Po páté etapě se dakarská karavana zastavila a závodníci i jejich týmy si odpočinuli během volného dne v Arequipě. Jan Brabec doplňoval spánkový deficit z první části soutěže. Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka nabírali síly po předchozí 5. etapě, kdy se jim podařilo s neuvěřitelným nasazením opravit ulomené kolo a dostat kamion do cíle.
V dakarském kláni má tým Big Shock Racing želízko v ohni i mezi motorkami, Jana Brabce, který se ve svém druhém Dakaru úspěšně probíjí pořadím a míří k TOP 20 mezi motocyklisty. Momentálně je na 23. pozici, nejlepší z českých jezdců. „Do druhé poloviny závodu se těším, mám spoustu sil, dospal jsem se, Maruška je v cajku. Táta se strýcem na ni během volného dne zapracovali. Mám jistotu v navigaci, jede se mi dobře. I když je to letos občas fakt brutální,“ řekl Jan Brabec, který musel už v neděli odjet s ostatními jezdci do detašovaného bivaku, odkud odstartuje do další etapy.
Týmový manažer Martin Pabiška celý den řešil s pořadateli, za jakých okolností bude týmová posádka moci pokračovat v závodě. A celou sobotu se čekalo na konečné vyjádření. Po oznámení, že je možné pokračovat v hlavní soutěži, zavládla radostná atmosféra a finální příprava na start. „Bohužel, večer organizátoři své rozhodnutí přehodnotili a povolili posádce vyjet pouze v půlmaratonu, mimo hlavní soutěž,“ potvrdil Martin Macík. To znamená, že Macík s Tomáškem a Kalankou pojedou v oddělené klasifikaci. V neděli budou startovat až po všech automobilech a v dalších dnech se bude jejich startovní pozice odvíjet od jejich pořadí v cíli, nicméně nebude možné startovat dříve než prvních 25 automobilů.
„I přes večerní nemilou změnu je celý tým připraven předvést v druhé části závodu to nejlepší, co v něm je. A naplno dál bojovat v samostatné soutěži,“ řekl Martin Macík.