Zde je několik slavných slov od čtyřnásobného mistra světa Torstena Hallmana, kde dává zajímavý pohled do švédské továrny, která se téměř blížila zastavení výroby motocyklů na konci sezóny 1961.
„Značce Husqvarna, která je synonymem pro další slavné švédské značky jako Nobel, Volvo a Electrolux, a jejichž historie výroby vysoce kvalitních produktů je více než 300 let, se podařilo projít prvních 100 let jako značka motocyklů. Ale na začátku šedesátých let bylo strašně blízko, že se výroba zastavila.“ říká Hallman.
„Výroba lehkého motocyklu Silverpilen – Silver Arrow se chýlila ke konci, protože poptávka byla stále slabší. Vrcholové vedení se rozhodlo, že na vývoj motocyklové řady už nebudou vynakládány žádné další peníze, i když spolu se Silver Arrow byl vyroben omezený počet 250 motokrosových kol. Protože jsem byl jedním z mála jezdců, kterým se v sezóně 1961 dostalo pomoci z továrny, když jsem jel na 250 mistrovství, bylo mi řečeno, že to je konec – žádné další investice do motocyklů – „můžete začít hledat jízdu jinde v roce 1962“.
„Osobně jsem si nedělal starosti.“ Byl jsem mladý a optimistický a vyhrál jsem svou první Grand Prix v sezóně 1961 a budoucnost vypadala slibně. Po zkušební jízdě pro Greeves v listopadu jsem dostal telefonát od Rubena Helmina, hlavního inženýra společnosti Husqvarna, a řekl: „Podařilo se nám„ ušetřit “nějaké peníze z divize řetězové pily, která má být použita k dalšímu rozvoji Model 250. Rovněž dále zvýšíme své úsilí a vyrobíme nový a konkurenceschopný čtyřstupňový motor. Nějaké peníze budou také použity na čtyřtaktní projekt o objemu 500 ccm – se zapojeným technikem Nilsem Hedlundem a uzavřením smlouvy s Rolfem Tibblinem jako jezdcem. Měli byste zájem jet na novém 250 cm3 Husky? ‘
„Samozřejmě mě to zajímalo.“ Ruben Helmin byl někdo, komu jsem stoprocentně věřil. Zbytek příběhu je historie. Podařilo se mi vyhrát mistrovství světa 250 ccm v roce 1962 a Rolf Tibblin udělal totéž ve třídě 500 ccm půllitrů, což z něj v tomto slavném roce znamenalo dvojnásobný triumf Husqvarny. Oba jsme pak následující sezónu zopakovali naše vítězství v naší třídě, což byl úspěch, který dal Husqvarně skvělou celosvětovou pověst prémiového výrobce motocyklů. Motokrosovým nadšencům z továrny se podařilo prodat nápad vrcholovému managementu vyrobit repliku série 100 kol z mých 250 ccm. Není divu, že byly všechny hned vyprodány, většinou národním a severským motokrosovým jezdcům, kteří věděli, jak dobrý je náš strojový materiál v této fázi. Následující rok Husky zvýšil objem a kola začala být dodávána do USA a dalších částí světa. Zájem o Husqvarnu a její výrobky rostl všude a rostl velmi rychle. Jsem hrdý na to, že jsem součástí plodných kroků učiněných v těchto letech, kdy se výroba motocyklů znovu rozjela do nové prosperující švédské průmyslové éry. “