Honda CRF125F se představuje pro modelový rok 2023

23YM_CRF125F_EXTREME_RED_RHS

Model CRF125F je vybaven dvojitým páteřovým ocelovým rámem robustní konstrukce, který je inspirován architekturou použitou u závodních motokrosových modelů CRF250R a CRF450R, a který se vyznačuje propracovanou rovnováhou tuhosti a pružnosti.

Konvenční 31mm teleskopická přední vidlice zajišťuje inspirující jistotu a výkony díky 13,2 cm zdvihu (16,8 cm u Big Wheel). U zadního kola jí sekunduje kyvné rameno se systémem Pro-link a s centrálním tlumičem, jež je zárukou konzistentních a kvalitních jízdních vlastností. 17palcové (19palcové u Big Wheel) přední kolo napomáhá lepšímu držení stopy a ovladatelnosti zatímco 14palcové (16palcové u Big Wheel) zadní kolo dodává dostatek hnací síly a agility. Dostatečný brzdný výkon zajišťuje přední hydraulická brzda s jedním 220mm kotoučem a 95mm zadní bubnová brzda.

Podobně jako všichni členové řady terénních strojů Honda CRF se i CRF125F hrdě hlásí ke svému původu. Ocelová palivová nádrž o objemu 4,5 litru s integrovaným palivovým čerpadlem a filtrem je před poškozením při případném pádu chráněna rámovou konstrukcí. Kapotáž inspirovaná modelem CRF450R navazuje na nízko položené sedlo (739 mm, 785 mm u Big Wheel). Široká motokrosová řídítka jsou opatřena úzkými rukojeťmi, které jsou vhodné pro menší ruce. Multifunkční spínač na řídítkách zastává funkci startéru, indikace zapnutého zapalování (po otočení klíčem), informuje o stavu systému vstřikování paliva a zobrazuje také upozornění na nízký stav paliva v nádrži. Posledně jmenovaná kontrolka se rozsvítí, když v nádrži zbývá pouze 1 litr paliva. Brzdová páčka je pro lepší komfort i vlastnosti nastavitelná.

Pro rok 2023 je model CRF125R dostupný v charakteristickém červeném provedení s výraznou grafikou, která odkazuje na rodokmen terénních strojů Honda.

 

Motor

Čtyřtaktní SOHC motor o objemu 124,9 cm3 u CRF125F nabízí hladký a snadno využitelný lineární výkon. Vrtání a zdvih motoru činí 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9:1.  Elektronické vstřikování paliva Keihin zajišťuje lineární a dostupný výkon ve všech otáčkách a při všech polohách plynu. CRF125F disponuje hladkým řazením čtyřstupňové převodovky, které skvěle ladí se širokým výkonovým spektrem motoru. Výsledkem je silný a dynamický výkon bez ohledu na zařazený rychlostní stupeň. K pohodlnému ovládání stroje přispívá elektrický startér, startovací páka pak slouží jako záloha.

Technické parametry

  CRF125F CRF125F ‘BIG WHEEL’
MOTOR
Typ Vzduchem chlazený, dvouventilový, 25° čtyřtaktní jednoválec SOHC
Zdvihový objem 124, 9 cm3
Vrtání x zdvih 52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr 9,0 : 1
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace Vstřikování paliva
Objem palivové nádrže 4,5 l (včetně rezervy)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování Elektrický startér a startovací páka
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky Manuální, 4stupňová
Stálý převod Řetěz 13T/46T Řetěz 13T/49T
RÁM
Typ Ocelový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 1770 x 739 x 1000 mm 1857 x 769 x 1069 mm
Rozvor kol 1219 mm 1255 mm
Záklon rejdového čepu 27°30’
Závlek 81 mm 94 mm
Výška sedla 739 mm 785 mm
Světlá výška 211 mm 267 mm
Pohotovostní hmotnost 87,99 kg 90,27 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu Konvenční teleskopická vidlice Zdvih 13,2 cm Konvenční vidlice Zdvih 16,8 cm
Typ vzadu Jeden tlumič Zdvih 13,97 cm Jeden tlumič Zdvih 16,8 cm
KOLA
Typ vpředu Hliníková s drátěným výpletem
Typ vzadu Hliníková s drátěným výpletem
Pneumatika vpředu 70/100-17 dušová 10/100-19 dušová
Pneumatika vzadu 90/100-14 dušová 90/100-16 dušová
BRZDY
Vpředu Hydraulická, jeden 220mm kotouč
Vzadu Bubnová