DUCATI: „Technická dokonalost nové 1299 Panigale S nedává prostor ke kompromisům.“

Česká premiéra novinky superbiku Ducati 1299 Panigale S proběhla na výstavě MOTOCYKL 2015. Nový motor Superquadro s neobvyklým vrtáním 116mm nabízí 205 koní čistého adrenalinu a ohromující točivý moment 145Nm.

V kombinaci s nízkou hmotností se nová Panigale zdá bezkonkurenční. O to, aby se těch 1299 ccm vůbec dalo ovládat, se stará velká spousta elektronických asistentů, například ABS, kontrola trakce, systém využití brzdného účinku motoru, quick shifter a ve verzi S také semiaktivní podvozek Öhlins.

A co tedy můžeme na Ducati 1299 Panigale S očekávat? Novou řídící jednotku (IMU); režim kontroly trakce (Race, Sport, Wet); Ducati Safety Pack (cornering ABS, DTC); DWC, EBC, DQS rychlořazení nahoru i dolů; automatická kalibrace velikosti pneumatik a koncového převodu; Sachs tlumič řízení; DDA + GPS; USB pro nastavení DTC, DWC, EBC; TFT digitální přístroj s možností naklopení.

1299 Panigale S se od základní verze odlišuje kompletním LED diodovým osvětlením, předním blatníkem z uhlíkových vláken, tlačítky pomocného nastavení a kovanými koly.

O tom, že je Panigale 1299 perfektní motocykl, asi v tuto chvíli nikdo nepochybuje, ale o tom, že jeho potenciál dokáže normální smrtelník racionálně využít, už by se ale dalo s úspěchem pochybovat.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]

Typ:,Ducati 1299 Panigale S
Motor:,kapalinou chlazený dvouválec do L; 4 ventil Desmodromic; Superquadro
Objem válců:,1285 ccm
vrtání x zdvih:,116 x 60.8 mm
Kompresní poměr:,12.5:1
Výkon:, 150.8 kW/205 koní při 10 500 ot./min
Točivý moment:,144.6 Nm při 8 750 ot./min
Palivový systém:,elektronické vstřikování; Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka; 2 vstřiky na válec
Výfuky:,odlehčený systém 2-1-2 s katalyzátorem a 2 lambda sondami; dva ocelové tlumiče s hliníkovým vnějším obalem
Převodovka:,6ti stupňová s DQS up/down
Poměr převodů:,1.37/15; 2.30/16; 3.27/18; 4.25/20; 5.24/22; 6.23/24
Spojka:,vícelamelová spojka v olejové lázni; hydraulicky ovládaná s antihoppingem; self-servo
Rám:,Monocoque aluminum
Výška sedla:,830 mm
Rozvor:,1 437 mm
Sklon:,24°
Přední odpružení:,50 mm plně nastavitelná upside-down vidlice Marzocchi; s povrchovou úpravou z eloxovaného hliníku
Přední zdvih:,120 mm
Přední ráfek:,třípaprskový z lehké slitiny 3.50 x 17
Přední pneu:,120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Zadní odpružení:,plně nastavitelná Sachs pružící jednotka; hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:,130 mm
Zadní ráfek:,třípaprskový z lehké slitiny 6.00 x 17
Zadní pneu:,200/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Přední bzrdy:,2x 330 mm kotouče+ čtyřpístkové radiální třmeny Brembo Monobloc Evo M50; ABS s funkcí brždění v náklonu
Zadní brzdy:,245 mm kotouč; dvoupístkový třmen; ABS s funkcí brždění v náklonu
Palivová nádrž:,17 litrů
Suchá hmotnost:,166.5 kg

Mohlo by vás zajímat:  Policisté pátrají po řidiči, který natočil svoji riskantní jízdu. Rychloměr se několikrát blížil 300 km/h

[/table]