Honda VFR800X Crossrunner díky podvozku, který je shodný jako u motocyklu VFR800F, disponuje odvážným sportovním stylem se silným vidlicovým čtyřválcem VTEC a odolným odpružením s dlouhým zdvihem. Motocykl má přední a zadní světla kompletně osazená diodami LED, 5stupňové vyhřívání rukojetí a nastavitelnou výšku sedla. Systém volitelné kontroly trakce (HSTC) a protiblokovací brzdový systém (ABS) přinášejí zvýšený pocit jistoty v náročných jízdních podmínkách.
Robustní a zároveň minimalistický sportovní styl motocyklu VFR800X Crossrunner řady Adventure staví na odiv vidlicový čtyřválec VTEC a dvojitý páteřový rám. Větší zdvih odpružení zkrotí i nerovnosti silnice, zatímco vzpřímená jízdní poloha a široká řídítka zajišťují přesné, citlivé řízení a svižné ovládání. VFR800X zvládne stejně dobře i dlouhé vzdálenosti, a to díky možnosti nastavení výšky sedadla v rozmezí 815 až 835 mm. Systém volitelné kontroly trakce (HSTC) sleduje trakci zadního kola a prostřednictvím plynulého řízení motoru zajišťuje přilnavost pneumatiky na kluzkém povrchu. Ovládá se z řídítek a obsahuje tři režimy, které se zobrazují na přístrojovém panelu LCD.
Šestnáctiventilový vidlicový čtyřválec DOHC VTEC se sklonem 90° a zdvihovým objemem 782 ccm poskytuje lepší točivý moment v nízkých a středních otáčkách a větší maximální výkon. Variabilní časování ventilů a elektronické řízení zdvihu ventilů (VTEC) ovládá při nízkých otáčkách jeden pár sacích/výfukových ventilů na válec, přičemž v okamžiku zvýšení otáček přepne na čtyři. Vše je uloženo v rámu zdokonaleného u modelu VFR800F, a to včetně nové 43mm teleskopické vidlice HMAS (Honda Multi-Action System) se zdvihem nápravy 131 mm a plynulého nastavení předpětí pružiny.
Pořídit si je možné i příslušenství Honda vyrobené na míru. Příslušenství zahrnuje: barevně sladěné integrované zadní boční kufry o objemu 29 litrů, 31litrový a 45litrový horní box a zadní nosič, 12V zásuvku, rychlořazení, mlhová světla LED, madlo na krytu sedla, střední stojan, krátký zadní blatník a titanový tlumič výfuku Akrapovič.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor
Vrtání × zdvih (mm) | 72 x 48mm |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Kompresní poměr | 11.8 : 1 |
Zdvihový objem motoru (cm3) | 782 cm3 |
Motor | Kapalinou chlazený čtyřtaktní 16 ventilový DOHC 90° V-4 |
Max. výkon | 78kW/10,250min-1 (95/1/EC) |
Max. točivý moment | 75Nm/8,500min-1 (95/1/EC) |
Startér | Elektrický |
Kola
Přední brzdy | Dvojitý plovoucí kotouč hydraulické brzdy 310 × 4,5 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny s ABS |
Zadní brzdy | Hydraulický kotouč 256 × 6 mm s dvoupístkovým třmenem s ABS |
Přední pneumatiky | 120/70 R17 |
Zadní pneumatiky | 180/55 R17 |
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) | 12V/11AH (YTZ-12S) |
Úhel sklonu | 26.5° |
Rozměry (D × Š × V) (mm) | 2,190 x 870 x 1,360mm |
Typ rámu | hliníkový rám |
Objem palivové nádrže (Litry) | 20.8 |
Světlá výška (mm) | 165 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 242 |
Výška sedla (mm) | 835/815 |
Rozvor (mm) | 1475 |
Převodovka
Spojka | Mokrá spojka |
Stálý převod | Řetěz utěsněný O-kroužkem |
Převodovka | 6stupňová |
Přístroje a elektronika
12V Zásuvka | Ano |