Ducati DesertX. Dream Wilder

DesertX je první moderní Ducati s 21″ předním kolem a 18″ zadním, odpružením s dlouhým zdvihem a novým rámem navrženým speciálně pro off-roadové zážitky. Estetika DesertX spojuje klasické prvky dakarových speciálů s téměř dotykovým rozhraním. Je tradiční a digitální zároveň. Ergonomie a aerodynamika dávají život motocyklu, který má off-road jako přirozené území a zároveň zůstává pohodlný, snadný a bezpečný pro městské dojíždění a dlouhé cestování.

21“ přední a 18“ zadní kola, odpružení s dlouhým zdvihem, velkorysá světlá výška (250 mm) a terénní rám navržený a testovaný tak, aby obstál v těch nejnáročnějších podmínkách. Dojem robustnosti vyvolává hliníkový kryt, který pokrývá většinu motoru a vytváří vizuální kontinuitu s přední částí motocyklu. Všestrannost DesertX se odráží také v jízdních režimech: je jich 6, přičemž Enduro a Rally jsou určeny speciálně pro zážitek z jízdy v terénu.

Jakkoli DesertX vzdává jasnou poctu Enduro strojům minulosti, všechny detaily Ducati přepracovala s cílem udělat motocykl absolutně současný. Dvojité full LED DRL jsou integrovány do čelního skla, bez jakékoli další viditelné struktury. Autentičnost DesertX podtrhuje kovová palivová nádrž s velkou kapacitou a excentrickým uzávěrem.

Parametry

Motor
Typkapalinou chlazený dvouválec do L, 4 ventil Desmodromic, Testastretta 11*
Zdvihový objem937 ccm
Vrtání x Zdvih94 x 67,5 mm
Kompresní poměr13.3:1
Výkon motoru110hp – 81kW @ 9250rpm
Točivý moment92Nm @ 6500rpm
Palivový systémelektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Výfukyocelový tlumič s katalyzátorem a dvěma Lambda sondami
EmiseEuro 5
Převody
Převodovka6ti stupňová
Poměr1=38/14, 2=31/17, 3=28/20, 4=26/22, 5=24/23, 6=23/25
Primární převodpoměr 1.85:1
Sekundární převodřetěz
Přední ozubené kolo15 zubů
Zadní ozubené kolo49 zubů
Spojkaantihoppingová vícelamelová v olej. lázni, hydraulicky ovládaná
Podvozek
Rámpříhradový z ocelových trubek
Rozvor1608 mm
Sklon27,6°
Přední odpružení46 mm plně nastavitelná upside-down vidlice KYB
Přední zdvih230 mm
Přední ráfekdrátěné, bezdušové 2,15″ x 21″
Přední pneuPirelli Scorpion Rally STR 90/90 – 21 M/C 54V M+S TL
Zadní odpruženíplně nastavitelná KYB pružící jednotka, hliníková oboustranná kyvná vidlice
Zadní zdvih220 mm
Zadní ráfekdrátěný, bezdušový 4.50″ x 18″
Zadní pneuPirelli Scorpion Rally STR 150/70 R18 M/C 70V M+S TL
Přední brzdy2x 320mm poloplovoucí kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo Stylema, Bosh Cornering ABS
Zadní brzdy265mm kotouč, 2 pístkový třmen, Bosch Cornering ABS
Ostatní
Palivová nádrž21 l
Suchá hmotnost202 kg
Přístroje5″ TFT barevný display
Záruka2+2 roky bez omezení km (4Ever Multistrada)
Provedenídvoumístné
Výška sedla875 mm
Výbavapřepínání jízdních režimů, ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu, DTC (osmistupňová kontrola trakce), Ride by Wire, plně LED osvětlení, automatická deaktivace směrových světel, podsvícená tlačítka, rychlořazení up/down (DQS), tlumič řízení
Servisolejový servis: 15.000 km/12 měsíců Desmoservis: 30.000 km