Test HONDA NC 750 S: Za zábavou i povinnostmi

Ten den jsem si šel pro Hondu 750 a zase pršelo. Nevzdám to. „Poručíme dešti,“ znělo mi v hlavě. Když jsem ji ale viděl stát u zdi, orosenou – vlastně celou úplně mokrou, budovatelská hesla se vytrácela. Ale ani tak jsem to nevzdal. Nádherná, barevná, připravená překonávat rozmary počasí.

S odhodláním sobě vlastním jsem otřel sedlo. Víc na tomhle naháči ani nebylo potřeba. A vyrazili jsme do uplakaných pražských ulic.

I v takové situaci poměrně dobře vidím informace na přístrojovém displeji. Bez problémů si můžu zjistit jak rychle jedu, kolik je hodin, kolik mám v nádrži paliva nebo v jakých otáčkách se držím. Nechybí ani ukazatel zařazené rychlosti. Ovládání je stejně jako u každé Hondy jednoduché a logické. Ovladače na stejném místě v prakticky nezměněné velikosti, tvaru i rozmístění. Takže občas jsem nechtěně „zaměnil“ tlačítko klaksonu za přepínač blinkrů a okolostojící spoluobčanky a spoluobčané se divili, proč na ně troubím. Díky docela dobře umístěným zpětným zrcátkům jsem mohl sledovat, zda si někdo neklepe na čelo nebo dokonce po mně něčím nemrštil.

test-honda-nc-750-s-p1

V dešti se obyčejně nikam neženu. Řadím z úplné povinnosti a motor ani v takových případech nereptá. I v nízkých otáčkách si pobrukuje svým příjemně hrubším a přiměřeně vydatným zvukem. Žádné „kuckání“ v nízkých otáčkách, plynulá reakce, postupné zrychlování a „přesun“ do pásma přiměřených otáček. Motor statečně zabírá od začátku až do konce. Jak uvádí výrobce: „Kapalinou chlazený dvouválec o objemu 750 ccm zajišťuje citlivě odstupňovaný výkon, lepší zrychlení a spoustu točivého momentu na nízkých a středních otáčkách – za doprovodu nezaměnitelného zvuku dvouválcového motoru.“

Výška sedla, hmotnost Hondy, malý poloměr otáčení i nízké těžiště dovolují provádět v hustém provozu téměř stejné chování jako s běžným skútrem. Vlastnosti NC750 byly s mojí výškou pro mě spíš výhodou. Bezproblémová manipulace na místě, klidné rozjezdy a dokonce i nenadálá zastavení jsem nejen díky přítomnému ABS zvládal v pohodě. To vše i bez fajnové DCT převodovky.

Mohlo by vás zajímat:  Řada prémiových skútrů Honda Forza pro rok 2025

test-honda-nc-750-s-p2

A opět jsem si potvrdil, že s řadou Street měla Honda namířeno do městského provozu. Na dálnici 750S chování sice v žádném případě radikálně nezměnila, ale jízda už chvílemi přestávala být zábavou. Rychlost někde nad 120 km za hodinu už řidič velmi výrazně vnímá všemi smysly. Okolo proudící vzduch se stává nepříjemnou součástí jízdy a moc nepomůže ani přední štítek. Byť je možné se s NC750 řítit světem až přes 160 km za hodinu, najde se asi málo těch, které by taková jízda naplňovala štěstím a za nic na světě by s tím heftem nepohnuli. Nic to ale nemění na skutečnosti, že to motorka umí, rychlá jízda jí taky není cizí a ani na dálnici si s ní ostudu neuděláte.

V místě, kde byste asi u většiny mašin hledali nádrž, naleznete u NC750 příjemné překvapení ve formě úložného prostoru. Skvělá a silně praktická věc, kam se při troše dobré vůle dá schovat i přilba nebo nákup rozumného rozsahu. Byl jsem rád, když mi ukázali, kde se kufřík otevírá. Možná by mi chvíli trvalo objevení zámku na boku, kam je třeba přendávat klíček ze spínačky při každém otevírání schránky a stejně tak odklápění zadního sedla při tankování. Nádrž je totiž vcelku vtipně schovaná pod sedlem.

S Hondou NC 750 S se nevydávejte napříč republikou. I když sezení je na kratší vzdálenosti víc než přijatelné, po delší době záda a jejich pokračování tuhne. Ale na vytrvalostní rekordy se 750S určitě výrobce necílil. 750 je motorka pro každodenní ježdění do práce, za zábavou, kamkoliv. Díky jejím vlastnostem nemá omezenou skupinu potencionálních uživatelů. Popadnout ji může zkušený bard stejně tak, jako dosud nevyježděný řidič nebo téměř úplný motoristický začátečník. Pro jednoho skutečná zábava a uvolnění, pro jiné jízda bez zbytečných překvapení a někteří mohou mít svezení jako skvělý začátek své moto kariéry.

Mohlo by vás zajímat:  Nové Piaggio MP3 310

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor 
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Vrtání × zdvih (mm)77 x 80mm
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Kompresní poměr10.7: 1
Zdvihový objem motoru (cm3)745cm3
MotorKapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2 válec SOHC splňuje EURO4
Max. výkon40.3kW / 6250 ot/min
Max. točivý moment68 Nm / 4750 ot/min
StartérElektrický
Převodovka 
SpojkaMokrá lamelová spojka
Stálý převodŘetěz
Převodovka6stupňová manuální
Typ převodovky6stupňová manuální
Rozměry a hmotnost 
Kapacita akumulátoru (V – Ah)12V-11 .2AH
Úhel sklonu27°
Typ rámuOcelový rám
Objem palivové nádrže (Litry)14,1 l
Spotřeba paliva3,5 l/100 km (režim WMTC)
Objem palivové nádrže (Litry)14,1 l
Světlá výška (mm)140mm
Pohotovostní hmotnost (kg)217kg
Výška sedla (mm)790mm
Závlek (mm)110 mm
Rozvor (mm)1520mm
Kola 
Přední brzdyHydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, 2pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu, 2kanálový systém ABS
Zadní brzdyhydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, 1pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami,2kanálový systém ABS
Přední zavěšeníTeleskopická vidlice 41mm