BMW Motorrad představilo nové motorky R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

BMW-R-1250-all

Pokud jde o dynamickou jízdu po okresních silnicích, sportovní cestování nebo daleké cesty a motocyklová dobrodružství, motor boxer v modelech BMW Motorrad R, RS a GS Adventure představoval dlouhá desetiletí osobitý, výkonný a spolehlivý pohon. Již více než 25 let BMW Motorrad používá ve svých motorech čtyřventilové rozvody ve spojení s elektronickým vstřikováním paliva a katalyzátorem. Tímto spojením se dosahuje nejlepšího možného výkonu a průběhu točivého momentu ve spojení s příkladnou hospodárností a nízkým obsahem škodlivin.

Motor boxer s technologií BMW ShiftCam

Nové modely BMW R 1250 R, R 1250 GS a R 1250 GS Adventure se vyznačují významně zdokonalenými motory boxer, jsou nyní výkonnější a dosahují vyššího točivého momentu. Jsou také mnohem kultivovanější, zejména v nízkých otáčkách. Nové motory současně vykazují nižší úrovně emisí i spotřeby paliva, a přitom zaujmou i svým specifickým zvukem. Pro dosažení těchto výsledků BMW Motorrad poprvé ve své historii aplikovalo do sériové výroby technologii BMW ShiftCam, jejíž součástí je proměnné časování a zdvih sacích ventilů. Vačky sacích ventilů jsou navíc navrženy asymetricky, to znamená, že se každý z ventilů otevírá jinak, a zvyšuje se tak víření zápalné směsi vstupující do spalovacího prostoru. Mezi další technické změny motoru patří ventilové rozvody poháněné ozubeným řetězem (dříve byl pohon zajišťován válečkovým řetězem), stejně jako zlepšené mazání, vstřikovače s dvojicí trysek a nový výfukový systém.

Dva jízdní režimy, ASC a Asistent rozjezdu do kopce jako standard

Standardně jsou k dispozici dva jízdní režimy, díky nimž je možné motocykl přizpůsobit individuálním požadavkům jezdce. Standardně dodávaný systém Automatic Stability Control (ASC) přináší vysokou úroveň bezpečnosti a maximální možnou trakci. Součástí standardní výbavy u všech tří modelů je rovněž asistent rozjezdu do kopce, umožňující pohodlné rozjezdy v prudkých stoupáních.

Jízdní režimy Pro, Dynamický brzdný asistent DBC a další

Součástí volitelné výbavy jsou doplňkové jízdní režimy Pro, přinášející další módy „Dynamic“ a „Dynamic Pro“ (nastavitelný), funkci Dynamic Traction Control DTC a v případě R 1250 GS Adventure také režimy „Enduro“ a „Enduro Pro“ (nastavitelný). DTC umožňuje ještě účinnější a bezpečnější akceleraci zejména v náklonu. ABS Pro zajišťuje ještě více bezpečnosti při brzdění, a to opět především v náklonu. Nový systém brzdového asistentu Dynamic Brake Control (DBC) přidává další úroveň bezpečnosti při brzdění v náročných situacích tím, že zamezuje nechtěné aktivaci rukojeti ovládající plyn. Prostřednictvím zásahů do řízení motoru omezuje točivý moment při brzdění, takže na zadním kole je k dispozici maximální brzdná síla. Tento systém přináší více stability a současně kratší brzdnou dráhu motocyklu.

Mohlo by vás zajímat:  Úsvit nové temnoty: Nová Yamaha MT-07

LED světlomet pro R 1250 GS a R 1250 GS Adventure standardem

Nové R 1250 GS a R 1250 GS Adventure je nyní standardně vybaveno LED světlometem. Kromě toho je v nabídce originálního příslušenství také LED denní svícení, a to jak pro R 1250 GS a R 1250 GS Adventure, tak pro R 1250 R, které je vybaveno halogenovými světlomety.

Elektronický podvozek Dynamic ESA „Next Generation“

S volitelným prvkem výbavy BMW Motorrad Dynamic ESA „Next Generation“ se tlumení motocyklu automaticky přizpůsobuje jízdní situaci a manévrům jezdce a umí také automaticky vyrovnávat ve všech stadiích zatížení. Tím jemně motocykl přizpůsobuje jízdním podmínkám a dosahuje optimálního tlumení a velmi stabilních jízdních reakcí.

Bohatá konektivita

Standardní výbavou pro všechny tři modely je nyní barevný 6,5palcový displej. Prostřednictvím standardně dodávaného multifunkčního otočného ovladače BMW Motorrad může jezdec rychle a pohodlně ovládat funkce motocyklu a konektivity.

Inteligentní tísňové volání E-Call

Čím rychlejší je zásah záchranných složek v případě nehody nebo nebezpečí, tím lze zachránit více lidských životů. Volitelná výbava, do níž patří také Inteligentní tísňové volání E-Call, zrychluje zavolání pomoci.

Stejně jako dříve, i nyní lze tuto výbavu objednat pro všechny tři modely.

BMW Motorrad Spezial

BMW Motorrad Spezial je řada ikonických prvků pro individuální úpravy, které zlepšují výkonnost a celkovou hodnotu motocyklu, a je dostupná jako součást dodatečné volitelné výbavy. Tyto prvky výbavy se vyznačují harmonickou integrací do motocyklu jako celku, použitím nejkvalitnějších materiálů, dokonalým zpracováním a typickým důrazem na detaily.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namibia. Výsledky

Pro nové modely boxer jsou připravené například frézované díly Option 719 Cassic a HP. Nové R 1250 R a R 1250 RS lze vybavit díly Option 719 Classic nebo sportovními koly z lehké slitiny, případně použít exkluzivní laky či sedlo Option 719. Pro všechny tři modely je v nabídce také sportovní tlumič z řady HP.

Nové atraktivní barvy a styly

Nové modely boxer jsou připraveny v jednom základním provedení a se dvěma atraktivními stylovými verzemi. Speciální lak Option 719 je také dostupný pro nové R 1250 R a R 1240 RS.

Vlastnosti nového BMW R 1250 R, BMW R 1250 RS a BMW R 1250 GS Adventure:

  • Dále zdokonalený motor boxer s technologií BMW ShiftCam pro proměnný zdvih a časování sacích ventilů.
  • Ještě vyšší točivý výkon napříč celým spektrem využitelných otáček, optimalizovaná spotřeba paliva a emise, klidnější běh motoru a větší kultivovanost.
  • Vyšší výkon a točivý moment: 100 kW (136 k) při 7750 1/min a 143 Nm při 6250 1/min (dříve: 92 kW (125 k)/125 Nm při 6750 1/min a 125 Nm při 6500 1/min.
  • Objem spalovacích prostorů zvýšený na 1254 cm3(dříve 1170 cm3).
  • Asymetrické ovládání sacích ventilů pro lepší víření zápalné směsi a efektivnější spalování.
  • Pohon vačkových hřídelů ozubeným řetězem (dříve válečkový řetěz).
  • Optimalizované mazání a chlazení pístu.
  • Senzor klepání pro optimalizované spalování.
  • Nejnovější generace řídicí jednotky BMS-O a vstřikovače s dvojicí trysek pro ještě efektivnější mísení směsi.
  • Nový výfukový systém pro optimální výkony.
  • Dva jízdní režimy, ASC a asistent rozjezdu do kopce.
  • Jízdní režimy Pro nabízejí další dva režimy, funkce Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Asistent rozjezdu do kopce Pro a Dynamický brzdný asistent DBC jako součást volitelné výbavy.
  • Elektronický podvozek Dynamic ESA „Next Generation“ s plně automatickým vyrovnáváním zatížení jako součást volitelné výbavy.
  • Standardně nastavitelné sedlo u R 1250 GS Adventure (kromě HP) a také množství různých verzí sedel jako volitelná výbava.
  • Nová volitelná sportovní řídítka pro R 1250 R pro sportovnější posaz na motocyklu.
  • Kromě standardně nastavitelné výšky sedla (mimo Style HP pro R 1250 GS Adventure) také množství různých verzí sedel jako volitelná výbava.
  • LED světlomet pro R 1250 RS (kompletně nový design) a R 1250 GS Adventure jako standard, LED světlo pro denní svícení pro všechny modely jako součást volitelné výbavy.
  • Konektivita: multifunkční přístrojový panel s 6,5palcovým barevným TFT displejem nabízí mnoho funkcí a je součástí standardní výbavy.
  • Inteligentní tísňové volání E-Call jako volitelné příslušenství.
  • BMW Motorrad Spezial – vysoce kvalitní příslušenství jako součást volitelné výbavy.
  • Rozšířená nabídka volitelných prvků výbavy a BMW Motorrad Originálního příslušenství.
Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad součástí European Bike Week na Faaker See

Nové R 1250 R:

  • Dynamický charakter „naháče“ v jedné základní barvě, se dvěma stylovými provedeními a lakem Option 719 Spezial.

Nové R 1250 RS:

  • Sportovní a cestovní charakter v jedné základní barvě, se dvěma stylovými provedeními a lakem Option 719 Spezial.
  • Nový přední spoiler a štítek (R 1250 R a R 1250 RS).
  • Nově navržená horní část kapotáže (R 1250 RS).

Nové R 1250 GS Adventure:

  • Terén a dobrodružství ve dvou moderních základních barvách a dvou výrazných stylových variantách.
  • R 1250 GS Adventure s novými prvky kapotáže, jako například černé zrnité víko odkládací schránky s vyraženým logem GS, ozdoba na sání, galvanizované obložení chladiče, držák palivové nádrže a ochranné lišty vyvedené v designu rámu.