Honda NT1100 zahajuje pro rok 2022 novou éru cestovních motocyklů

2022 HONDA NT1100

Mnoho jezdců dnes hledá výkon, ovladatelnost, komfort na dlouhých cestách a široké spektrum technických vymožeností, netouží však nutně po image nebo fyzických proporcích enduro stroje. Namísto toho hledají poctivý cestovní motocykl, který by však zároveň nabízel bohatý seznam výbavy a sportovní výkony – motocykl, který by byl vhodný pro každodenní cesty do zaměstnání, ale stejně tak zvládl i dlouhou cestu ve dvou a se zavazadly.

A přesně tím nová Honda NT1100 je. Komfortní, agilní a příjemný nový cestovní motocykl, který si klade za cíl oslovit ty jezdce, kteří si podobné stroje značky Honda pamatují z minulosti, ale zároveň také mladší jezdce, kteří opouštějí motocykly střední hmotnostní kategorie a hledají větší stroj. Vzhledem k tomu, že jako základ posloužily rám a charakterní dvouválcový motor z CRF1100L Africa Twin, jsou vzrušující výkony zaručeny. Kromě toho stroj nabízí prvky, které posilují a zvyšují přitažlivost každého motocyklu.

Mohlo by vás zajímat:  HONDA FORZA 350, modelový rok 2022

Novinka bude k dispozici ve 3 moderních barevných provedeních – matně šedé metalíze Matte Iridium Grey Metallic, perleťové bílé Pearl Glare White a v černé Graphite Black. Štíhlé a subtilní proporce jsou zárukou vynikající aerodynamiky, přičemž pozice jezdce byla navržena s důrazem na komfort při delších cestách. Výšku plexi štítu lze nastavit do 5 poloh, k ještě lepší ochraně jezdce přispívají také horní a dolní deflektory. Praktičnost zajišťují objemné integrované boční kufry, vyhřívané rukojeti, centrální stojan, tempomat či USB a 12V zásuvka. Všechny tyto položky jsou součástí standardní výbavy. Osvětlení je tvořeno výhradně LED diodami. K dobré viditelnosti při jízdě přispívají světla pro denní svícení, další praktické funkce zahrnují ukazatele směru s funkcí automatického vypínání či výstražná světla pro nouzové brzdění. Sedlo je umístěno ve výšce 820 mm.

Ocelový dvojitý kolébkový rám využívá relativně krátký rozvor a strmou geometrii řízení, zatímco odpružení zajišťuje prvotřídní inverzní 43mm kazetová vidlice Showa a centrální zadní tlumič. Zdvih vidlice i zadního tlumiče dosahuje hodnoty 150 mm. Zadní pružina je hydraulicky nastavitelná. Dva 310mm přední kotouče jsou spojeny se 4pístovými radiálně upevněnými třmeny; pneumatiky mají rozměr 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu.

Model NT1100 je také vybaven silným a charakterním motorem o výkonu 75 kW, který disponuje točivým momentem 104 Nm. Jeho sání a výfuk byly vyladěny s důrazem na co nejhladší akceleraci a příjemný zvuk v nízkých otáčkách. Výkon motoru přitom není na úkor spotřeby paliva: díky jeho úspornosti může stroj na 20litrovou palivovou nádrž ujet až 400 km. Unikátní dvouspojková převodovka (DCT), které se prodalo již přes 200 000 kusů, je k dispozici jako volitelná výbava namísto šestistupňové manuální převodovky. Pro model NT1100 je tato převodovka s možností výběru mezi manuálním řazením nebo hladkým a efektivním automatickým provozem přirozenou volbou.

Mohlo by vás zajímat:  Honda ukazuje nové koncepční nákresy modelu Hornet

Elektronická výbava modelu NT1100 zahrnuje 3 jízdní režimy (URBAN, RAIN a TOUR) plus 2 nastavitelné uživatelské režimy USER, systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 úrovněmi a systém pro zamezení zvedání předního kola se 3 úrovněmi. 6,5palcový dotykový TFT displej je barevný, nabízí přizpůsobitelné zobrazení požadovaných údajů a disponuje technologiemi Apple CarPlay®, Android Auto® a konektivitou Bluetooth® .

Díky bohatému seznamu výbavy, všestrannosti, praktičnosti a komfortu přináší model NT1100 do bezkonkurenčně široké a různorodé modelové řady značky Honda další nový rozměr.