Kawasaki odhalila na EICMA své plány uhlíkové neutrality

Prezident Kawasaki Motors Corporation, pan Hiroshi Ito, v přelomovém projevu na motocyklové výstavě EICMA 2022 v Miláně odhalil řadu nových a prototypových modelů Kawasaki a zároveň se podělil o další podrobnosti o celofiremní vizi zaměřené na uhlíkovou neutralitu.

Pan Ito připojil k bateriovému elektrickému stroji rodiny Z, určenému k uspokojení potřeb dojíždějících ve městech po celé Evropě, který byl poprvé představen jako prototyp na veletrhu Intermot, a také představil stroj ve stylu Ninja se stejným dvoubateriovým pohonem a maximální kapacitou 3,0 kWh. Oba stroje byly vytvořeny tak, aby vyhovovaly evropským licenčním předpisům pro vozidla A1 a budou v prodeji během roku 2023.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Honda CB750 Hornet: jako píchnutí do sršního hnízda

Pan Ito vyzdvihl výzkum a vývoj dalších inovativních typů vozidel Kawasaki a uspořádal evropskou ukázku vůbec prvního hybridního motocyklu Kawasaki ve formě prototypu. Stroj HEV, který je schopen rychle a snadno přepínat mezi spalovacím motorem a elektrickým pohonem, je v současnosti předurčen k tomu, aby byl součástí produktové řady 2024.

Aby Kawasaki demonstrovala, že Kawasaki zvažuje celou šíři městské mobility od víceválcových strojů až po stroje založené na známé technologii a konfiguraci cyklu, stánek Kawasaki na EICMA také hostil výstavy včetně elektrické tříkolky s názvem „Noslisu“ a experimentálního vodíkového zobrazovacího motoru na bázi na Supercharged Ninja H2 využívající přímé vstřikování a stlačený plynný vodík jako palivo a navíc Elektrode, dětské terénní elektrické kolo, které se již prodává v Severní Americe.

I když pan Ito zdůraznil odhodlání společnosti Kawasaki v oblasti spalovacích motorů a výzkumu budoucích typů paliv, odhalil také nový symbol označující novou iniciativu Go with Green Power s cílem dosáhnout uhlíkové neutrality pro Kawasaki ve strategickém časovém rámci.

Z aktuální modelové řady byla na EICMA poprvé představena aktualizovaná Ninja H2 SX. Nový přírůstek automatických dálkových světel, který je již standardně vybaven předními a zadními radarovými senzory – který automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly – byl představen jako jeden z mnoha nových modelů pro sezónu 2023. Uprostřed tolika nových, prototypových a předprodukčních modelů, které přitahují pozornost, pan Ito navíc objasnil, že během dvou modelových sezón od modelových let 2024 až 2025 plánuje Kawasaki celosvětově představit také asi 30 motocyklů se spalovacím motorem. Zhruba polovina z tohoto počtu bude vyhovovat evropským předpisům a je tedy určena pro evropský trh.

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki se připravuje na 8hodinový vytrvalostní závod na okruhu Suzuka

Seniment, se kterým pan Ito zanechal mediální publikum na EICMA, byl ten, že Kawasaki bude i nadále poskytovat produkty a služby, které splňují potřeby svých zákazníků a společnosti využitím pokroků v současné technologii vozidel a prostřednictvím nových, ekologicky šetrných produktů, které jsou uhlíkově neutrální.