Dny BMW Motorrad v Japonsku, největší akce společnosti BMW Motorrad v zemi vycházejícího slunce, proběhly 30. a 31. srpna ve sportovním parku Hakuba47 Mountain Sports Park. Návštěvníci této akce se mohli těšit nejen z velkého množství výstavních stánků, ale také z nepřetržité zábavy. Obzvláště zajímavá podívaná se návštěvníkům akce naskytla v podobě premiéry čtyř motocyklů BMW R nine T. Každý z těchto motocyklů je dílem zakázkové úpravy, vedené pod taktovkou japonských firem specializujících se na úpravy motocyklů.
Jakmile dozněla slova úvodní řeči, pronesená Florianem Renndorferem, ředitelem BMW Motorrad pro oblast Asie, Tichomoří, Středního východu, Číny a Jižní Afriky, protokolu se s gustem ujaly burácející motory a design těchto čtyř upravených motocyklů R nine T. Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) a Hideya Togashi (HIDE Motorcycle) společně přijali výzvu proměnit motocykl BMW R nine T v jedinečnou kreaci, a to za méně než 200 dnů.
Kreaci Go Takamineho, pojmenovanou „Cyclone“, přijali návštěvníci s obrovským aplausem a její představení se neujal nikdo menší než kaskadér BMW Motorrad a několikanásobný kaskadérský mistr světa Chris Pfeiffer. Kreace BMW R nine T v pojetí Go Takamineho se nesla v duchu stylu motocyklů tracker s lehkonohým a filigránským charakterem, který završil bezchybně provedené barevné schéma a lakování, nemluvě o bezpočtu chromovaných detailů. Slovy Go Takamineho: „Tato streetová motorka je mým pokusem skloubit minulost s blízkou budoucností do podoby moderního a soudobého motocyklu, zabaleného do nostalgicky střiženého kabátu.“
Motocykl „Highway Fighter“ od Kaichiroha Kurosuoa je výsledkem kvalitně zvoleného mixu prvků z historických a současných motocyklů značky BMW. Srovnání s překrásným prototypem BMW R7 z roku 1934 jsou zcela na místě, přestože Kurosuova kreace je od počátku koncipována jako moderní záležitost se soudobým designem. Kaichiroh Kurosu to vidí takto: „Pro mě byl zadáním pohled do budoucnosti. Představoval jsem si, jak by mohly vypadat motorky BMW za deset let, a myslím si, že tento stroj bude vypadat skvěle i tehdy, až tradiční plochý dvouválec nahradí elektromotor.“
Naproti tomu „Clubman Racer“ Shira Nakajimy byl výsledkem vášně jednoho muže pro dokonale jezdící mašiny, ať už jde o silnici nebo závodní okruh. Co se týče lehké konstrukce a funkčnosti, jeho interpretace BMW R nine T se drží předchozích projektů, které byly z větší části vyvíjeny za účelem závodění. Slovy Shira Nakajimy: „Chtěl jsem vytvořit něco trochu sportovnějšího, než jen café racer. Motocykl, který se hodí nejen do města a na projížďku horskými sedly, ale také stroj, s nímž si skutečně užijete i na okruhu. Proto jsem se ho rozhodl postavit tak lehký, jak to jen bylo technicky možné.“
Na druhou stranu „Boxer“ Hideya Togashiho je nadčasovou variací klasického sportovního designu. Jeho kapotáž připomíná závodní stroje 70. let, vyvolávající vzpomínky a touhy všech motocyklových nadšenců. Sám Hideya Togashi k tomu řekl: „Hlavním rysem je štíhlá palivová nádrž. Vypadá, jako by jezdce obklopovala. Design kapotáže jsem si vypůjčil od závodních strojů sedmdesátých let.“
Jedním z lidí, který byl z výtvorů kreativních japonských úpravců obzvláště unešen, byl Ola Stenegard, šéfdesignér BMW Motorrad zodpovědný za R nine T. „Jsem naprosto ohromen. Měl jsem velká očekávání – koneckonců se jedná o čtyři z nejuznávanějších úpravců na světě – a nakonec jsem šel do kolen. To, co se jim povedlo vytvořit, je prostě ohromující. Je fascinující, že každý z motocyklů v sobě odráží svého autora. Nápady a inovace – neuvěřitelné a krásné. Detaily – jednoduše úžasné. Jelikož si na svých motorkách rád navrhuji vše sám, hodně dlouho jsme diskutovali. Debatovali jsme o svařování hliníku, broušení kovů a odlévání kovových dílů. Je tolik důvodů, proč jejich výtvory miluji. Japonská kultura úprav motocyklů by se dala shrnout asi takto – potřebujete-li čepičku na ventilek, vyrobte si ji. Nebo když potřebujete kompletní kapotáž, proč si ji nevyrobit? Oni díly prostě nekupují. Tento přístup je v japonské řemeslné kultuře tak nějak zakořeněn, a právě to na ní mám tak rád. Pro BMW Motorrad je to něco opravdu mimořádně inspirativního. Stejně jako pro každého majitele motocyklu R nine T.“