Honda CRF250R je stroj, který se formou průběžných kroků postupně vyvinul do platformy, ze které dokáže vytěžit maximum jak amatérský MX nadšenec, tak profesionální závodník. V modelovém roce 2018 udělal model CRF250R obrovský krok vpřed, neboť byl zcela přepracován v souladu s filozofií „Nejrychlejší na startu“ (angl. Absolute Holeshot), jež byla v roce 2017 poprvé uplatněna u modelu CRF450R. Oba modely tak sdílejí rám sedmé generace, revidovanou geometrii a odpružení Showa – plus zcela nový DOHC motor.
Díky přepínatelným mapám motoru a ergonomii zaměřené na jezdce se navíc stále jedná o motokrosový (MX) stroj, který i rekreační jezdec dokáže využít podle svých individuálních schopností. Ve třídě MX2 však nelze usnout na vavřínech a udržet si náskok před konkurencí je rok od roku náročnější. Pro modelový rok 2019, tj. pouhý jeden rok po rozsáhlé modernizaci, CRF250R získává upravený motor i podvozek, jež dále zlepšují výkon, komfort pro jezdce a výkon brzd.
Důležitým úkolem pro inženýry pracující na vývoji Hondy CRF250R pro rok 2019 bylo zachovat bezkonkurenční maximální výkon motoru a současně s tím jej posílit v dolních otáčkách, což je důležité pro rychlejší výjezd z pomalých zatáček. Tohoto cíle se podařilo dosáhnout díky celé řadě inovací počínaje o 2 mm menší (nově 44 mm) škrticí klapkou, jež urychluje proudění vzduchu v nízkých otáčkách. Sací a výfukové otvory mají nový tvar a profil vačky pro zavírání výfukových ventilů byl snížen o 2° – rovněž kvůli zvýšení točivého momentu. Výfukový svod vedený po pravé straně je o 50 mm kratší, což přispívá k zachování hodnoty maximálního výkonu. Snížením výkonu alternátoru se zmenšilo zatížení motoru.
Vrtání a zdvih zůstaly zachovány na hodnotách 79 x 50,9 mm, přičemž válec je předsazen o 4,5 mm kvůli snížení tření. Kompresní poměr dosahuje 13,9:1. Ventily jsou titanové. Sací má průměr 33 mm a výfukový 26 mm. Zdvih ventilů dosahuje 10,5 mm u sacích a 9,5 mm u výfukových ventilů. Jejich úhel je 20,5°. Pružiny ventilů mají oválný průřez; k sacím ventilům vedou rovné symetrické kanály, jež byly zkráceny kvůli dynamice ve vysokých otáčkách.
Ovládací a zobrazovací prvky pro jezdce – tlačítko pro vypnutí motoru, výstraha elektronického vstřikování EFI, tlačítko pro výběr režimu EMSB a LED ukazatel – jsou racionálně seskupeny a umístěny na levé rukojeti.
Novinka pro modelový rok 2019 – systém HRC Launch Control – nabízí každému jezdci to nejlepší pro rychlý start a disponuje 3 režimu, z nichž je možno vybírat:
- Úroveň 3 – 8 250 ot./min., blátivé podmínky / začátečník
- Úroveň 2 – 8 500 ot./min., suché podmínky / základní
- Úroveň 1 – 9 500 ot./min., suché podmínky / expert
Tlačítko pro změnu režimu motoru (Engine Mode Select Button – EMSB) mění charakteristiku motoru, přičemž k dispozici jsou tři mapy podle jízdních podmínek nebo preference jezdce: Režim 1 (Standard), Režim 2 (Smooth – hladký) a Režim 3 (Aggressive – agresivní). LED dioda rovněž indikuje zvolený režim.
Nový dvoupístový přední brzdový třmen – opět shodný jako u CRF450R pro rok 2019 – využívá písty o průměrech 30 a 27 mm (u dosavadní verze měly písty průměr 2 x 27 mm). Díky tomu je těleso třmenu lehčí a společně s brzdovou hadicí s nízkou roztažností je dosaženo lepšího brzdného výkonu a pocitu z ovládání brzd. Přední kolo je opatřeno 260mm vlnovitým kotoučem, kterému sekunduje 240mm zadní vlnovitý kotouč opatřený jednopístovým třmenem.
CRF250R disponuje lehkou titanovou nádrží o objemu 6,3 l. Její hladké plastové okraje usnadňují jezdci pohyb na stroji a úzká přední strana spolu s předním blatníkem účinně směrují proudění vzduchu k chladiči. Kapotáž je opatřena odolnou fólií s grafickým potiskem, která překrývá velké plochy a chrání je proti poškrábání. Kryt olejové vany motoru byl vylepšen kvůli lepšímu chlazení motoru a nové chrániče vidlice zmenšují riziko poškození stroje kameny.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“404″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
- Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Kapalinou chlazený, čtyřtaktní jednoválec DOHC |
Zdvihový objem | 249,4 cm3 |
Vrtání ´ zdvih | 79 mm x 50,9 mm |
Kompresní poměr | 13,9 : 1 |
Olejová náplň | 1,3 litru |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Vstřikování paliva |
Objem palivové nádrže | 6,3 litru |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Zapalování | Plně tranzistorové |
Startování | Elektrické |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Lamelová, mokrá |
Typ převodovky | Se stálým záběrem |
Stálý převod | Řetěz |
RÁM | |
Typ | Zdvojený hliníkový, trubkový |
PODVOZEK | |
Rozměry (D´Š´V) | 2 181 mm x 827 mm x 1 260 mm |
Rozvor kol | 1 486 mm |
Úhel přední vidlice | 27,5 stupně |
Závlek | 116 mm |
Výška sedla | 957 mm |
Světlá výška | 327 mm |
Pohotovostní hmotnost | 107,8 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | 49mm vidlice Showa s pružinami |
Typ vzadu | Tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link |
KOLA | |
Typ vpředu | Hliníková s drátěným výpletem |
Typ vzadu | Hliníková s drátěným výpletem |
Pneumatika vpředu | 80/100-21 Dunlop MX3S |
Pneumatika vzadu | 100/90-19 Dunlop MX3S |
BRZDY | |
Vpředu | 260mm hydraulická, vlnovitý kotouč |
Vzadu | 240 mm hydraulická, vlnovitý kotouč |
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.