Jedním z nejméně příjemných okamžiků jízdy každého řidiče motocyklu je prožívání nechvalně známého a nebezpečného skluzu, což je fenomén, který způsobuje, že kola ztratí tření a motorka jde do smyku. Odjakživa se traduje, že nejlepší reakcí na klouzající kolo motocyklu je žádná reakce. Klouzání může být ještě zhoršeno zrychlením nebo změnou směru, zčásti díky skutečnosti, že obvykle brzdění a řízení jsou prováděny přes přední kolo, zatímco síla je dodávána přes zadní kolo. Často většina takových situací, zvláště středně těžkých až těžkých, končí pádem motocyklu. Ale co kdyby byl instalován systém, který by tento jev mohl korigovat aplikací stejné síly z opačného směru?
Smyk je fenomén, který postihuje jak automobily, tak motocykly. U druhého z nich mohou být účinky smyku katastrofální, jelikož jezdec motocyklu je mnohem méně chráněn než řidič auta. Obvykle se motorka dostane do smyku, protože jezdec nevěnuje pozornost povrchu vozovky, po které se pohybuje. Nadměrné brzdění nebo zrychlení, náhlá změna směru nebo příliš rychlý sklon může způsobit to, že kola ztratí trakci a sklouznou. V květnu 2018 dodavatel náhradních dílů Bosch oznámil, že pracuje na přesně takovém systému, který má snížit účinky náklonu motocyklů. Společnost zahájila vývoj bezpečnostního systému s předpokladem, že jezdci obvykle nemají prakticky žádnou šanci na vyrovnání motocyklu a jakmile se dostanou do ostřejšího smyku, potřebují další vnější boční sílu, která jim pomůže. Společnost nazývá svou technologií Systém pro zmírnění smyku. Skládá se ze snímače, plynové nádoby, adaptéru nádrže a trysky.
Systém je velmi jednoduchý. Snímač namontovaný na kole zjistí, kdy stroj vstoupí do smyku, ať už kvůli rychlosti, mokrému povrchu, úniku oleje, štěrku nebo chybě jezdce. Snímač je nastaven tak, aby ignoroval náklony až po určitou hodnotu a nenarušil tak běžné ovládání motocyklu nebo aby situaci nevyhrotil spuštěním systému v nevhodných momentech. Při překročení nadefinované hodnoty však snímač odešle signál, který přes trysku uvolní určité množství plynu. Plyn se uvolňuje proti směru smyku. Teoreticky by uvolnění plynu s dostatečnou silou mělo stačit ke správné funkci a chování motorky, podobně jako je tomu u raketových trysek používaných k opravě trajektorie rakety. Bosch říká, že jeho systém je bleskově rychlý, protože pracuje na stejném principu jako airbagy v autě. Bohužel, stejně jako u airbagů, systém může být pro zmírnění smyku použit jen jednou. Správná a včasná aktivace je tedy nutností, aby výsledek byl skutečně působivý a dostatečný. Systém se nyní může používat pouze u určitých typů motocyklů, jako je například Ducati Multistrada nebo KTM SuperDuke. Oba uvedené modely pravděpodobně budou vybaveny systémem již v roce 2020. Dosud ale nebyly uvolněny žádné informace o tom, o kolik by systém navýšil váhu motocyklu a nejasná je i cena.