Uhlazený a bytelný – to jsou dvě slova, která popisují elegantní unifikovaný styl. Určité napětí, které mezi těmito výrazy existuje, naopak posiluje prémiový charakter stroje. A svým „obličejem“ se SH150i opravdu odlišuje – světlomet integrovaný v kapotáži (evokující symbol „H“ složený z LED diod) se vyznačuje středovým dálkovým světlometem umístěným mezi dvěma potkávacími světlomety. Poziční světla se nacházejí nad gondolou řídítek. Elegantní vzhled se snoubí s nenucenou praktičností. Celkové kompaktní rozměry, plochá podlaha a vzpřímená pozice při jízdě (nezbytná pro snadné ovládání a dobrý výhled v rušném městském provozu) jsou nápadnými atributy vzhledu nového SH. Méně zřejmá je 28litrová odkládací schránka pod sedlem, která pojme integrální přilbu. V tomto prostoru se nachází také USB nabíječka.
Ploché sedlo nabízí dostatek opory a místa pro pohyb a pečlivě profilovaný rám ve spojení s rozšířenou plochou pro nohy usnadňuje došlápnutí na zem. Vzhledem k tomu, že po městě se často jezdí ve dvou, nabízí stroj spoustu místa i pro dvojici cestujících; zasouvací hliníkové stupačky se podle potřeby snadno odklopí a poskytují stabilní oporu zejména při brzdění v případě, že jedete se spolujezdcem. Zadní LED světlo má podobně jako přední světlomet chromovaný rámeček, zatímco na LCD přístrojovém panelu se nacházejí všechny výstražné kontrolky – včetně funkčnosti Smart Key, HSTC/ABS a Idling Stop – elegantně uspořádané kolem centrálního digitálního ukazatele rychlosti a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti.
Inteligentní klíč modelu SH150i má jezdec po celou dobu v kapse a pro ovládání zapalování, víčka palivové nádrže a sedla jej nemusí vyndávat. Klíč má dvě tlačítka: zapnutí/vypnutí inteligentní funkce a „odpověď“, kdy skútr zabliká ukazateli směru pro snazší identifikaci na dálku. Má-li jezdec inteligentní klíč u sebe, lze jedním stiskem hlavního tlačítka na stroji odemknout řízení a zapnout zapalování, zatímco pomocí dvou kolébkových spínačů se ovládá víčko palivové nádrže a zámek sedla. Tlačítko se po stisku rozsvítí (totéž platí pro funkci „odpověď“ pomocí inteligentního klíče) modrým světlem.
Motor
Kapalinou chlazený čtyřventilový motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 157 cm3 v modelu SH150i disponuje maximálním výkonem 12,4 kW při 8 500 ot./min. a točivým momentem 14,9 Nm, kterého dosahuje při 6 500 ot./min. Spotřeba paliva (bez aktivního systému Idling Stop) činí 2,23 l/100 km (v režimu WMTC). A neméně důležité pro majitele i pro stroj, který bude většinu času trávit v městském prostředí, je to, že motor SH150i plní emisní normu EURO5; přípustné limity škodlivin ve výfukových plynech, jako jsou oxid uhelnatý, uhlovodíky či oxidy dusíku, jsou u normy EURO5 oproti EURO4 drasticky nižší.
Technologií, která jezdci dodává více jistoty při jízdě za mokra, je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), který nenápadně a obratně řídí trakci zadního kola. Pokud systém HSTC omezuje prokluz zadního kola, bliká na přístrojovém panelu příslušná kontrolka. Systém je možné zcela vypnout.
Vrtání motoru je 60 mm, zdvih 55,5 mm; kompresní poměr činí 12,0 : 1. Pokud jde o centralizaci hmoty, je kompaktní motor mistrovským kouskem. Chladič není upevněn v přední části stroje, ale je zabudován do samotného motoru, což vede k jednoduššímu a lehčímu uspořádání. Jeho vysoce účinné jádro umožnilo využití mimořádně kompaktního a lehkého chladicího ventilátoru. V celém agregátu byly použity technologie pro snižování tření; vnější povrch vložky válce je opatřen železnými trny, jež snižují spotřebu oleje a zlepšují chlazení. Dalšího snížení tření se podařilo dosáhnout posunutím válce. Valivý odpor uvnitř převodovky je pod kontrolou díky použití tří hlavních ložisek, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich. Klíčovou technologií pro úsporu paliva u modelu SH150i je funkce Idling Stop. Aktivuje se spínačem na pravé rukojeti řídítek a poté automaticky vypíná motor po třech sekundách chodu na volnoběh a okamžitě jej znovu spouští, když otočíte plynem. Použití této funkce je velmi snadné díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanismu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Startér ACG zároveň vyrábí elektřinu, čímž odpadá nutnost používání převodů a elektromotoru jako u tradičních řešení.
Podvozek
Rám z vysokopevnostních ocelových trubek má 7litrovou nádrž zabudovanou pod podlahou pod nohama jezdce, čímž se uvolnilo 10 litrů prostoru. Rozvor kol dosahuje 1 350 mm, sklon přední vidlice a závlek mají hodnoty 26°/85,2 mm. Výška sedla je 799 mm a pohotovostní hmotnost činí 134,1 kg. Pro komfort jízdy je optimalizován úhel zavěšení motoru a úhel zadního odpružení, čímž se snížilo rotační zatížení na zavěšení motoru a zlepšila se tak absorpce rázů při přejezdu nerovností. Lehké 16palcové ráfky z hliníkové slitiny byly vždy zárukou jisté ovladatelnosti a stability modelu SH150i na různých typech povrchů. Ráfky jsou obuty do bezdušových pneumatik Michelin City Grip o rozměrech 100/80-16 vpředu a 120/80-16 vzadu. Zadní tlumiče umožňují 5stupňové nastavení předpětí, zdvih v ose kola dosahuje 83 mm. Teleskopická 33mm přední vidlice o zdvihu 89 mm zaručuje vynikající držení stopy a je nastavena tak, aby umožňovala pohodlnou jízdu plně pod kontrolou jezdce. Systém ABS je součástí standardní výbavy; přední i zadní kotouč má průměr 240 mm; přední brzdový třmen má dvoupístovou konstrukci, zadní je jednopístový.
Příslušenství
Pro model SH150i bude k dispozici kompletní nabídka originálního příslušenství Honda zahrnující:
- Barevně sladěný 35litrový vrchní kufr
- Barevně sladěný 35litrový vrchní kufr ovládaný inteligentním klíčem
- Plexi štít
- Chrániče řídítek
- Venkovní krycí plachta
- Síť pro upevnění zavazadel
- Taška do horního kufru
Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Kapalinou chlazený, čtyřtaktní, SOHC |
Hluk | Lwot 76.5 Lurban 75 |
Zdvihový objem (cm³) | 156,9 |
Počet ventilů na válec | 4 |
Vrtání ´ zdvih (mm): | 60 x 55,5 |
Kompresní poměr | 12,0 : 1 |
Maximální výkon | 12,4 kW při 8 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 14,9 Nm při 6 500 ot./min. |
Olejová náplň | 1 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 7 l |
Spotřeba paliva | 2,23 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Kapacita baterie | 12 V, 7 Ah |
Výkon alternátoru | 670 W/5 000 ot./min. |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická, odstředivá |
Typ převodovky | CVT |
Stálý převod | Klínový řemen |
RÁM | |
Typ | Rám z ocelových trubek |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 2 090 mm x 730 mm x 1 130 mm |
Rozvor kol | 1 350 mm |
Záklon rejdového čepu | 26° |
Závlek | 85,2 mm |
Výška sedla | 799 mm |
Světlá výška | 145 mm |
Pohotovostní hmotnost | 134,1 kg |
Poloměr otáčení | 2,05 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | Teleskopická vidlice, ⌀33 |
Typ vzadu | Kyvné rameno se dvěma tlumiči |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 16M/C x MT2,50 |
Velikost ráfku zadní | 16M/C x MT2,75 |
Pneumatika vpředu | 100/80-16 palců |
Pneumatika vzadu | 120/80-16 palců |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2kanálový |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | Inteligentní klíč Honda Smart Key, USB nabíječka |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |