BMW K 1600 B Bagger: Svoboda a nezávislost

Nová K 1600 B se známým řadovým šestiválcem o výkonu 118 kW/160 koní, stejně jako její předchůdce, studie „Concept 101“, je ztělesněním motta „Duch otevřených silnic“. Design nového celočerného motocyklu K 1600 B je řešen v takzvaném bagger stylu, což je exkluzivní typ motocyklu, který je zvláště populární v USA. Charakteristickými znaky baggeru jsou jeho kapkovitá silueta, jejímž nejvyšším bodem je přední kapotáž, protažený „proudnicový“ tvar a zabudované postranní schránky s integrovanými zadními světly amerického typu. Nové, kompletně chromované tlumiče jsou umístěny paralelně se silnicí a organicky zapadají do vizuálního stylu baggeru.

Pro dokonalý požitek z jízdy nabízí K 1600 B excelentní ochranu proti větru a vlivům počasí. Kvůli tomu jsou boční sekce kapotáže protažené dolů a vzad od efektivně navržených aerodynamických deflektorů. Větrné deflektory nejenže nabízejí lepší ochranu jezdcových rukou, ale také dávají přední sekci nové K 1600 B ještě výraznější vzhled. Dvě zrcátka perfektně zapadají do celkového designu a jejich výměnné kryty také představují příležitost dát baggeru ještě více individuálního stylu. Rozměrná zrcátka zahrnují i asférický prvek a nabízejí nejlepší výhled na provoz vzadu.

Se svým šestiválcovým řadovým motorem K 1600 B nabízí nejen hladký chod, ale také fantastické výkony a spoustu točivého momentu. Stále jde o nejkompaktnější šestiválcový motor v sériovém motocyklu, poskytuje výkon 118 kW/160 koní při 7750 ot./min a maximální točivý moment až 175 Nm při 6500 ot./min, a je tudíž zárukou ohromujícího zátahu za všech okolností. S hmotností 102,6 kilogramu zůstává šestiválcový motor K 1600 B nejen nejlehčím sériovým šestiválcovým motorem v kategorii nad 1000 cm3, díky malé rozteči válců je také mnohem užší než všechny ostatní dnes vyráběné šestiválcové řadové motory.

Mohlo by vás zajímat:  Nové Piaggio MP3 se představuje

Nová K 1600 B byla navržena tak, aby splnila emisní předpisy EU4. Mezi jinými záležitostmi to znamená odpovídající mapy řídicí jednotky, palivový systém s karbonovým zásobníkem pro ventilaci palivové nádrže a výfukový systém s upravenými katalyzátory a dynamicky navrženými koncovkami, jejichž horizontální žebrování zdůrazňuje téma šestiválce.

Základní součástí podvozku nového BMW K 1600 B je rám z lehkých slitin, známý z K 1600 GT. S elektronicky řízeným podvozkem Dynamic ESA a jeho režimy „Road“ a „Cruise“ nabízí nová K 1600 B kombinaci jízdního komfortu, stability a dynamických výkonů. Ve standardním nastavení „Road“ je adaptivní tlumení plně automatizováno. Naproti tomu v režimu „Cruise“ nabízí nová K 1600 B velmi jemné tlumení. Díky nové funkci asistenta pro couvání je manévrování s novou K 1600 B neobyčejně snadné. Tento systém se aktivuje stiskem tlačítka na panelu na levé straně řídítek.

Přístrojový panel nové K 1600 B obsahuje dva klasické kulaté přístroje s rychloměrem a otáčkoměrem. Informační displej na barevné TFT obrazovce o úhlopříčce 5,7“ umožňuje kromě jiného atraktivní vizualizaci textových polí a grafiky. Prvky integrovaného ovládacího konceptu zahrnují multiovladač a systém navigace v menu, který ovládá komfortní funkce a palubní počítač.

Tento stroj , stejně jako jeho předchůdce Concept 101, je ztělesněním toho, jak si BMW Motorrad představuje svobodu a nezávislost při jízdě po nekonečných dálnicích. Tyto sny o „Velkém americkém cestování“ se tak dnes stávají realitou – K 1600 B Bagger.