CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Modelový rok 2022

22YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Uplynuly již více než tři dekády od chvíle, kdy do Evropy poprvé vstoupila Honda XRV650 Africa Twin, a přestože stroj, který dnes nese toto jméno (představený v roce 2016 jako CRF1000L Africa Twin), je od kol až po zrcátka zcela novým motocyklem, beze zbytku zdědil esenci a ducha toho, díky čemu si tehdejší originál získal takovou oblibu. V roce 2018 získala Africa Twin s manuální i dvouspojkovou převodovkou (DCT) elektronické ovládání plynu a 4 jízdní režimy, rozšířené možnosti systému nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) i upravený výfuk a sání, které zlepšily odezvu motoru i jeho zvuk. Zároveň došlo k rozšíření platformy o novou verzi Africa Twin Adventure Sports, která kromě výše uvedených vylepšení nabídla lepší ochranu proti větru, delší dojezd díky větší nádrži či delší zdvihy odpružení – což tento model opět posunulo směrem k dlouhým vyjížďkám mimo civilizaci. Dalším přelomem ve vývoji modelu Africa Twin byl modelový rok 2020, do kterého tento stroj vstoupil s větším motorem o objemu 1084 cm3, jehož bylo dosaženo prodloužením zdvihu. Také CRF1100L Africa Twin* byla kompletně přepracována, s důrazem na agresivní a kompaktní rallye styl a na ještě lepší vlastnosti při jízdě v terénu. Komfort na cestách, technologie a schopnost modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports* byly ještě více posíleny – mimo jiné díky volitelně dostupné špičkové elektronicky nastavitelné vidlici Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA).

„Adventure Sports“ je verze velkého cestovního endura značky Honda, která se vyznačuje schopností překonávat kontinenty. Do roku 2022 tento stroj vstupuje s kratším nastavitelným plexi štítem, výraznou novou grafikou „Cracked Terrain“ a aktualizovaným nastavením převodovky DCT.

Africa Twin Adventure Sports je motocykl určený pro daleké cesty. Proto disponuje rozměrnou přední kapotáží, která pro rok 2022 zahrnuje nový o 110 mm kratší plexi štít, jenž lze nastavit do jedné z 5 poloh. Tento prvek umožňuje jezdci lepší výhled, zároveň mu však poskytuje dostatek ochrany před větrem a povětrnostními vlivy. Zatímco sedlo ve výšce 850–870 mm je stejné jako u verze Africa Twin, řídítka o šířce 1 182 mm zajišťují jezdci vzpřímenou polohu, dobrý výhled a komfortní ovládání stroje při jízdě vstoje i vsedě. Záď stroje je mimořádně štíhlá a úzké sedlo bylo pečlivě vytvarováno tak, aby umožňovalo snadný pohyb vpřed i vzad a aby jezdec mohl zároveň snadno dosáhnout na zem. Palivová nádrž o objemu 24,8 l nabízí díky nízké spotřebě 4,9 l /100 km u verze s manuální převodovkou a 4,8 l/100 km u verze s převodovkou DCT (v režimu WMTC) potenciální dojezd přes 500 km. Součástí výbavy jsou také velký hliníkový kryt vany motoru a hliníkový zadní nosič. Vysoko umístěné zdvojené LED světlomety vydávají pronikavý světelný kužel a jsou navíc vybaveny světly pro denní svícení (DRL), která se automaticky přizpůsobují intenzitě okolního světla, čímž zvyšují bezpečnost bez ohledu na podmínky. Pro větší bezpečnost je model CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vybaven třístupňovými světly pro přisvěcování do zatáček, která na základě údajů o rychlosti a úhlu náklonu (poskytovaných jednotkou IMU) automaticky upravují osvětlení prostoru před strojem v zatáčkách. Součástí standardní výbavy jsou velké chrániče řídítek.

Barevný 6,5palcový TFT dotykový multifunkční informační displej (MID) umožňuje jezdci ovládání všech systémů stroje Africa Twin, přičemž v levé horní části obrazovky je k dispozici nabídka všech jízdních režimů. MID lze navíc přizpůsobit tak, aby zobrazoval různé úrovně informací týkajících se zvoleného jízdního režimu, a jeho ovládání je snadné i v rukavicích. Toto rozhraní zahrnuje technologie Apple CarPlay® a Android Auto®, které umožňují používání chytrého telefonu prostřednictvím dotykového displeje. Na displeji je možné zobrazit a ovládat i navigační aplikace a prostřednictvím Bluetooth hands-free na přilbě lze telefonovat či přijímat hovory. Samotný telefon se připojuje do USB nabíjecí zásuvky na pravé straně MID. K dispozici je také bezdrátová Bluetooth hands-free konektivita, přičemž veškeré ovládání se provádí tlačítky na levé rukojeti.

Přední a zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí nouzových brzdových světel. Při náhlém zpomalení při rychlostech nad 50 km/h začnou ukazatele směru blikat, čímž na prudké brzdění upozorní ostatní účastníky silničního provozu. Ukazatele směru mají funkci automatické deaktivace. Namísto použití jednoduchého časovače systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na situaci vypnout. Funkci automatické deaktivace je možné v rozhraní MID vypnout. Standardně dodávaný tempomat usnadňuje dlouhé přejezdy po dálnicích.

Základní architektura řadového dvouválce s 8 ventily a s rozvodem SOHC zůstala pro rok 2020 zachována, zdvihový objem však vzrostl z 998 na 1 084 cm3. Tím se podařilo dosáhnout nárůstu maximálního výkonu ze 70 kW na 75 kW při 7 500 ot./min. a maximální točivý moment vzrostl z 99 Nm na 105 Nm při 6 250 ot./min. Co je důležitější, zřetelný nárůst výkonu i točivého momentu v rozmezí od 2 500 ot./min. až k červenému poli je opravdu citelný. Zvětšení zdvihového objemu bylo dosaženo prodloužením zdvihu ze 75,1 mm na 81,5 mm, vrtání zůstalo zachováno na hodnotě 92 mm. Kompresní poměr dosahuje 10,1:1. K úspoře hmotnosti přispělo použití hliníkového válce. Díky dalším úsporám hmotnosti na převodovce a na jiných místech je 1 084cm3 motor s manuální převodovkou oproti dosavadní konstrukci o 2,5 kg lehčí a motor s převodovkou DCT je lehčí o 2,2 kg. Také hlava válců byla zcela přepracována a motor byl vybaven novou škrticí klapkou o průměru 46 mm. Vrtání a rozestup válců byly upraveny tak, aby byl vytvořen hladký profil sání. Nastavení elektronické řídicí jednotky ECU bylo aktualizováno a úhel vstřikovačů byl upraven tak, aby bylo zajištěno přímé vstřikování paliva do nově vytvarovaných spalovacích komor se dvěma svíčkami.

Další změny zahrnovaly optimalizované časování ventilů a zvětšené sací (z 9,2 na 10,1 mm) i výfukové (z 8,6 na 9,3 mm) ventily. Aby bylo možné se vypořádat s vyšší efektivitou sání a vyšším průtokem spalin, byla koncovka výfuku nově opatřena variabilní klapkou (Exhaust Control Valve – ECV), velmi podobnou té, která se používá u Fireblade. Ta nejen že svým otevřením při vyšších otáčkách zajišťuje vyšší výkon a nižší spotřebu motoru, ale také mu dodává příjemný „pulzující“ zvuk při nižších otáčkách. Klíčové součásti motoru zůstaly nezměněny. Ventilový rozvod Honda SOHC Unicam byl převzat z motokrosového závodního modelu CRF450R a malá výška litých vačkových hřídelů přispívá ke kompaktním rozměrům hlavy válců a celého motoru. Klikový hřídel s fázováním 270° a nerovnoměrný interval zapalování vytvářejí charakteristické dunění motoru.

Mohlo by vás zajímat:  Pocta ikonickému Red Bull Erzbergrodeo, speciální edice KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO

Kliková skříň je dělená vertikálně; vodní čerpadlo je efektivně umístěno v pouzdře spojky, zatímco termostat je integrován v hlavě válců. Motory pro manuální i DCT verzi mají stejnou klikovou skříň a liší se pouze několika vnějšími detaily; vodní a olejové čerpadlo jsou poháněny vyvažovacím hřídelem motoru. Motor disponuje polosuchou klikovou skříní se zásobou oleje v její spodní části. Toto řešení umožnilo menší hloubku olejové vany, a tedy i celkově menší výšku celého motoru. Vzhledem k tomu, že tlakové čerpadlo je umístěno v nádrži, odkud olej dodává do motoru, není zapotřebí tlakové vedení oleje. Sekundární vibrace jsou eliminovány protiběžným pohybem pístů, zatímco primární inerciální a mechanické vibrace jsou vyvažovány pomocí dvouosých vyvažovacích hřídelů. Hliníkový střed spojky a přítlačná deska využívají „pomocné“ vačky, které usnadňují řazení směrem nahoru a „kluzné“ vačky pro zpomalování a podřazování; pro rok 2020 získala spojka oproti předchozí konstrukci menší průměr a slabší pružinu pro lehčí ovládání spojkové páčky. Šestistupňová manuální převodovka využívá pro snazší změnu rychlostních stupňů stejnou konstrukci vačky řazení, jako model CRF450R. Vylepšené nastavení systému rychlořazení (Quickshifter) pro rok 2022 nabízí ještě hladší řazení nižších převodových stupňů.

Motor modelu Africa Twin Adventure Sports dostal v roce 2018 technologii elektronického řízení škrticí klapky (Throttle By Wire – TBW), která umožňuje mnohem přesnější řízení výkonu motoru a jeho charakteru, a dále rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) regulující přilnavost zadního kola; pro rok 2020 byl tento systém dále rozvinut tak, aby byl schopen spolupracovat s šestiosým snímačem setrvačných sil IMU*.  Elektronický systém nabízí 4 úrovně výkonu a 3 úrovně brzdění motorem. Systém HSTC disponuje sedmi úrovněmi, míra jeho zásahu v každé z těchto úrovní byla optimalizována s ohledem na data (úhel a rychlost stáčení / náklonu) dodávaná v reálném čase systémem IMU. Rozestupy mezi jednotlivými úrovněmi byly optimalizovány tak, aby měl jezdec možnost jemnějšího nastavení úrovně prokluzu zadního kola při jízdě v terénu. Systém HSTC je také možné zcela vypnout.

Další funkcí představenou v roce 2020 je systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control). Jednotka IMU opět měří úhel podélného náklonu i rychlost naklánění a na základě těchto dat prostřednictvím elektronicky řízené škrticí klapky reguluje točivý moment motoru. Jezdec může volit ze 3 úrovní zásahu tohoto systému. Úroveň 1 umožňuje úmyslné zvednutí předního kola, ale potlačuje všechny prudké pohyby. V úrovni 3 je jakékoliv zvedání předního kola zcela potlačeno a úroveň 2 se nachází uprostřed mezi oběma extrémy. Systém pro zamezení zvedání předního kola je také možné zcela vypnout. Jezdec může vybírat ze čtyř přednastavených jízdních režimů: TOUR, URBAN, GRAVEL a OFF-ROAD, které pokrývají většinu jízdních podmínek a situací. Dále jsou k dispozici dva nastavitelné režimy USER s možností uložení vlastních nastavení. Některé parametry lze měnit i v rámci přednastavených jízdních režimů – HSTC mezi úrovněmi 1–7 (plus vypnuto), systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) mezi úrovněmi 1–3 (plus vypnuto) a úroveň vzorce řazení převodovky DCT v režimu S mezi úrovněmi 1–3.

Režim TOUR kombinuje nejvyšší úroveň výkonu (1) pro jízdy s plně naloženým motocyklem se spolujezdcem a zavazadly, střední úroveň brzdění motorem (2) s aktivním systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách na silnici.

Režim URBAN je určen pro různorodé požadavky a využívá střední úroveň výkonu (2) a brzdění motorem (2) v kombinaci s aktivním systémem ABS umožňujícím brzdění v zatáčkách na silnici.

Režim GRAVEL nabízí nejnižší úroveň výkonu (4) a brzdění motorem (3). Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách je aktivní s nastaveními pro off-road; v tomto případě nelze systém ABS pro zadní kolo vypnout.

Režim OFF-ROAD využívá střední úroveň výkonu (3) a nejnižší úroveň brzdění motorem (3). Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách je aktivní s nastaveními pro off-road; systém ABS pro zadní kolo lze vypnout.

Uživatelské režimy USER 1 a 2 nabízejí jezdci možnost dvou zcela individuálních nastavení – může vybírat z úrovní výkonu 1–4 a úrovní brzdění motorem 1–3, a dále nastavovat parametry systému HSTC, systému pro zamezení zvedání předního kola a ABS (pro jízdu na silnicích a v terénu). Režim USER 1 standardně začíná s úrovní výkonu a brzdění motorem 2, režim USER 2 má nastavenou úroveň výkonu 4 a úroveň brzdění motorem 3.

Od prvního představení dvouspojkové převodovky v modelu VFR1200F v roce 2009 společnost Honda v Evropě prodala přes 200 000 motocyklů vybavených touto technologií. Důkazem přijetí této technologie zákazníky je i to, že v roce 2020 DCT verze modelu Africa Twin (včetně verze Adventure Sports) představovaly 47 % z celkového počtu prodaných kusů. Unikátní systém převodovky DCT se vyznačuje super rychlým, plynulým a spolehlivým řazením, na které si jezdec velmi rychle zvykne. Využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá. Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy a podélné náklony stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké. K oblibě převodovky DCT přispívají i další výhody, mezi které patří odolnost (neboť jednotlivá ozubená kola se nemohou poškodit nesprávným zařazením), nemožnost přetížení motoru, snadná jízda ve městech, menší únava jezdce a možnost lépe se soustředit na průjezdy zatáčkami či na brzdění. Převodovka se vyznačuje třemi provozními režimy. Režim MT poskytuje jezdci nad řazením plnou manuální kontrolu, takže jezdec může řadit tlačítky na rukojeti řídítek. Automatický režim D je ideální pro jízdu ve městech a na silnicích, stroj v něm dosahuje optimální spotřeby paliva. Automatický režim S nabízí tři úrovně pro sportovnější jízdu, kdy řídicí jednotka motoru umožňuje jeho větší vytáčení před přeřazením na vyšší rychlostní stupeň a při zpomalování naopak podřazuje dříve, čímž je dosaženo účinnějšího brzdění motorem. V režimech D nebo S může jezdec řazení kdykoliv manuálně ovlivnit – stačí kdykoliv zvolit požadovaný rychlostní stupeň pomocí ovládacích tlačítek na levé rukojeti. Převodovka DCT se pak v závislosti na otevření škrticí klapky, rychlosti jízdy a zařazeném rychlostním stupni ve vhodný okamžik sama vrátí do automatického režimu. Převodovka DCT u modelu Africa Twin je připravena na provoz v náročném prostředí – funkce pro jízdu v terénu lze aktivovat spínačem G umístěným dotykovém TFT displeji. Aktivací tlačítka G v kterémkoliv jízdním režimu dojde ke zlepšení pocitu dostupné trakce a ovladatelnosti stroje snížením úrovně prokluzu spojky během řazení. Další funkcí systému DCT je detekce svahu, díky které dochází k úpravě způsobu řazení v závislosti na sklonu svahu tak, aby jezdec měl vždy nad strojem plnou kontrolu. Pro modelový rok 2020 byla převodovka DCT u verze CRF1100L Africa Twin společně s přechodem na objem 1 084 cm3 vybavena systémem detekce průjezdu zatáčkou. Pokud jednotka IMU zjistí, že motocykl zatáčí, systém mírně upraví program řazení tak, aby změny rychlostních stupňů byly co nejvíce přirozené. Pro rok 2022 byla nastavení převodovky DCT dále optimalizována s ohledem na hladší řazení prvního a druhého rychlostního stupně pro lepší rozjezdy a jízdu velmi nízkými rychlostmi.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CRF50F se představuje pro nový modelový rok 2022

Samotným srdcem vylepšených vlastností nového modelu Africa Twin Adventure Sports na silnici i v terénu je šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil Bosch MM7.10 (IMU), jež se nachází v samotném středu stroje. Toto zařízení v reálném čase měří úhel a rychlost naklánění, úhel a rychlost podélného náklonu a úhel a rychlost stáčení. Trakce zadního kola je řízena prostřednictvím systémů TBW a HSTC, přilnavost předního kola při brzdění zajišťuje ABS umožňující brzdění v zatáčkách, jeho stabilitu pak systémy pro zamezení zvedání předního a zadního kola. Kromě doplnění systému IMU konstruktéři značky Honda pro rok 2020 kompletně přepracovali pevnost i tuhost ocelového dvoukolébkového rámu, a to zejména s důrazem na dobré chování na silnici i v terénu. Tuhost kolem hlavy řízení byla optimalizována s ohledem na kontrolu nad přilnavostí předního kola; hlavní nosníky jsou štíhlejší a přímější a odstraňují potřebu přední příčné trubice. Přišroubovaný hliníkový pomocný rám nahradil integrální ocelovou konstrukci předchozího řešení a jeho šířka je o 40 mm menší (195 mm) – což je klíčové pro snazší dosažení na zem. Lehčí hliníkové kyvné rameno – které vychází z konstrukčního řešení použitého u modelu CRF450R – zlepšilo trakci zadního kola a pocit kontroly nad strojem.

Aby bylo možné upravit úroveň tlumení předního i zadního kola a předpětí pružin s ohledem na jízdní podmínky, je pro nový model Africa Twin Adventure Sports volitelně nabízena technologie Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA). Showa EERA reguluje sílu tlumení s ohledem na zvolený režim a má za cíl zajistit prvotřídní reakci tlumičů v různorodých podmínkách – s důrazem na komfort jízdy při nižších rychlostech a na stabilitu při vyšších rychlostech. Vstupní data jsou předávána ze senzorů zdvihu a z jednotky pro měření setrvačných sil (IMU). K dispozici jsou tři režimy nastavení pro silnici: Režim SOFT se vyznačuje nejnižší silou tlumení pro hladké reakce, univerzální MID nabízí nastavení pro nejširší rozsah situací, zatímco HARD využívá nejvyšší sílu tlumení v celém rozmezí rychlostí zdvihu a činí tak tento režim vhodný pro sportovnější jízdu. K dispozici je také nastavení OFF-ROAD, které tlumicí sílu přední vidlice postupně zvyšuje s rostoucí rychlostí zdvihu a využívá vyšší nastavení tlumení pro zadní tlumič.

U stojícího stroje je možné elektronicky upravit předpětí pružiny zadního tlumiče, a to pomocí čtyř implicitních nastavení: 1) jízda sólo, 2) jízda sólo se zavazadly, 3) jízda ve dvou a 4) jízda ve dvou se zavazadly. Možnost USER nabízí jemné vyladění síly tlumení předního i zadního kola a 24stupňové nastavení předpětí zadní pružiny.

Africa Twin Adventure Sports je k dispozici také se standardním odpružením Showa. Se zdvihem 230 mm nabízí 45mm převrácená kazetová vidlice Showa dostatek prostoru pro pohlcování nerovností a vyznačuje se upraveným nastavením vnitřních komponent, které zlepšuje výkony ve všech situacích. Tlumení v kompresi i v odskoku je plně nastavitelné. Litá hliníková hlava vidlice a kované spodní upevnění vidlice s dutou hliníkovou trubkou jsou k jednotlivým ramenům vidlice připevněny šrouby v horní a dolní části.

Také zadní tlumič Showa byl upraven, zajišťuje zdvih osy kola 220 mm a vyznačuje se 46mm válcem a samostatnou nádržkou pro stabilní tlumení i při jízdě v extrémním terénu. Předpětí pružiny lze regulovat otočným prvkem na těle tlumiče; tlumení v odskoku a kompresi je rovněž plně nastavitelné. Závěsné čepy kyvného ramene mají vložky z vysokopevnostní oceli odolávající zatížení až 600 MPa a horní příčná trubice, která je spojuje, zároveň slouží jako horní upevnění zadního tlumiče (prostřednictvím kulového kloubu) a zlepšuje pocit kontroly i trakci zadního kola. Při regulaci brzdné síly prostřednictvím systému ABS jednotka IMU přebírá úhel náklonu, zpomalení (ze snímačů otáček předního/zadního kola) a zohledňuje také úroveň prokluzu předního i zadního kola; podobně, pokud zjistí náhlé zvednutí zadního kola, dokáže jemným přibrzděním obnovit stabilitu. Pokud motocykl stojí, je možné působení systému ABS na zadní kolo pro jízdu v terénu vypnout. Kompaktní dvoudílné radiální čtyřpístové třmeny působí přes destičky ze sintrovaného materiálu na dva 310mm „vlnovité“ plovoucí kotouče. Zadní 256mm kotouč se zvlněným okrajem je vrtaný a tvarovaný. Přední a zadní kola o průměru 21/18 palců s (nerezovým) drátěným výpletem jsou obuta do pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18. Pro motocykl jsou schváleny terénní pneumatiky (Continental 90/90-21M/C 54S a 150/70B 18M/C 70Q s rychlostním indexem 180 km/h a 160 km/h). Světlá výška je 250 mm, rozvor kol dosahuje 1 575 mm a sklon přední vidlice / závlek činí 27,5°/113 mm. Pohotovostní hmotnost činí 238 kg (248 kg u verze DCT). Systém Showa EERA™ přidává manuální i DCT verzi 2 kg navíc.  

Mohlo by vás zajímat:  Königa čeká závod v Nizozemsku

Pro snazší opravy defektů na cestách je přední i zadní kolo o velikosti 21/18 palců s výpletem z nerezových drátů obuto do bezdušových pneumatik Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer AX41T nebo Metzeler Karoo Street o rozměrech 90/90-21M/C 54H a 150/70R18 M/C 70H. Pro motocykl jsou schváleny také terénní pneumatiky Continental 90/90-21M/C 54S a 150/70B 18M/C 70Q.

Technické parametry

MOTOR
Typ Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec SOHC s 8 ventily, 270° fázováním klikových hřídelí a hlavou Uni-cam
Zdvihový objem 1084 cm3
Vrtání a zdvih 92 mm x 81,5 mm
Kompresní poměr 10,1 : 1
Maximální výkon 75 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 105 Nm při 6 250 ot./min.
Úroveň hluku L-město 73,2 dB, L-wot 78,9 dB – MAN;
L-město 73,7 dB, L-wot 79,6 dB – DCT
Olejová náplň 4,8 / 4,3 (5,2 / 4,7 u DCT)
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže 24,8 l
Emise CO2 112 g/km MAN

110 g/km DCT

Spotřeba paliva 4,9 l/100 km MAN

4,8 l/100 km DCT

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12V-6Ah Li-ion baterie (20 hod.)
Výkon alternátoru  0,49 kW / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Mokrá, lamelová, s vinutými pružinami, hliníková vačka řazení a třecí spojka

DCT–2 mokré lamelové spojky s vinutými pružinami

Typ převodovky 6stupňová manuální / 6stupňová převodovka DCT
RÁM
Typ Dvoukolébkový
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 330 mm x 960 mm x 1 490 mm (1 545 mm se štítem v nejvyšší poloze)
Rozvor kol 1 575 mm
Záklon rejdového čepu 27,5°
Závlek 113 mm
Výška sedla 850/870 mm (volitelné snížené sedlo 825 mm, volitelné zvýšené sedlo 895 mm)
Světlá výška 250 mm
Pohotovostní hmotnost 238 kg (DCT 248 kg)

Se Showa EERATM 240 kg MAN (250 kg DCT)

ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu  

45mm inverzní teleskopická kazetová vidlice Showa s nastavením předpětí a síly tlumení, zdvih 230 mm.

 

EERATM – teleskopická převrácená vidlice Showa s vnitřním průměrem trubky 45 mm a Showa EERATM s možností nastavení tlumení v kompresi a v odskoku, zdvih 230 mm

 

Typ vzadu Jednodílné hliníkové rameno se systémem Pro-Link, plynovým tlumičem Showa, hydraulickým nastavením předpětí a odskoku, zdvih zadního kola 220 mm

 

EERATM – jednodílné hliníkové kyvné rameno se systémem Pro-Link a s plynovým tlumičem Showa, hydraulickou dálkovou regulací předpětí a elektrickou řídicí jednotkou s možností regulace tlumení v kompresi a odskoku, zdvih zadního kola 220 mm

KOLA
Typ vpředu 21M/C x MT2,15 hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Typ vzadu 18M/C x MT4,00 hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Velikost ráfku přední 21″
Velikost ráfku zadní 18″
Pneumatika vpředu 90/90-21M/C 54H (bezdušová)

Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer AX41T
Metzler Karoo Street

Pneumatika vzadu 150/70R18M/C 70H (bezdušová)

Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer AX41T
Metzler Karoo Street

BRZDY
Systém ABS, Typ 2kanálový s IMU
Režim ABS nastavitelný pro jízdu na silnici a v terénu
Typ vpředu Dva 310mm vlnovité hydraulické kotouče s plovoucími třmeny, hliníkovou hlavou a radiálními 4pístovými třmeny se sintrovanými destičkami
Typ vzadu 256mm hydraulický kotouč s 1pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu 2kanálový s možností vypnutí ABS pro zadní kolo
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel LCD panel, 6,5palcový TFT dotykový multifunkční informační displej
Zabezpečovací systém Imobilizér, alarm (volitelná výbava)
Světlomet LED
Zadní světlo LED
Elektrická soustava Světla pro denní svícení, Bluetooth audio a Apple® CarPlay, Android Auto®, USB zásuvka, automatické vypínání ukazatelů směru, tempomat, nouzová brzdová světla, IMU, HSTC, světla pro přisvěcování do zatáček, systém pro zamezení zvedání předního kola

 

** Upozornění: Uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

 

Foto:Honda Motor Europe Ltd. Zdroj:Honda Motor Europe Ltd.