O vytvoření propojené sítě silnic s automobily již delší dobu sní výrobci po celém světě. Tento sen automobilového světa se právě rozšířil mezi výrobce motorek. Vzhledem k tomu, že vozidla bez ohledu na jejich typ nebo velikost sdílejí stejné silnice a mají schopnost se navzájem upozorňovat na své konání a z něho plynoucí nebezpečí, může mít jejich komunikace zásadní význam pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu a zvýšení účinnosti dopravy.
Značka Ducati se stala prvním výrobcem motocyklů, která oznámila, že zkoumá technologii V2X. Společně s několika vozy Audi se Multistrada 1200 Enduro v současné době účastní prvních veřejných zkoušek komunikačního systému mezi motorkami a auty v Evropě. Výzkum, který společnost Ducati provádí v této oblasti, má okolo roku 2020 dospět k zavedení motocyklu s předním a zadním radarem. V demonstračním programu používá Ducati čipovou sadu Qualcomm 9150 C-V2X pro výměnu informací s Audi Q7 a Audi A4. Informace, které jsou předávány, zahrnují varování před kolizí a varování před náhlým brzděním předního kola. Komunikace C-V2X je jedním z klíčových projektů bezpečnostního plánu Ducati 2025.
Technologie V2X je v současné době vyvíjena špičkovými IT a komunikačními specialisty. Před dvěma lety se Audi, BMW a Daimler setkali se zástupci výrobců komunikačních prostředků značek Ericsson, Huawei a Qualcomm a vytvořili 5G Automotive Association (5GAA). Cílem organizace je zajistit dopravu bezpečnější a ekologičtější pomocí budoucí komunikační platformy 5G, která umožní realizaci V2X a vzestup opravdu propojených motorových vozidel.