Prodej motocyklů ve třídě do 125 ccm se letos zvýšil o téměř 160 procent. Hlavním důvodem asi bylo, že od ledna stačí k řízení skútrů v této kategorii řidičský průkaz na osobní auto. Od letošního 19.ledna mohou majitelé řidičského oprávnění skupiny B k řízení automobilů do 3,5 tuny bez dodatečných zkoušek řídit skútr do 125 ccm s automatickou převodovkou a výkonem až 11 kW. Celkem tvořily stopětadvacítky více než dvě pětiny tuzemského trhu, který jako celek zaznamenal sedmiprocentní pokles. Tolik ze zprávy Svazu dovozců automobilů.
I u skútrů je na našem trhu z čeho vybírat. Protože mi dělá abeceda problém, zkusím se zastavit hned na začátku a mrknu na krásný skútřík Aprilia SR125 Max ie, kterým Aprilia míří do segmentu Grand Turismo. Moderní 4-ventilový motor Piaggio s elektronickým vstřikováním poskytuje skvělý kroutící moment ve své kategorii, omezené výkonem na hranici 11 kW. Tedy podle zákona to, co může vlastník řidičáku B (auto) řídit jako bonus.
Výbava je skvělá a jedná se o jednu z nejlepších vlastností tohoto modelu. Dostanete velký prostor pod sedlem, který pojme plnohodnotnou přilbu a také skvělý větrný štít. Palubní deska je moderní, jednoduchá a přehledná a skládá se ze dvou analogových budíků a displeje zobrazujícího informace z palubního počítače.
Aprilia SR Max 125 je skvělý městský skútr a celkově působí poctivým dojmem a je vidět, že si na něm dal výrobce záležet. Proč si něco takového nepořídit?
[nggallery id=5]
-VS-