Honda Forza 125 již při svém představení v roce 2015 překonala všechna očekávání a od té doby se na základě zpětné vazby od zákazníků neustále vyvíjí. Již od samého počátku trefil model Forza 125 do černého svou obratností při jízdě v městském provozu (díky kompaktním rozměrům) a výbornými schopnostmi pro dojíždění na větší vzdálenosti díky výkonnému motoru, ochraně před větrem a komfortu.
Inovované linie modelu Forza 125 postupují směrem vzad od nového elektricky ovládaného štítu, jenž lze plynule posouvat v rozmezí 140 mm. Štít byl navržen s důrazem na maximální ochranu proti větru (tím, že odvádí proud vzduchu nad hlavu a do stran kolem hlavy jezdce) a zároveň snižuje aerodynamický hluk. Stabilita a komfort při vyšších rychlostech – a při jízdách na delší vzdálenosti – může být kdykoli zaměněna za pocit větší volnosti se štítem v dolní poloze. Stačí jednoduše stisknout tlačítko na levé rukojeti a posunout štít do jakékoliv polohy ve 140mm rozmezí.
Šířka řídítek zůstává 754 mm a zrcátka jsou opět ve výšce 1125 mm. Díky těmto rozměrům se stroj dokáže protáhnout městskými ulicemi plnými aut – právě to bylo jedno z vylepšení modelu Forza 125 již v roce 2017, kdy zvýšením polohy zrcátek odpadlo riziko kolize se zrcátky automobilů. Sedlo zůstalo ve výšce 780 mm. Přední a zadní ukazatele směru jsou nově z LED diod, stejně jako zadní i přední světlo.
Do schránky pod sedlem lze uložit dvě integrální přilby – podsedlový prostor zvětšen z 48L na 53,5L!. Schránka umístěná v levé přední části kapotáže je uzamykatelná a její vnitřní prostor si může jezdec uspořádat podle svých požadavků. V tomto prostoru se také nachází 12V (1A) zásuvka.
Inteligentní klíč Smart Key u modelu Forza 125 dokáže kromě standardního ovládání zapalování a schránky pod sedlem také zamykat a odemykat volitelný 45litrový vrchní kufr. Revidované přístroje obsahují analogový ukazatel rychlosti a otáčkoměr, mezi nimiž se nachází digitální displej, který je schopen přepínat mezi 3 režimy (pomocí tlačítka na levé rukojeti); počítadlo kilometrů, zbývající dojezd a aktuální spotřeba paliva; denní počítadlo kilometrů, průměrná spotřeba a čas jízdy; nebo okolní teplota a informace o stavu baterie.
Pro rok 2018 design tohoto modelu doznal zásadnějších změn. Ačkoliv ve výrazných designových liniích každý ihned pozná model Forza 125, byl každý panel revidován tak, aby stroj získal štíhlejší a vyspělejší vzhled, s kratší a zaoblenou přídí, na niž navazují měkčí linie zádě. K novému vzhledu přispívají také černé prvky na přídi, zatímco přední a boční kapotáž dodává stroji sportovnější charakter.
Čtyřventilový, kapalinou chlazený motor SOHC v modelu Forza 125 disponuje výkonem 11 kW při 8 500 ot./min. a maximem točivého momentu 12,5 Nm při 8 250 ot./min. Vrtání a zdvih činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 11,5:1. Zrychlení z klidu je u modelu Forza 125 na velmi dobré úrovni (0-200 m za pouhých 13,4 s) a díky vysokému výkonu ve středních otáčkách se zlepšila dynamická akcelerace při typických městských rychlostech mezi 40 a 60 km/h. Stroj bez problému udrží rychlost kolem 90 km/h a maximální rychlost dosahuje 108 km/h.
Jedním z původních cílů u modelu Forza 125 bylo, aby průměrný uživatel musel k čerpací stanici zajíždět nanejvýš jednou týdně; dojezd 500 km na jednu nádrž je umožněn mimo jiné díky úspornému motoru se spotřebou 2,3 l/100 km (v režimu WMTC) a 11,5litrové nádrži.
Trubkový ocelový rám, který je hlavní součástí podvozku modelu Forza 125, zajišťuje potřebnou tuhost a pevnost pro širokou škálu jízdních podmínek, se kterými se tento skútr může setkat. Robustní 33mm teleskopická vidlice je doplněna dvěma zadními tlumiči se pětiúrovňovým nastavením předpětí, jež jsou spojeny s jednodílným hliníkovým kyvným ramenem. Nízká hmotnost modelu Forza 125, která činí pouhých 162 kg, usnadňuje ovládání stroje při rychlosti chůze i parkování.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“407″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | čtyřtaktní, čtyřventilový, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 125 cm3 |
Vrtání x zdvih | 52,4 x 57,9 |
Kompresní poměr | 11,5:1 |
Maximální výkon | 11,0 kW při 8 500 ot./min |
Max. točivý moment | 12,5 Nm při 8 250 ot./min |
Olejová náplň | 0,9 litru |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | |
Spotřeba paliva | 2,34 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Baterie | 12V – 7A |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická odstředivá suchá spojka |
Typ převodovky | V-Matic |
RÁM | |
Typ | Rám z ocelových trubek |
PODVOZEK | |
Rozměry (D x Š x V) | 2 140 x 755 x 1 470 mm |
Rozvor kol | 1 490mm |
Úhel přední vidlice | 26,5° |
Závlek | 89 mm |
Výška sedla | 780 mm |
Světlá výška | 145 mm |
Poloměr otáčení | 2,3 m |
Pohotovostní hmotnost | 162 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | 33mm teleskopické |
Typ vzadu | Dva tlumiče |
KOLA | |
Typ vpředu | Litá, hliníková |
Typ vzadu | Litá, hliníková |
Pneumatika vpředu | 120/70-15 56P |
Pneumatika vzadu | 140/70-14 68P |
BRZDY | |
Typ vpředu | Jeden 256mm kotouč |
Typ vzadu | Jeden 240mm kotouč |
SVĚTLA | |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
*Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.