HONDA SH150i se představuje pro modelový rok 2022

Již první model této řady položil základ úspěchu: úsporný, ale živý motor, který se dobře hodí pro jízdu po dálnici i do města, spojený s hbitým, ale jistým podvozkem, k jehož stabilitě přispívají velká 16palcová kola – vše zabaleno v elegantním, prémiovém balení.

Uhlazený a bytelný – to jsou dvě slova, která popisují elegantní unifikovaný styl. Určité napětí, které mezi těmito výrazy existuje, naopak posiluje prémiový charakter stroje. A svým „obličejem“ se SH150i opravdu odlišuje – světlomet integrovaný v kapotáži (evokující symbol „H“ složený z LED diod) se vyznačuje středovým dálkovým světlometem umístěným mezi dvěma potkávacími světlomety. Poziční světla se nacházejí nad gondolou řídítek.

Elegantní vzhled se snoubí s nenucenou praktičností. Celkové kompaktní rozměry, plochá podlaha a vzpřímená pozice při jízdě (nezbytná pro snadné ovládání a dobrý výhled v rušném městském provozu) jsou nápadnými atributy vzhledu nového SH. Méně zřejmá je 28litrová odkládací schránka pod sedlem, která pojme integrální přilbu. V tomto prostoru se nachází také USB nabíječka.

Mohlo by vás zajímat:  König dojel v Assenu osmnáctý

Ploché sedlo nabízí dostatek opory a místa pro pohyb a pečlivě profilovaný rám ve spojení s rozšířenou plochou pro nohy usnadňuje došlápnutí na zem. Vzhledem k tomu, že po městě se často jezdí ve dvou, nabízí stroj spoustu místa i pro dvojici cestujících; zasouvací hliníkové stupačky se podle potřeby snadno odklopí a poskytují stabilní oporu zejména při brzdění v případě, že jedete se spolujezdcem.

Zadní LED světlo má podobně jako přední světlomet chromovaný rámeček, zatímco na LCD přístrojovém panelu se nacházejí všechny výstražné kontrolky – včetně funkčnosti Smart Key, HSTC/ABS a Idling Stop – elegantně uspořádané kolem centrálního digitálního ukazatele rychlosti a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti.

Inteligentní klíč modelu SH150i má jezdec po celou dobu v kapse a pro ovládání zapalování, víčka palivové nádrže a sedla jej nemusí vyndávat. Klíč má dvě tlačítka: zapnutí/vypnutí inteligentní funkce a „odpověď“, kdy skútr zabliká ukazateli směru pro snazší identifikaci na dálku.

Má-li jezdec inteligentní klíč u sebe, lze jedním stiskem hlavního tlačítka na stroji odemknout řízení a zapnout zapalování, zatímco pomocí dvou kolébkových spínačů se ovládá víčko palivové nádrže a zámek sedla. Tlačítko se po stisku rozsvítí (totéž platí pro funkci „odpověď“ pomocí inteligentního klíče) modrým světlem.

Mohlo by vás zajímat:  BRABUS se dal i na motorky. Spolu s KTM postaví motorku BRABUS 1300 R

Motor

Kapalinou chlazený čtyřventilový motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 157 cm3 v modelu SH150i disponuje maximálním výkonem 12,4 kW při 8 500 ot./min. a točivým momentem 14,9 Nm, kterého dosahuje při 6 500 ot./min.

Spotřeba paliva (bez aktivního systému Idling Stop) činí 2,23 l/100 km (v režimu WMTC). A neméně důležité pro majitele i pro stroj, který bude většinu času trávit v městském prostředí, je to, že motor SH150i plní emisní normu EURO5; přípustné limity škodlivin ve výfukových plynech, jako jsou oxid uhelnatý, uhlovodíky či oxidy dusíku, jsou u normy EURO5 oproti EURO4 drasticky nižší.

22YM HONDA SH150i

Technologií, která jezdci dodává více jistoty při jízdě za mokra, je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), který nenápadně a obratně řídí trakci zadního kola. Pokud systém HSTC omezuje prokluz zadního kola, bliká na přístrojovém panelu příslušná kontrolka. Systém je možné zcela vypnout.

Vrtání motoru je 60 mm, zdvih 55,5 mm; kompresní poměr činí 12,0 : 1. Pokud jde o centralizaci hmoty, je kompaktní motor mistrovským kouskem. Chladič není upevněn v přední části stroje, ale je zabudován do samotného motoru, což vede k jednoduššímu a lehčímu uspořádání. Jeho vysoce účinné jádro umožnilo využití mimořádně kompaktního a lehkého chladicího ventilátoru.

V celém agregátu byly použity technologie pro snižování tření; vnější povrch vložky válce je opatřen železnými trny, jež snižují spotřebu oleje a zlepšují chlazení. Dalšího snížení tření se podařilo dosáhnout posunutím válce. Valivý odpor uvnitř převodovky je pod kontrolou díky použití tří hlavních ložisek, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představuje nové K 1600. Ukazuje ho ve velké fotogalerii

Klíčovou technologií pro úsporu paliva u modelu SH150i je funkce Idling Stop. Aktivuje se spínačem na pravé rukojeti řídítek a poté automaticky vypíná motor po třech sekundách chodu na volnoběh a okamžitě jej znovu spouští, když otočíte plynem.

Použití této funkce je velmi snadné díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanismu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Startér ACG zároveň vyrábí elektřinu, čímž odpadá nutnost používání převodů a elektromotoru jako u tradičních řešení.

Podvozek

Rám z vysokopevnostních ocelových trubek má 7litrovou nádrž zabudovanou pod podlahou pod nohama jezdce, čímž se uvolnilo 10 litrů prostoru. Rozvor kol dosahuje 1 350 mm, sklon přední vidlice a závlek mají hodnoty 26°/85,2 mm. Výška sedla je 799 mm a pohotovostní hmotnost činí 134,1 kg.

Pro komfort jízdy je optimalizován úhel zavěšení motoru a úhel zadního odpružení, čímž se snížilo rotační zatížení na zavěšení motoru a zlepšila se tak absorpce rázů při přejezdu nerovností.

Lehké 16palcové ráfky z hliníkové slitiny byly vždy zárukou jisté ovladatelnosti a stability modelu SH150i na různých typech povrchů. Ráfky jsou obuty do bezdušových pneumatik Michelin City Grip o rozměrech 100/80-16 vpředu a 120/80-16 vzadu.

Zadní tlumiče umožňují 5stupňové nastavení předpětí, zdvih v ose kola dosahuje 83 mm. Teleskopická 33mm přední vidlice o zdvihu 89 mm zaručuje vynikající držení stopy a je nastavena tak, aby umožňovala pohodlnou jízdu plně pod kontrolou jezdce. Systém ABS je součástí standardní výbavy; přední i zadní kotouč má průměr 240 mm; přední brzdový třmen má dvoupístovou konstrukci, zadní je jednopístový.

Mohlo by vás zajímat:  Baby on board! Königův nápis na kombinéze a helmě

Příslušenství

Společně se standardním vrchním kufrem se dodávají také chrániče řídítek pro lepší ochranu před povětrnostními vlivy. Dodatečně je možné namontovat inteligentní vrchní kufr, který se ovládá klíčem Smart Key, včetně otevíracího mechanismu.

Technické parametry

MOTOR
Typ Kapalinou chlazený, čtyřtaktní, SOHC
Zdvihový objem (cm³) 156,9
Počet ventilů na válec 4
Vrtání ´ zdvih (mm): 60 x 55,5
Kompresní poměr 12,0 : 1
Maximální výkon 12,4 kW při 8 500 ot./min.
Max. točivý moment 14,9 Nm při 6 500 ot./min.
Olejová náplň 1 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 7 l
Spotřeba paliva 2,23 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V, 7 Ah
Výkon alternátoru 670 W/5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Automatická, odstředivá
Typ převodovky CVT
Stálý převod Klínový řemen
RÁM
Typ Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (DxŠxV) 2 090 mm x 730 mm x 1 130 mm
Rozvor kol 1 350 mm
Záklon rejdového čepu 26°
Závlek 85,2 mm
Výška sedla 799 mm
Světlá výška 145 mm
Pohotovostní hmotnost 134,1 kg
Poloměr otáčení 2,05 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu Teleskopická vidlice, ⌀33
Typ vzadu Kyvné rameno se dvěma tlumiči
KOLA
Velikost ráfku přední 16M/C x MT2,50
Velikost ráfku zadní 16M/C x MT2,75
Pneumatika vpředu 100/80-16 palců
Pneumatika vzadu 120/80-16 palců
BRZDY
Systém ABS, Typ 2kanálový
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel Inteligentní klíč Honda Smart Key, USB nabíječka
Světlomet LED
Zadní světlo LED