Nově je nabídka Tuona rozšířena o provedení Factory, jehož podvozek je kompletně osazen komponenty ÖHLINS. Verze Factory je nabízena v jedinečné barevné kombinaci Superpole, prakticky identické s limitovanou sérií nové RSV4 RF.
Hlavní změna pro modelový rok se odehrála na pohonné jednotce. Původní zdvihový objem se díky většímu vrtání zvětšil z 999 na 1.077 ccm. Tato změna byla provedena hlavně kvůli zvýšení maximálního výkonu.
Estetické změny zahrnují především novou kapotáž více připomínající RSV4, která opticky vyznívá subtilněji ale ve skutečnosti poskytuje lepší aerodynamickou účinnost a ochranu jezdce. Přepracované sedlo je opět pohodlnější, je umístěno o 15 mm níže a společně s rovnými řidítky zvyšují komfort jezdce.
Technická data:
motor: | Aprilia V4 65° 4-taktní, příčně uložený, kapalinou chlazený, DOHC – 4 ventily na válec, kombinovaný rozvod řetěz + ozubená kola, EURO 4 |
vrtání x zdvih: | 81 x 52.3 mm |
zdvihový objem: | 1.077 ccm |
kompresní poměr: | 13,6:1 |
max. výkon: | 129 kw při 11.000 ot/min. |
max. moment: | 120 Nm při 9.000 ot/min |
management: | integrální řídící systém, řídící jednotka Marelli 7SM, 2 dvojitá tělesa škrtících klapek 4x Ø 48mm, integrované elektronické vstřikování a digitální zapalování, 8 vstřikovačů, management „Ride-by-Wire Multimap“, volitelné charakteristiky motoru SPORT-TRACK-RACE |
startování: | elektrický startér |
alternátor: | 450W při 6.000 ot/min |
výfukový systém: | systém 4-2-1 s jednou boční koncovkou a elektronicky řízenou výfukovou přívěrou, lambda sonda, EURO 4 |
spojka: | více-lamelová v olejové lázni, kontrola prokluzu (anti-hoping), mechanické ovládání lankem |
primární převod: | přímá ozubená kola, převodový poměr: 44/73 (1:1,659) |
převodovka, 6-ti rychlostní, převodové poměry: | 1° 15/39 (1:2,600) 2° 16/33 (1:2,063) 3° 20/34 (1:1,700) 4° 22/32 (1:1,455) 5° 26/34 (1:1,308) 6° 27/33 (1:1,222) |
sekundární převod: | řetěz, převodový poměr 16/42 (1:2,5625) |
rám: | dvojitý nosník z hliníkové slitiny, kombinace tlakového lití a lisování, tlumič řízení ÖHLINS |
přední odpružení: | „Up-side Down“ vidlice ÖHLINS, Ø 43 mm, radiální uchycení brzdových třmenů, plně nastavitelná –regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a usazení v brýlích, zdvih kola 120 mm |
zadní odpružení: | dvojitá konstrukce z hliníkových slitin, kombinace tenkostěnného odlitku a tlakového výlisku, progresivní přepákování APS, hydraulický tlumič ÖHLINS s nádobkou „piggy-back“, plně nastavitelný – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a délky tlumiče, zdvih kola 130 mm |
přední brzda: | 2 plovoucí lehké ocelové kotouče Ø 320 mm, radiální 4-pístkové brzdiče BREMBO monobloc M430, radiální pumpa, oplétané hadice |
zadní brzda: | 1 pevný lehký ocelový kotouč Ø 220 mm, plovoucí 2-pístkový brzdič BREMBO, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny, oplétaná hadice |
přední kolo: | 3,50 x 17″ 3 paprskové ráfky z lehké slitiny |
zadní kolo: | 6,00 x 17″ – 3 paprskové ráfky z lehké slitiny |
přední pneumatika: | 120/70 ZR 17 radiální, bezdušové |
zadní pneumatika: | 200/55 ZR 17 radiální, bezdušové |
rozměry (D/Š/V): | XX/XX/XX mm |
rozvor: | XX mm |
výška sedla: | 825 mm |
provozní hmotnost: | 205 kg |
palivová nádrž: | 18,5 litrů |