Honda SH350i se představuje pro nový modelový rok 2021

2021 HONDA SH350i

Model SH300i se svým kompaktním designem s rovnou podlahou, otevřeným rámem a 16palcovými koly vpředu i vzadu má všechny charakteristické rysy rukopisu SH, a přináší i něco navíc – výkonný motor pro maximální odezvu při jízdě po městě i na dálnici. 

Tento motor „enhanced Smart Power+“ u modelu SH350i dosahuje díky rozsáhlému využití technologií pro snižování tření nejen vynikajících ekologických parametrů, ale také vysokého výkonu.

Díky nárůstu zdvihového objemu o 50 cm3 (z 279 cm3 na 330 cm3, aniž by tím došlo k nárůstu pohotovostní hmotnosti) vzrostl maximální výkon kapalinou chlazeného čtyřventilového SOHC motoru s elektronickým vstřikováním paliva z 18,5 kW na 21,6 kW při 7 500 ot./min a maximum točivého momentu vrcholí na 32 Nm při 5 250 ot./min. Porovnání křivek naměřených na dynamometru lépe ilustruje rozsah vylepšení, kdy jak výkon, tak točivý moment, výrazně narůstají již od 3 500 ot./min. Z klidu SH350i akceleruje na vzdálenost 200m o 0,7 s rychleji – za 10,2 s.

Mohlo by vás zajímat:  Úspěšná 2. etapa DAKARu 2021 pro Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing

Zvýšení zdvihového objemu bylo dosaženo zvětšením vrtání ze 72 mm na 77 mm a zvýšením zdvihu na 70,7 mm. Kompresní poměr činí 10,5:1. Pro co nejlepší využití vyššího zdvihového objemu byla optimalizována délka a časování zdvihu ventilů. Oproti předchozímu modelu došlo ke zpoždění zavírání sacích ventilů a otevírání/zavírání výfukových ventilů o 5°. Zdvih ventilů se zvýšil o 0,3 mm. Časování otevírání sacích ventilů zůstalo nezměněno.

Přepracován byl také klikový hřídel, který je nově o 10 % lehčí. Toho se podařilo dosáhnout bez jakékoliv změny rozměrů čepů hřídele a při zachování pevnosti a tuhosti potřebné pro přenos vyšších výkonů. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti i vysokého výkonu. Lepšímu chlazení pístu napomáhá olejová tryska pocházející z modelu CRF450R, která rozstřikuje olej na spodní stranu pístu, čímž se zlepšuje časování zapalování a zvyšuje se účinnost spalování. Objem olejové náplně činí 1,85 litru.

Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem. V rámci vylepšení pro rok 2021 získal stroj inovovaný kryt motoru, který dobře doplňuje novou kapotáž.

Motor modelu SH350i je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systém detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „T“ na digitálním displeji.

Motor je homologovaný podle emisní normy EURO5, která od 1. ledna 2020 zavedla výrazně přísnější požadavky na emise, než do té doby platná norma EURO4. Mezi tyto požadavky patří významné snížení povolených emisí oxidu uhelnatého, více než 40% snížení celkových emisí uhlovodíků, důslednější detekce nesprávného zapalování a zavedení limitu na emise pevných částic.

Spotřeba paliva činí pouhých 3,3 l/100 km (v režimu WMTC); 9,1litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 270 km. 

SH350i je skútr, který je na silnici vždy dobře rozpoznatelný díky svým prémiovým SH tvarům kombinovaným s novým designem vycházejícím z proporcí jeho menšího sourozence a bestselleru SH125i. Jeho charakteristickými rysy jsou „svalnaté proporce“ a „povrchové napětí“. Stroj se odlišuje zejména svým novým „obličejem“: LED světlomet je nově tvořen centrálním hlavním prvkem, který odděluje dva potkávací světlomety, zatímco poziční světla se nacházejí nad krytem řídítek a vytvářejí štíhlý a moderní visuální podpis. Na zádi mezi novými hliníkovými madly pro spolujezdce je integrováno nové LED zadní světlo s ukazateli směru.

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW R 18 Classic a BMW R 18 se představují

Funkce je však u každého SH stejně důležitá, jako vzhled. Jízdní pozice poskytne pohodlí jezdcům různých velikostí a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2 160 mm, šířka činí 742 mm a výška je 1 161 mm. Minimální světlá výška dosahuje 131 mm. Pod sedlem je prostor pro uložení integrální přilby, sedlo se nachází ve výšce příjemných 805 mm (pouze o 5 mm více než u SH125/150). K dispozici je nově také USB-C zásuvka, která umožňuje pohodlné nabíjení mobilních zařízení. Standardní plochá podlaha u skútrů řady SH (její šířka dosahuje 435 mm) umožňuje přepravu předmětů a usnadňuje jezdci nastupování i vystupování. Praktickým doplňkem je také sklopný háček na předním panelu.

Nový LCD přístrojový panel obsahuje všechny kontrolky – včetně indikace zásahů HSTC a ABS – elegantně uspořádané kolem středového digitálního rychloměru a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti. Přední a zadní ukazatele směru u modelu SH350i jsou nově vybaveny funkcí nouzových brzdových světel s automatickou deaktivací. Pokud ABS rozpozná probíhající brzdění, nouzové ukazatele směru svým blikáním upozorní ostatní účastníky silničního provozu.

Praktickým prvkem, který usnadňuje rušný život v pohybu, je inteligentní klíč Smart Key, který kromě zapalování a schránky v kapotáži ovládá také volitelný 35litrový vrchní kufr. S inteligentním klíčem v kapse jezdce se kufr automaticky odemkne a poté, co jezdec od stroje odejde, se opět zamkne. Je možné ho zamknout také přímo klíčem.

Osvědčený podvozek modelu SH350i má za úkol zajistit dynamiku a vyváženost ve všech situacích. U nového modelu došlo k úpravě průměrů a tloušťky stěn trubek. Materiály jednotlivých součástí rámu přispěly k lepší stabilitě a komfortu při vyšších rychlostech, a zároveň přispěly k tomu, že rám je o 1 kg lehčí. Pneumatiky mají rozměr 110/70-16 vpředu a 130/70-16 vzadu; dvoukanálový systém ABS je spojen s jedním 256mm kotoučem vpředu a s jedním 256mm kotoučem vzadu.

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki uvádí na trh hlavní modely 2021 a představuje nové technologické inovace

Pro model SH350i bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

  • 35litrový inteligentní vrchní kufr a zadní nosič
  • Plexi štítek s chrániči rukou
  • Vyhřívané rukojeti
  • Krycí plachta

Technické parametry

MOTOR
Typ Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Zdvihový objem (cm³) 330 cm3
Počet ventilů na válec 4
Vrtání ´ zdvih (mm): 77 x 70,7 mm
Kompresní poměr 10,5:1
Maximální výkon 21.6 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 32 Nm při 5 250 ot./min.
Olejová náplň 1,85 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 9,1 l
Emise CO2 (WMTC) 77,8 g/km
Spotřeba paliva 3,3 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startér Elektrický
Kapacita baterie 12 V / 11,6 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ 
Typ spojky Automatická, odstředivá
Typ převodovky V-Matic
Stálý převod Klínový řemen
RÁM
Typ Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 160 x 742 x 1 161 mm
Rozvor kol 1 452 mm
Úhel přední vidlice 27,5°
Závlek 99 mm
Výška sedla 805 mm
Světlá výška 157,8 mm
Pohotovostní hmotnost 174 kg
Poloměr otáčení 2,2 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu 35mm teleskopická vidlice
Typ vzadu Kyvné rameno s duálními tlumiči
KOLA
Velikost ráfku přední 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Velikost ráfku zadní 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Pneumatika vpředu 110/70-16
Pneumatika vzadu 130/70-16
BRZDY
Systém ABS, Typ 2kanálový
Vpředu Jeden 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem
Vzadu Jeden 256mm kotouč s jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel LCD displej obsahující rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key.
Světlomet LED
Zadní světlo LED
Zdroj a foto: Honda