Honda MSX125 GROM se představuje pro rok 2023

Po 6 letech tichého úspěchu a několika drobných stylistických úprav zaměřených na novou vlnu mladých jezdců se v roce 2021 na ulicích objevil nový MSX125 s ještě atraktivnějším vzezřením a s novým názvem MSX125 Grom.

Z kapotáže modelu MSX125 Grom vyzařuje atraktivní druh výstřednosti – výrazná individualita, která se mísí s moderními tvary štíhlého LED světlometu, ořezaného sedla a podsedlového rámu s retro tvary superkompaktních bočních panelů a krytu nádrže. A vzhledem k tomu, kolik zákazníků se neustále snaží učinit svůj stroj unikátním, vycházeli konstruktéři MSX125 Grom z koncepce dostupnosti a možností snadného přizpůsobení (customizace) – všechny díly kapotáže jsou na každé straně dohromady upevněny pouze šesti šrouby, které jsou navíc zdůrazněny výrazným lemováním, jež představuje další unikátní designový dotek.

Mohlo by vás zajímat:  Posila pro Königa. Manažer Čihák opustil japonský tým

Zlatá inverzní přední vidlice a žlutá pružina tlumiče výrazně kontrastují s černě lakovaným motorem, výfukem, koly a kyvným ramenem. Snadno čitelný a kompaktní LCD digitální přístrojový panel kromě ukazatele rychlosti, dvou denních počítadel, palivoměru a hodin obsahuje také otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Vynulování denních počítadel a nastavení hodin nebo přepínání mezi tachometrem a denním počítadlem je možné tlačítky na stranách displeje.

Motor

MSX125 Grom má vzduchem chlazený dvouventilový motor o objemu 125 cm3 s vrtáním 50 mm, zdvihem 63,1 mm a s kompresním poměrem 10,0 : 1. Maximálního výkonu 7,2 kW motor dosahuje při 7 250 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 10,5 Nm při 5 500 ot./min. Vyznačuje se skvělou kombinací hbitosti a dynamiky i praktické a dostupné variability. Tento agregát nabízí nepoznanou zábavu z ovládání plynové rukojeti; potěšení (a použitelnost) ještě více znásobuje pětistupňová převodovka, jež umožňuje stroji dosáhnout maximální rychlosti až 94 km/h.

Manuální ovládání spojky evokuje jízdu na velkém motocyklu, zatímco kolo převodovky s 15 zuby, kolo koncového převodu se 38 zuby a 12palcové pneumatiky zajišťují skvělou dynamiku při jízdách ve městě i možnost pomalé jízdy na vyšší rychlostní stupeň – obojí ideální pro snadnou jízdu v hustém provozu.

Stroj se vyznačuje nízkou spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), a to díky využití technologií pro snižování tření, jako je například předsazený válec nebo válečkové vahadlo pro pohon ventilů. Sofistikovaný systém elektronického vstřikování paliva zaručuje vysokou účinnost spalování a díky řízení sání i výfuku zajišťuje pružnou odezvu na otočení plynové rukojeti. Velká 2,5litrová vzduchová komora a panelový mokrý papírový filtr zajišťují spolehlivý a tichý přísun vzduchu; samotný filtr má životnost 16000 km. Výfukový svod a tlumič výfuku jsou tvořeny dvěma samostatnými díly.

Mohlo by vás zajímat:  Pro týmy KTM Factory Racing bude MOTOREX i nadále cenným partnerem

Podvozek

Osvědčený rám modelu MSX125 Grom zůstal v roce 2021 prakticky beze změn, neboť původní priority jeho konstrukčního řešení zůstávají i nadále v platnosti: vytvoření základu pro praktický stroj, který budou začínající jezdci moci snadno používat – a parkovat – v městském prostředí, avšak který bude stejně použitelný a zábavný i mimo město a který bude umožňovat i jízdu se spolujezdcem. Jednopáteřní ocelový rám u MSX125 Grom zajišťuje pevnost střední části stroje. Jeho tuhá trubka se čtvercovým průřezem přímo spojuje hlavové složení a desku s čepem kyvného ramene, přičemž všechny ostatní díly jsou na rámu viditelně zavěšené a skvěle tak doplňují minimalistický vzhled stroje. Specificky vyladěná vertikální/horizontální tuhost rámu a pružnost čepu kyvného ramene a úchytů pro zavěšení motoru nabízí skvělou rovnováhu komfortu a jistoty.

Konstrukce rámu umožňuje efektivní umístění komponentů vstřikovací jednotky PGM-FI a elektroinstalace pod kryty nádrže, a to i přes současné zvětšení jejího objemu (6 litrů). Rozvor dosahuje příjemných 1 200 mm, přičemž sklon přední vidlice a závlek činí 25°/81 mm. Pohotovostní hmotnost se snížila na 103 kg. Nízko položené sedlo (761 mm) činí MSX125 Grom skvěle ovladatelným; vzhledem ke svým rozměrům je vhodný také pro majitele karavanů, kteří jej mohou snadno naložit/složit, převážet a používat.

Mohlo by vás zajímat:  Honda ovládla anketu Motocykl roku 2023. Bodovali také Ducati, BMW Motorrad, Triumph či Harley-Davidson

Přední i zadní odpružení svou kvalitou překonává standard třídy. 31 mm inverzní vidlice snižuje neodpruženou hmotnost a díky větší ploše pístů (oproti standardní teleskopické vidlici) nabízí lepší tlumení v celé délce zdvihu. Vrchní a spodní body upevnění vidlice mají plnohodnotný rozměr, čímž dále zlepšují ovladatelnost a dodávají jezdci pocit jistoty. Lehký a robustní zadní tlumič je spojen s jednoduchým a odolným ocelovým kyvným ramenem ve tvaru písmene H, jež je vyrobeno z ocelových profilů 50 mm x 25 mm.

Nejdůležitější součástí vzhledu i funkce nové Hondy MSX Grom jsou její 5paprsková (inovovaná) 12palcová kola z lehkých slitin, která jsou opatřena širokými 2,5palcovými ráfky. Přední pneumatika o rozměrech 120/70-12 a zadní pneumatika 130/70-12 dodávají stroji dynamický vzhled i výkony. Hydraulický dvoupístový přední (ve zlaté barvě) a jednopístový zadní brzdový třmen ovládá přední 220 mm a zadní 190 mm kotouč. Systém ABS využívá údaje z jednotky pro měření setrvačných sil IMU.

Technické parametry

MOTOR
Typ 2ventilový vzduchem chlazený jednoválec
Hluk Lurban 69.7; Lwot 71.2
Zdvihový objem 125 cm3
Vrtání a zdvih 50,0 mm x 63,1 mm
Kompresní poměr 10,0 : 1
Maximální výkon 7,2 kW při 7 250 ot./min.
Max. točivý moment 10,5 Nm při 5 500 ot./min.
Olejová náplň 1,1 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže 6,0 litru
Spotřeba paliva 1,5 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování Elektrický motor
Kapacita baterie 12 V, 3,5 Ah
Výkon alternátoru 225 W / 5000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky 5stupňová
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ Jednopáteřní ocelový rám
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 1 760 mm x 720 mm x 1 015 mm
Rozvor kol 1 200 mm
Záklon rejdového čepu 25⁰
Závlek 81 mm
Výška sedla 761 mm
Světlá výška 180 mm
Pohotovostní hmotnost 103 kg
Poloměr otáčení 1,9 metru
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu Přední vidlice inverzní, 31 mm
Typ vzadu Jeden tlumič, kyvné rameno ze čtvercových ocelových profilů
KOLA
Typ vpředu Z lehké slitiny, pětipaprsková
Typ vzadu Z lehké slitiny, pětipaprsková
Velikost ráfku přední MT 2.5-12
Velikost ráfku zadní MT 2.5-12
Pneumatika vpředu 120/70-12
Pneumatika vzadu 130/70-12
BRZDY
Typ vpředu Jednoduchá, 220mm kotouč s hydraulickým dvoupístovým brzdovým třmenem
Typ vzadu Jednoduchá, 190mm kotouč s hydraulickým jednopístovým brzdovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel Digitální LCD přístrojový panel s ukazatelem rychlosti, dvěma denními počítadly, ukazatelem stavu paliva a hodinami.
Světlomet LED světlomet a zadní světlo

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

# Upozornění: Uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.