku

Tým Kawasaki Racing Team (KRT) v úzké spolupráci s klíčovým sponzorem, společností Elf Lubricants, odhalil v Assenu v předvečer celosvětového Dne Země svou zcela novou solární pohonnou jednotku (SPU).

Jako součást širší vize mezi KRT a Elf Lubricants vyústila příležitost prozkoumat zelené a potenciálně uhlíkově neutrální technologie zaměřené na motoristický sport šetrný k životnímu prostředí k vytvoření na zakázku vyrobené pohostinské jednotky vybavené dvanácti střešními solárními panely dodávajícími zelenou elektřinu do banky lithium-iontových baterií. Tyto baterie zajišťují 100 % energetické potřeby kuchyně i veřejných prostor rozsáhlé dvoupatrové pohostinské jednotky, která může uspokojit více než osmdesát hostů najednou.
SPU, ovládaná pomocí monitorovacího a distribučního panelu v kuchyni nebo pomocí aplikace pro chytré telefony, je dokonce schopna udržovat a nabíjet baterie, když je vozidlo na cestě mezi základnou KRT v Katalánsku a devíti evropskými závody v roce 2023 Mistrovství světa SBK. Kromě výhod „na místě“ to také znamená, že chladicí a mrazicí oddíly v kuchyňské části pohostinské jednotky mohou být během přepravy udržovány na konstantní teplotě, aniž by bylo nutné „krmit“ tradičním palivem z tahače. Tato účinnost samotná byla vypočtena týmem jako úspora přesahující 1200 l paliva ročně.

Mohlo by vás zajímat:  KTM 1290 Super Duke RR se představuje pro rok 2023

Společnost KRT, která byla vytvořena ve spolupráci s technologickými experty z Barcelony Neutral Carbon S.L., je právem hrdá na toto významné využití obnovitelných, zelených technologií. Jak vysvětluje marketingový manažer KRT, Biel Roda: „Jako cokoli, co děláme v KRT, hledáme maximální výkon a SPU překonala i naše ambiciózní očekávání. Pokud jde o hlavní čísla, odhadujeme, že nyní ušetříme více než 2 000 kg emisí CO2 ročně s celkovým číslem výroby energie 40 kW při napájení pohostinskou jednotkou kuchyně, která obsahuje dvě lednice a všechny klimatizační jednotky, světla a elektrické spotřebiče. V závodění je to neobvyklé, ačkoli si myslíme, že bychom tento konkrétní závod mohli vyhrát směrem k cíli uhlíkové neutrality, doufáme, že ostatní týmy v paddocku budou nyní následovat příklad, aby tato iniciativa KRT a Elf naplnila širší vizi motoristického sportu ohleduplného k životnímu prostředí.“

Promotér seriálu Dorny, výkonný ředitel WorldSBK, Gregorio Lavilla: „Důležité pro mě je gesto investovat a dělat takové věci. Normálně přijdete na trať a připojíte klimatizaci atd., ale kdo platí účty? Někdo platí účty, normálně jsou to okruhy a ne všechny mají zelenou regeneraci, takže musí platit účet. Je tedy velmi zajímavé, že se někdo rozhodl investovat peníze ze své kapsy. Je to něco, co musíme uznat a být na to hrdí. Přál bych si, aby stále více týmů po tomto gestu začalo chápat kroky, které musíme udělat. Gratulujeme a přejeme hodně štěstí všem zúčastněným.“

Mohlo by vás zajímat:  Michek stoupá pořadím, Engela vyřadila z 5. etapy technická závada

FIM prezident Jorge Viegas uzavřel: „To, co se zde dělá, se nazývá decentralizovaná výroba energie. Toto je budoucnost, ale je to víc než budoucnost – je to přítomnost. Mnozí z vás již možná mají na svém domě fotovoltaické panely a v tuto chvíli je to nejlevnější a nejudržitelnější způsob výroby elektřiny. Je před námi dlouhá cesta, ale jsem si jistý, že to, co děláte tady, budou mít všechny kamiony tady v paddocku, protože je to nejlevnější cesta a dobrá pro planetu. Musíme přispět svým dílem a toto je velmi dobrý příklad.“