Brabec vyhlásil válku penalizaci. Macík 3. mezi kamiony

V pondělí byla na programu dne 7. etapa, podle pořadatelů nejnáročnější z celého Dakaru. Výborně se dařilo motocyklistovi týmu Big Shock Racing Janu Brabcovi, který po předchozí penalizaci neztratil chuť bojovat, a po odhodlaném výkonu si zpět vydobyl krásné 25. etapové místo.      

Martin Macík předpovědi pořadatelů potvrdil. I v tak náročných podmínkách ale se svými spolujezdci, Františkem Tomáškem a Lukášem Kalankou, dokázali zrádnou dunovou trať dokončit s neuvěřitelným výsledkem, který by v hlavní soutěži znamenal 3. místo mezi kamiony. A žlutá liazka týmu Big Shock Racing vybojovala 2. pozici v klasifikaci dakarského půlmaratonu, ve kterém aktuálně startuje.

Jan Brabec do 7. části Dakaru startoval z 94. místa, po 9hodinové penalizaci z předchozího dne. Přesto neztratil chuť bojovat dál, podal úctyhodný výkon a podařilo se mu znovu propracovat pořadím až na 25. pozici. V celkovém hodnocení aktuálně drží  51. místo. „Jelo se mi výborně! Pobavilo mě, že jsem startoval úplně poslední, takže tam už vůbec nikdo nebyl. Ale povedlo se mi to stáhnout na 25. místo. Takže cajk. Nažral jsem se trošku prachu. Myslím, že přestat bojovat by bylo trochu proti mým zásadám. Pokud to jen trošku půjde, tak poslední tři etapy do toho šlápnu a uvidíme, co z toho vypadne. Všichni varovali, že to dnes bude nejtěžší etapa, ale já bych ani neřekl,“ vyprávěl spokojeně v cíli Brabčák.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Gold Wing Tour se představuje pro rok 2023

Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka se naplno pustili do závodu a v 7. etapě Dakaru za sebou nechali všechny kamiony kromě De Rooye a Viazoviche. Vybojovali tak 3. nejrychlejší čas v poli kamionů. „Parádní etapa. Tak by měl Dakar vypadat, i když těžší trať jsem asi nejel. 100 km dun pro kamčák občas těžko zdolatelných. Ale zmákli jsme to dobře. Předjeli jsme Kolomajze, pak oba Rusy a letěli jsme pořád svoje tempo. Povedlo se nám to, i když tam byly duny, které jsme vyjížděli na 10x, museli jsme sfoukávat pneumatiky, párkrát jsme se málem převrátili. Bylo to opravdu výživných 320 km,“ popisuje Martin Macík v cíli.