Bosch usiluje o zvýšení podílu na trzích motocyklových náhradních dílů

Společnost uvažuje o vytvoření tzv. „Two-Wheeler and Powersports”. Tento plán reprezentuje novou dodavatelskou firmu pro motocykly a spoustu nových produktů od německé firmy Bosch. „Naším cílem je stát se předním dodavatelem na trhu motocyklů,“ říká Dr. Dirk Hoheisel, což znamená zajistit na celém světě ještě účinněji řešení individuálních požadavků výrobců motocyklů. „Technologie Bosch pro větší efektivitu a bezpečnost by měly být součástí každého vozu, a do budoucna, stejně půjde pro motocykly,“ dodává Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH .

stage_company_982x350_w982

Celosvětově je potřeba jednostopých motorových vozidel na vzestupu. Studie ukazují, že do roku 2021 se bude ročně vyrábět více než 160 milionů jednostopých vozidel, tedy o třetinu více než dnes. Většina z tohoto nárůstu výroby se předpokládá v Asii, přičemž podle odhadů se bude v roce 2021 téměř 90 % ze všech dvoukolových motorových vozidel vyrábět v Číně, Indii a jihovýchodní Asii. Ne náhodou sídlí Bosch Mobility Solutions business sector, jehož součástí je „Two-Wheeler and Powersports”, v japonské Yokohamě.

1-BBM-20860-e-500x361

Nová obchodní jednotka nabízí bezpečnostní řešení, jako je ABS a Motorcycle Stability Control (MSC), a obdobu ESP pro motocykly. Bosch je již lídrem v oblasti motocyklových bezpečnostních systémů. Jeho portfolio zahrnuje například i elektronicky řízené vstřikovací systémy, pohonné jednotky nebo rozhraní pro propojení motocyklů ss smartphonem nebo tabletem.

1-BBM-20964-e-500x361

Jistě tedy není žádným překvapením , že Bosch získal ocenění Innovation Award 2014 za stabilizační systém pro motocykly (MSC). MSC je stejně citlivý jako elektronický stabilizační program (ESP) v automobilu. Systém předchází jakémukoli nebezpečí prokluzu či zablokování kol. MSC zvyšuje bezpečnost při brždění a akceleraci dokonce i tehdy, když se jezdec naklání do zatáčky. Systém vypočítává optimální rozložení brzdné síly mezi oběma koly. Kromě toho lze k systému přidat mnoho dalších funkcí jako je regulace točivého momentu a asistent pro rozjezd do kopce. Obdobně dobrých výsledků dosahuje společnost Bosch i s X-tou generací svého systému ABS pro motocykly, kde za více jak 15 let výzkumu a výroby tohoto užitečného bezpečnostního prvku ušlí u Bosche veliký kus cesty. ABS bylo donedávna výsadou větších a silnějších motocyklů,ale snížení hmotnosti a zmenšení rozměrů celého systému umožňují montáž ABS i do motocyklů, u kterých bychom si to ještě před nedávnem neuměli představit.

Mohlo by vás zajímat:  Kawasaki odhalila na EICMA své plány uhlíkové neutrality

w_450.h_300.q_100

Boschem využívané moderní technologie ale kromě zvyšování bezpečnosti také třeba snižují spotřebu paliva. Bosch využívá svůj systém elektronicky řízeného vstřikování, který může v závislosti na podmínkách a prostředí snížit spotřebu paliva až o 16 %.

Bosch tak se všemi těmito funkcemi velkou měrou přispívá k řešení nejnaléhavějších výzev globálního motocyklového trhu – přísnější emisní předpisy, úsilí o snížení smrtelných nehod řidičů jednostopých vozidel, při nichž v roce 2010 zemřelo na celém světe více jak 285 000 motorkářů.

p_article_detail_thumb