HONDA PCX125, modelový rok 2018 je „na světě“.

2018 Honda PCX125

Atraktivní vzhled byl vždy jednou ze silných stránek tohoto modelu Honda PCX125. Změny pro rok 2018 zahrnují přirozené obrysy a decentně sražené hrany, které ještě více podtrhují jeho charakteristický „hladký“ styl.  Hlavním designovým prvkem modelu PCX125 vždy byla jeho kapotáž. Inovovaný model PCX125 využívá nové přirozené obrysy s proměnlivými křivkami, jejichž výsledkem je výrazný vizuální dojem s luxusním nádechem.

Jezdec má nyní ze svého místa lepší výhled – nahrazení černých prvků kolem řídítek chromovanými spolu s chromovanými zkosenými konci řídítek dodává stroji prémiový dotek. V levé části kapotáže se nachází objemná schránka, do které se vejde láhev s vodou či jiné nápoje. Ve schránce se nachází také 12V zásuvka.  LED světla a mimořádně úzká poziční světla na přídi stoupají odděleně vzhůru, zatímco na vnějších horních koncích se nacházejí diskrétně zabudované LED ukazatele směru. Tato nová „tvář“ navíc mění svůj vzhled při rozsvícení potkávacích a dálkových světel. Štíhlé zadní LED světlo s ukazateli směru je stále rozděleno na dvě úrovně, jeho větší rozměry však přispívají k lepší viditelnosti. Sedlo je o 4 mm výše (764 mm), avšak stroj je díky obkročné výšce 540 mm stále velmi dobře ovladatelný. Vnitřní objem schránky pod sedlem vzrostl o 1 litr na 28 l.

Nový přístrojový panel poskytuje všechny informace, jež jsou přehledně a úhledně uspořádány ve snadno čitelném formátu. Inverzní LCD displej zobrazuje údaj o rychlosti, další zobrazované informace zahrnují tachometr, denní počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva, údaj o průměrné spotřebě či indikátor funkce Idling Stop.

PCX125 pro rok 2018 přichází s novým podvozkem; trubkový ocelový rám předchozího modelu byl nahrazen dvoukolébkovým trubkovým ocelovým rámem.  Tím se zlepšila ovladatelnost stroje i celkový pocit z jeho řízení. Poprvé u skútru značky Honda byl dosavadní hlavní ocelový nosník pro upevnění kapotáže nahrazen plastovým. To spolu s novým rámem přispělo ke snížení hmotnosti o 2,4 kg. Rozvor je o 2 mm kratší (1 313 mm), geometrie řízení zůstala se sklonem přední vidlice 27° a závlekem 86 mm zachována. Pohotovostní hmotnost činí 130 kg. Přední i zadní kolo je lehčí, s tenčími ráfky a s 8paprskovým designem (namísto 5paprskového).  Přední kolo je opatřeno dutým nábojem; ten váží o 7 % (o 0,2 kg) méně, zatímco u zadního kola úspora činí 11 % (0,5 kg). Větší jsou také pneumatiky s rozměrem 100/80-14 vpředu a 120/70-14 vzadu (oproti 90/90-14 a 100/90-14), jež v kombinaci s novými koly nejen přispívají k lepší ovladatelnosti, ale díky menší deformaci pláště přispívají také k nižší spotřebě paliva. O brzdění se stará přední dvoupístová brzda s 220mm kotoučem a zadní 130mm bubnová brzda. Jednokanálový systém ABS působí na přední brzdu.

Kapalinou chlazený SOHC dvouventilový motor o objemu 125 cm3 s technologií enhanced Smart Power (eSP) v PCX125 se vyznačuje kompaktními rozměry, odolností, vynikajícím výkonem i dynamikou, ale také hladkým chodem a nízkými emisemi CO2. Maximální výkon vzrostl o 0,3 kW na 8,99 kW při 8 500 ot./min., s maximem točivého momentu 11,8 Nm při 5 000 ot./min.

Kompaktní chladič integrovaný do vnější části pravé strany klikové skříně se vyznačuje novou konstrukcí komor s vyšším objemem a větracími otvory pro lepší odvod horkého vzduchu. Toto vylepšení umožnilo využít o 7 mm menší ventilátor (nově 125 mm) s upravenými lopatkami, který zajišťuje účinné chlazení bez potřeby většího chladiče pro odvod tepla vznikajícího v důsledku vyššího výkonu. Za svou úspornost a výkony motor velkou měrou vděčí svému prostorovému uspořádání, které využívá celé řady technologií s nízkým třením. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. Kompaktní spalovací komora a optimalizované časování zapalování společně s efektivním chlazením spalovacího prostoru pomáhá zlepšit odolnost motoru vůči klepání. Vrtání a zdvih jsou 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 11,0:1.

Úpravy se dotkly také levé strany klikové skříně a hnaných/hnacích kol převodovky V-Matic s plynule měnitelným převodem, která jsou nyní větší a vyznačují se inovovaným profilem umožňujícím rozšíření počtu převodových stupňů. Díky této změně se podařilo zachovat vynikající akceleraci v nízkých otáčkách a (oproti předchozímu modelu) dosáhnout lineární (a výraznější) akcelerace ve středních a vyšších otáčkách. Snížilo se také tření řemenu, které přispívá k vynikající spotřebě 2,1 l/100 km (bez systému Idling Stop, v režimu WMTC). Dojezd stroje tak díky osmilitrové nádrži činí přes 400 km.

Volitelná funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Systém Idling Stop nabízí také funkci sledování stavu baterie, která umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení. Motocykl je vybaven výkonnou baterií YTZ8V s dlouhou životností.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“386″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

  1. Technické parametry
MOTOR 
Typkapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem SOHC a se 2 ventily
Zdvihový objem125 cm3
Vrtání x zdvih52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr11:1
Maximální výkon9,0 kW při 8 500 ot./min.
Max. točivý moment11,8 Nm při 5 000 ot./min.
Olejová náplň0,9 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM 
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže8,0 litrů
Spotřeba paliva2,1 l/100 km (bez funkce Idling Stop, režim WMTC)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA 
StartováníElektrické
Kapacita baterie12 V/7 AH (10H)
Výkon alternátoru255 W
HNACÍ ÚSTROJÍ 
Typ spojkyAutomatická, odstředivá, suchá
Typ převodovkyV-Matic
Stálý převod10,65
RÁM 
TypDvojitý rám z ocelových trubek
PODVOZEK 
Rozměry (D x Š x V)1 923 x 745 x 1 107 mm
Rozvor kol1 313 mm
Úhel přední vidlice27°
Závlek86 mm
Výška sedla764 mm
Světlá výška137 mm
Pohotovostní hmotnost130 kg
ZAVĚŠENÍ KOL 
Typ vpředuTeleskopická vidlice 31 mm, zdvih v ose kola 89 mm
Typ vzaduDvojitě odpružené hliníkové kyvné rameno, zdvih v ose kola 84 mm
KOLA 
Typ vpředu8paprskové z lehké slitiny
Typ vzadu8paprskové z lehké slitiny
Velikost ráfku přední14M/C x MT2,15
Velikost ráfku zadní14M/C x MT3,50
Pneumatika vpředu100/80-14M/C (48P)
Pneumatika vzadu120/70-14M/C (61P)
BRZDY 
Typ vpředu220mm hydraulická kotoučová s kombinovaným dvoupístovým třmenem a s ABS
Typ vzadu130 mm bubnová
PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA 
SvětlometLED
Zadní světloLED