Jedním z klíčů k pokračujícímu úspěchu oficiálního závodního týmu Kawasaki ve WorldSBK je stabilita a „rodinný pocit“, a to jak na závodech, tak v centrále v Evropě a Japonsku. V letošním roce se k samotnému týmu KRT připojili dva noví zaměstnanci v podobě elektronického inženýra pro Jonathana Rea, Sandera Donkerse a zkušené postavy WorldSBK v oblasti elektroniky, Christophe Lamberta.
Celá rodina Kawasaki Racing se rozšířila jmenováním dvou nových specialistů na elektroniku a analýzu dat. Slovo „rodina“ může být ve sportovním kontextu někdy nadměrně používáno, ale nejenže nezaměnitelný pocit uvnitř oficiálního týmu Kawasaki připomíná rodinnou jednotku, ale prvek Provec Racing v celkovém úsilí KRT ve skutečnosti řídí dva borci Guim a Biel Roda a jejich bratranec Alvar Garriga.
Nedávno bylo zjištěno, že musí dojít ke změnám ve způsobu, jakým by tým mohl pracovat a jednat na základě závěrů odvozených z obrovského množství dat shromážděných z testovacích sezení a závodů. Proto příchod Lamberta a jeho rozsáhlé zkušenosti s elektronikou ve WorldSBK, naposledy u Yamahy. Jeho oficiální titul bude koordinátor elektroniky a datového inženýrství. Jak naznačuje tento nový pracovní název, Christopheův příchod signalizuje celkové rozšíření úsilí týmu v oblasti elektroniky, s jediným cílem zlepšit výkon na trati.
Sander Donkers je přímou náhradou za předchozího elektronického inženýra Rea Davide Gentileho, respektovaného kolegu a přítele, který odchází za další výzvou s přáním všeho nejlepšího od všech v Kawasaki poté, co pozitivně přispěl k mnoha nedávným úspěchům týmu.
Se dvěma novými inženýry, Sanderem a Christophem, se celý tým spojí, aby identifikoval problémy, zlepšil pracovní kolektivní postupy a usiloval o vítězství, a to vše při reprezentaci toho nejlepšího ze soutěžního ducha a touhy Kawasaki uspět. Tuto ambici dosáhnout ještě většího úspěchu sdílejí fanoušci Kawasaki, jezdci, sponzoři, techničtí partneři, samotná KRT a všichni zúčastnění v celé globální rodině Kawasaki.
Jak sám přiznal, Christophe přišel do vzrušujícího světa cyklistického závodění docela pozdě, ve věku 25 let. Nadšenec pro motoristické závody se nudil ve své běžné práci navrhování klimatizačních systémů pro auta, když ho přítel povzbudil, aby zkusil získat práci uvnitř MotoGP. Začal studovat na francouzské ‚l’Ecole de La Performance‘ (škola výkonnosti motoristického sportu), aby se ponořil do světa závodů a vybudoval si vztahy se stávajícími závodními profesionály. Svou dráhovou kariéru vstoupil jako ‚data guy‘ ve francouzském týmu MotoGP 250 ccm. Přesunul se do WorldSBK a zpočátku pracoval v menších týmech, dostal se až na tovární úroveň, dokonce spolupracoval s nyní pravidelným jezdcem KRT Alexem Lowesem, když byl u Yamahy a poslední tři roky spolupracoval s Mistr WorldSBK 2021, Toprak Razgatlioglu.
Sander má působivou šíři zkušeností z mnoha forem závodění a různých šampionátů. V roce 1999 nastoupil na univerzitu HAN v rodném Nizozemsku, získal titul BEng Automotive Engineering a poté šel přímo do specializovaného Cranfield Institute, kde získal magisterský titul v oboru Motorsport Engineering & Management. Ačkoli se nyní specializuje na elektroniku, měl praktické zkušenosti jako konstruktér odpružení ve Velké Británii, elektronický inženýr v závodech AMA Superbike, šéf posádky, inženýr výzkumu a vývoje Moto2, elektronický inženýr MotoGP a vyzkoušel i různé role elektronického inženýrství. pro MV Agusta, HRC a naposledy BMW ve WorldSBK.
Po mnoha úspěších ve své kariéře jsou nyní Christophe a Sander součástí nejúspěšnějšího úsilí WorldSBK za poslední desetiletí a chtějí pracovat po boku mnoha svých nových kolegů, kteří byli součástí tohoto úspěchu v minulosti a kteří jsou stejně hladoví po dalších úspěších ve velmi blízké budoucnosti.
Nové technické údaje KRT nejsou ani zdaleka skryty, protože se již spojili se svými věčně oddanými a tvrdě pracujícími kolegy v testu ve španělském Jerezu a budou pokračovat v budování jejich pracovních a osobních vztahů při příštím testu v Portimau mezi 31. a 1. února.
Christophe Lambert uvedl: „Jsem opravdu šťastný, že se mohu připojit ke KRT. Bylo to něco, co mě v posledních letech stimulovalo. Na špici jsou už dlouho. Je pro mě super vzrušující se k nim přidat. Zdroje jsou úžasné a lidé jsou velmi přátelští a velmi profesionální. Myslím, že to pro mě bude velmi pěkný zážitek.“
Sander Donkers uvedl: „Od roku 2023 se připojím ke KRT jako elektronik pro Johnnyho. Jsem opravdu nadšený, že se mohu připojit k tomuto projektu. Bude to pro mě velká výzva se spoustou nových věcí, které se musím naučit, ale jsem opravdu nadšený, že mohu začít.“
Guim Roda, manažer týmu KRT, uvedl: „Po analýze oblastí v pracovním toku KRT, které bychom mohli zlepšit, jsme zjistili potřebu zavést novou roli, která by více podporovala technický personál a vytěžila z elektronického systému maximum. Zároveň musíme mnohem rychleji vyhodnocovat množství dat, která o závodním víkendu generujeme. V minulosti jsme si pár dní po závodě uvědomili, kde jsme mohli být lepší. Tato nová personální situace nám umožňuje lépe analyzovat všechny informace, které vytváříme, abychom mohli rychle reagovat v reálném čase během závodního víkendu. V Christophovi jsme našli dobré zkušenosti a potenciál a jsme si zcela jisti, že s ním na palubě uděláme další krok ke zlepšení našeho výkonu. Davide Gentile, elektronický inženýr Jonathana, se navíc rozhodl hledat nové cíle a my mu přejeme hodně štěstí a děkujeme za jeho příspěvek k projektu. Tuto důležitou osobnost jsme hledali na mnoha místech a nakonec jsme se rozhodli pro Sandera jako nejlepšího kandidáta pro spolupráci s Perem a Johnnym. Kromě toho jsme využili příležitosti k reorganizaci některých rolí a odpovědností v rámci KRT, přizpůsobení koncepčních nápadů realitě závodění a posílíme oblast testovacího týmu Florianem Marinem, který nám pomůže co nejlépe využít čas na trati. Všichni jsme vysoce motivováni pro sezónu 2023 a určitě uděláme vše pro to, abychom se neustále zlepšovali, neustále inovovali a nikdy se nevzdali.“