Aprilia RSV4 byla vždy měřítkem sportovnosti a výkonů, nejlepším příkladem toho, čeho lze dosáhnout využitím cenných zkušeností vítězného závodního oddělení Aprilia, které během krátké doby nasbíralo 54 titulů mistra světa, z toho sedm v mistrovství světa superbiků World SBK. Aprilia přenesla své know-how ze závodních okruhů do sériově vyráběného produktu, který poskytne všem jezdcům stejné potěšení z jízdy jako motocykly, připravované závodním týmem Aprilia Racing.
Základem modelu RSV4 s nezaměnitelným designem a vyspělou technikou je v sériově vyráběném sportovním motocyklu dosud nevídaný motor V4/65°, rám inspirovaný předchůdci, kteří získali 18 mistrovských titulů a zvítězili ve 143 velkých cenách v kategorii 250 GP, a vylepšený nejmodernějšími elektronickými systémy pro řízení motoru a jízdní dynamiky motocyklu. Aprilia tímto znovu potvrzuje svého inovativního ducha. Italská značka se v minulosti stala prvním výrobcem, který zařadil elektronické ovládání škrticí klapky „Ride-by-Wire“ s nastavitelnými charakteristikami motoru do standardní výbavy. Především si však Aprilia nechala jako první patentovat systém řízení jízdní dynamiky APRC s exkluzivními funkcemi automatické kalibrace a regulace zvedání předního kola v duchu maximální efektivity při dosahování nejvyšších výkonů.
Aprilia RSV4 1100 Factory
Cílem projektu RSV4 bylo vždy vyvíjet a vyrábět absolutně nejlepší a nejrychlejší superbiky bez kompromisů, motocykly, které se svými výkony a efektivitou maximálně přibližují závodním motocyklům Aprilia. Prémiový produkt na vrcholu své kategorie je určen pro extrémně náročné zákazníky, kteří chtějí nejvyšší výkony a vyspělou technickou výbavu, včetně částečného využití prestižních materiálů, mezi něž patří hliník, titan nebo uhlíkové kompozity.
Aprilia RSV4 1100 Factory – nejnovější evoluční verze – se může pochlubit výjimečnými výkony v kombinaci se zdokonalenými variantami závodního rámu a podvozku a souboru elektronicky řízených systémů.
Designérské centrum Aprilia v souladu s exkluzivitou tohoto modelu tvrdě pracovalo na tom, aby byl model RSV4 1100 Factory jedinečný a rozpoznatelný dokonce i podle barev a pečlivě zpracovaných detailů. Barevné kombinace umocňují exkluzivní charakter prestižních materiálů, jako jsou uhlíkové kompozity (přední blatník, boční panely, ochranný kryt koncovky výfukové soustavy a aerodynamické prvky), v kontrastu s homologovanou koncovkou výfukové soustavy Akrapovič v odstínu titanu, stejné barvě, jakou mají i kovaná kola z lehké slitiny. Pro grafické řešení kapotáže byla zvolena atraktivní zcela černá matná barva, která nechává vyniknout kráse dvojitého rámu a kyvné vidlice z hliníku. Vzhledem k neuvěřitelným výkonům modelu RSV4 1100 Factory použila značka Aprilia poprvé na sériově vyráběném superbiku aerodynamické prvky na kapotáži, které jsou odvozeny z prototypu RS-GP, vyvinutého závodním týmem Aprilia Racing. Díky speciálnímu tvaru a geometrie optimalizované v aerodynamickém tunelu vytvářejí tyto aerodynamické prvky přítlak, který zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Tím přispívají k potlačení tendence ke zdvihání předního kola při výjezdu ze zatáčky a zároveň zvyšují stabilitu při intenzivním brzdění.
Aprilia 1100 V4 s rekordními výkony
Aprilia RSV4 1100 Factory poskytuje sportovním jezdcům nejvyšší myslitelné výkony v kombinaci s charakterem a nenapodobitelným zvukem motoru V4 z Noale. Žádný jiný motor tohoto druhu se nemůže pochlubit desetiletou historií vítězství. Je základem nejlepších zážitků i těch nejvyspělejších sportovních jezdců a také reprezentuje výjimečné východisko pro vývoj závodního motocyklu. Poté, co v roce 2017 dosáhla sériově vyráběná silniční verze nejvyššího výkonu 201 k, činí nyní V4 značky Aprilia další evoluční krok zvýšením zdvihového objemu na 1078 cm3. O této změně bylo rozhodnuto na základě zkušeností a vynikajících reakcí testovacích jezdců a veřejnosti na toto řešení v modelu Tuono V4, sportovní verzi modelu RSV4 bez kapotáže, jejíž zdvihový objem byl v roce 2015 zvýšen z 1000 na 1100 cm3.
Zvýšení zdvihového objemu pro model RSV4 1100 Factory bylo dosaženo použitím nových pístů a zvětšením vrtání ze 78 na 81 mm. Zdvih 52,3 mm zůstal beze změny v porovnání s motorem 1000 V4, který i nadále pohání model RSV4 RR. Nezměnil se ani kompresní poměr 13,6:1. Mazací soustava s mokrou skříní byla vylepšena novým olejovým čerpadlem s větší kapacitou. Teplotu pístů snižují dvojité trysky pro chlazení rozstřikovaným olejem. Ventilový rozvod dostal optimalizované časování sacích ventilů. Pátý a šestý převodový stupeň má delší převod. Elektronicky řízená vstřikovací soustava nyní využívá výhody optimalizovaného hrdla škrticí klapky, jež klade menší odpor nasávanému vzduchu. Elektronická řídicí jednotka Magneti Marelli 7SM má nový specifický software s omezovačem otáček nastaveným na 13 600 min-1. Nejvyšší výkon 217 koní při 13 200 ot./min stanovuje nová měřítka v této kategorii. Uvedené změny přispěly rovněž k optimalizovanému průběhu točivého momentu, který je v celém rozsahu využitelných otáček o více než 10 % vyšší v porovnání s motorem 1000 cm3. Točivý moment dosahuje maxima 122 Nm při 11 000 ot./min. To je velmi důležitá hodnota, díky níž poskytuje RSV4 1100 Factory nejen intenzivnější akceleraci dokonce i z nízkých otáček na závodním okruhu, ale také ještě podmanivější jízdu na silnici. V neposlední řadě byla optimalizována výfuková soustava, a to nejen uspořádáním sběrného výfukového potrubí, ale také standardním použitím titanové koncovky Akrapovič, homologované pro silniční provoz, která je výrazně lehčí než předchozí verze. Nový model Aprilia RSV4 1100 Factory těží také z vylepšeného nastavení souboru elektronicky řízených systémů APRC.
Podvozek: ještě efektivnější průjezdy zatáčkami a účinnější brzdění
Značka Aprilia je považována za jednoho z nejlepších výrobců podvozků na světě a RSV4 reprezentuje syntézu technického know-how, které Aprilia získala v nejvyšších disciplínách motoristického sportu. Modely RSV4 RR a Factory jsou i nadále jedinečné (a platilo to i pro předchozí generace) výjimečným rozsahem možných nastavení u standardního podvozku. Superbike Aprilia je jediný, u něhož si může jezdec nastavit polohu motoru v rámu, úhel hlavy řízení, výšku čepu kyvné vidlice a výšku zádě, samozřejmě nad rámec zcela nastavitelného odpružení. Stejně jako u opravdového závodního motocyklu.
Mimořádně oblíbená a atraktivní konstrukce rámu modelu Aprilia RSV4 zůstala zachována a využívá výhod kombinace hliníkových výkovků a odlitků. Tím jsou zaručeny výjimečné výkony, na nichž se podílejí mimo jiné vynikající hodnoty pevnosti a torzní tuhosti. Právě kvůli širokému rozsahu možných nastavení rámu se inženýři u modelu RSV4 1100 Factory znovu zaměřili na nastavení rámu i podvozku a rozložení hmotnosti. Díky novým ložiskům řízení (+3 mm u horního i spodního) se snížil sklon hlavy řízení a také se změnilo předsazení nových nosníků vidlice, které je nyní o 2 mm menší. Výsledkem je o 4 mm kratší rozvor. Celkovým přínosem je posunutí přídě blíž k jezdci, čímž se zvýšilo zatížení předního kola (a tím i stabilita), avšak bez snížení agility. Jednou z výjimečných vlastností modelu RSV4, jíž se dosud žádný jiný motocykl nevyrovnal, byly vždy vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost v důležité fázi brzdění a průjezdu zatáčkou, aby bylo možné dosahovat vysokých rychlostí v zatáčkách. Aprilia posouvá u nového modelu RSV4 1100 Factory laťku v tomto ohledu ještě o kus výš, mimo jiné i díky změnám v konstrukci přední části motocyklu, které zahrnují také nové nastavení vidlice Öhlins NIX, jež má o 5 mm delší pracovní zdvih (celkem 125 mm). Pro jezdce to znamená ještě lepší ovladatelnost v zatáčkách. Systém odpružení doplňují další dva prestižní prvky značky Öhlins: nastavitelné tlumiče řady TTX a tlumič řízení, rovněž nastavitelný. Ještě vyšší stabilitu a preciznost při výjezdu za zatáčky zaručují u nového modelu RSV4 1100 Factory změny v konstrukci kyvné vidlice, která je nyní výrazně tužší.
Brzdová soustava, která byla nejvyšší úrovně již u předchozí verze, rovněž těží z důležitých vylepšení. Lehčí a efektivnější přední třmeny Brembo Stylema nahradily třmeny M50 a nyní jsou vybaveny brzdovým obložením s vyšším součinitelem tření. Nové brzdové třmeny lze kombinovat s dvojicí kanálů pro přívod chladicího vzduchu z uhlíkového kompozitu (podobné řešení používá Aprilia Racing u závodního motocyklu RS-GP), které snižují provozní teplotu a zaručují výjimečné brzdné výkony dokonce i za nejextrémnějších podmínek. Pohotovostní hmotnost motocyklu RSV4 1100 Factory s plnou palivovou nádrží je 199 kg díky nové titanové koncovce výfukové soustavy a novému, mimořádně lehkému lithium-iontovému akumulátoru Bosch.
APRC: nejmodernější elektronické systémy Aprilia
Aprilia RSV4 1000 RR a RSV4 1100 Factory jsou vybaveny výjimečným souborem systémů pro podporu jízdní dynamiky, které byly vyvinuty a patentovány značkou Aprilia. Oba modely mají specifické nastavení všech systémů v souladu s odlišnou úrovní výkonů, jichž zmíněné motocykly dosahují. APRC (Aprilia Performance Ride Control) je důvěrně známý soubor systémů pro řízení jízdní dynamiky, přímo odvozených z vítězných technologií ze světa závodních superbiků. Jedná se o jednu z nejkomplexnějších a nejvyspělejších technologií, nabízených na současném trhu. Speciální umístění a orientace gyroskopické plošiny, která řídí činnost systému, optimalizuje možnosti detekce dynamických stavů motocyklu a v důsledku toho i efektivnější strategie elektronického řízení. Čtvrtá generace systému APRC dokonale spolupracuje s citlivým elektronickým řízením škrticí klapky „Ride-by-Wire“, která je kompletně integrovaná a nevyžaduje žádné další komponenty pro elektronické řízení škrticí klapky. Tím se výrazně snižuje hmotnost (o 590 gramů v porovnání s tradičním systémem).
Systém APRC, který je standardní výbavou motocyklů Aprilia RSV4 RR a RSV4 1100 Factory, zahrnuje následující systémy:
- ATC: Aprilia Traction Control, nastavitelný za jízdy (bez nutnosti ubírat plyn) s nabídkou 8 režimů se snadno ovládá prostřednictvím dvou tlačítek u palce a ukazováčku levé ruky a disponuje vysokovýkonným elektronickým řízením.
- AWC: Aprilia Wheelie Control, systém pro regulaci zvedání předního kola, který nabízí 3 nastavení, má extrémně precizní provozní strategie. Systém pro regulaci zvedání předního kola lze nastavit za jízdy bez ubrání plynu, stejně jako ATC, díky praktickému ovládání na levé straně řídítek.
- ALC: Aprilia Launch Control, pro použití pouze na závodním okruhu, se 3 nastaveními, využívá velmi efektivní provozní strategie pro optimalizaci startu.
- AQS: Aprilia Quick Shift, elektronicky řízená převodovka umožňuje řazení bez ubrání plynu a bez použití spojky a je vybavena také funkcí řazení nižších převodových stupňů bez použití spojky. Funkce řazení nižších převodových stupňů při jízdě pod plynem je jedinečná.
- APL: Aprilia Pit Limiter, systém, který jezdci umožňuje nastavit si omezení nejvyšší rychlosti, povolené v uličce do boxů na závodním okruhu. Funkce lze používat také pro snadné dodržování nejvyšších povolených rychlostí na silnicích.
- ACC: Aprilia Cruise Control. Elektronické řízení nabízí funkci tempomatu, která je velmi praktická a komfortní při cestování na delší vzdálenosti, protože udržuje nastavenou rychlost jízdy bez přidávání plynu.
Mimo čtvrté generace systému APRC jsou modely RSV4 RR a Factory standardně vybaveny vyspělým, nastavitelným protiblokovacím systémem Cornering ABS, vyvinutým ve spolupráci se společností Bosch, aby byla zaručena nejen extrémní bezpečnost při jízdě na silnici, ale také nejvyšší možné výkony na závodním okruhu. Systém 9.1 MP s minimalizovanou hmotností a rozměry dokáže optimalizovat brzdění a zásahy ABS v zatáčkách díky specifickému algoritmu, který nepřetržitě sleduje různé parametry, jako je příčné zrychlení, tlak vyvíjený na páku přední brzdy, podélný a příčný náklon. Proces brzdění je na základě toho optimalizován, aby bylo požadovaného zpomalení dosaženo s maximální stabilitou. Systém ABS spolupracuje se systémem Aprilia RLM (Rear Liftup Mitigation), který minimalizuje zdvih zadního kola během intenzivnějšího brzdění. Systém Cornering ABS, pečlivě naladěný v souladu se specifickými požadavky značky Aprilia, je nastavitelný ve 3 úrovních citlivosti. Každý ze tří režimů systému Cornering ABS lze kombinovat s jakýmkoli ze tří provozních režimů motoru (Sport, Track, Race). Díky tomu mohou jezdci s různou úrovní zkušeností a dovedností nalézt nejlepší možnou kombinaci pro svůj styl jízdy. Jednotlivé provozní režimy systému Cornering ABS se liší přenosem hnací síly motoru Aprilia V4, nabízeného ve dvou verzích (1000 cm3 pro RR a 1100 cm3 pro Factory), na asfalt, i intenzitou brzdění motorem.
Panel přístrojů s barevným displejem TFT je opravdovým digitálním počítačem s výjimečnými funkcemi zobrazování, nyní v ještě dokonalejší podobě díky vyššímu jasu. Dva nastavitelné módy zobrazování (Road a Race, oba s režimy podsvícení pro denní a noční provoz) zahrnují velký počet ukazatelů. Jako příslušenství se pro oba modely RSV4 RF a RSV4 1100 Factory dodává APRILIA MIA, multimediální platforma Aprilia, která umožňuje připojení chytrého telefonu k vozidlu prostřednictvím Bluetooth. Poprvé zahrnuje také systém kalibrace elektronických nastavení pro jednotlivé úseky trati s daty, která lze následně stáhnout do přenosného počítače (nebo zobrazit přímo na chytrém telefonu) za účelem analýzy, podobně jako u závodních motocyklů. Systém APRILIA MIA charakterizuje nový protokol pro připojení, který minimalizuje spotřebu energie chytrého telefonu. Aplikace již zahrnuje rozmanité závodní okruhy, na kterých si uživatel může optimalizovat elektronická nastavení pro jednotlivé úseky trati. Uživatel si však také může do systému vložit nový závodní okruh, který ještě není v databázi značky Aprilia. APRILIA MIA zahrnuje navíc informační a zábavní systém, který Aprilia poprvé představila pro model RSV4, s hlasovým ovládáním a možností telefonování prostřednictvím chytrého telefonu. Jednotlivé funkce včetně ovládání jsou zobrazovány na digitálním panelu přístrojů.
Aprilia RSV4 RR
Aprilia RSV4 RR reprezentuje technickou platformu nejvyšší úrovně, která je připravena jezdci poskytnout výkony a zážitky z řízení „repliky závodního motocyklu“. Pro nejnáročnější jezdce nabízí Aprilia sadu výbavy Advanced Track Kit, soubor špičkových dílů, jejichž souhra vylepší mnoho aspektů modelu RSV4 RR, jako je jeho hmotnost, ovladatelnost, aerodynamika a v neposlední řadě také jeho vzhled. RSV4 RR ve verzi pro modelový rok 2019 nemá v porovnání s předchůdcem žádné technické změny.
Nenapodobitelný charakter a výkonová charakteristika motoru Aprilia V4 1000
Hlavní vlastnosti tohoto klenotu italské techniky se zdvihovým objemem 999,6 cm³, díky nimž vznikl nejlepší superbike všech dob, jsou stejně jedinečné jako u motoru 1078 cm³, který pohání verzi Factory. Jedná se o první velkosériově vyráběný motocykl na světě s vysokovýkonnýmvmotorem V4 s úzkou stavbou, nejrevolučnější a nejvýkonnější hnací jednotkou, kterou kdy Aprilia vyrobila. Tento motor je nezaměnitelný svým rozsáhlým využitím elektroniky, extrémně kompaktním rozměrem a nízké hmotnosti, k níž přispívají hořčíkové vnější kryty, spodní víko motoru a kryty hlav válců. Konstrukce s válci do V umožnila vyrobit motor, který má extrémně krátkou délku, což přispívá k výhodnému rozložení hmotnosti co nejblíže ke středu motocyklu a dosažení extrémně výkonného podvozku. U ventilového rozvodu je řetězem poháněný pouze vačkový hřídel sání, od něhož je vačkový hřídel výfuku poháněn ozubeným soukolím. Díky tomu bylo možné zkonstruovat extrémně kompaktní hlavy válců ve prospěch uspořádání rámu, který je u modelu RSV4 stejně kompaktní jako u závodního motocyklu Velkých cen. Jednodílný blok válců s integrovanými hliníkovými vložkami válců zajišťuje maximální tuhost a konzistentní výkony. Vibrace tlumí protiběžný vyvažovací hřídel.
Nejvyšší hodnoty výkonu a točivého momentu jsou 201 koní při 13 000 ot./min, resp. 115 Nm při 10 500 ot./min. Tyto bezkonkurenční hodnoty jsou doplněny jedinečným zvukem, který je odjakživa charakteristickým projevem motorů Aprilia V4. Stejně jako motor V4 1100 cm³ verze Factory je i jednotka RR 1000 cm³ vybavena ultra lehkými písty s kroužky, které minimalizují pronikání plynů ze spalovacích prostorů do klikové skříně, aby bylo dosaženo vysoké úrovně výkonu i spolehlivosti. Honování hlav ojnic přispívá ke snížení tření. Pružiny ventilů také zaručují spolehlivost při vyšším pracovním zatížení, zatímco ventily mají optimalizované časování. Převodovka má lineární senzor, který zaručuje bezproblémové řazení, zatímco výfuková soustava modelu RSV4 RR je vybavena tlumičem se dvěma senzory Lambda a integrovaným ventilem.
Podvozek jako u opravdového závodního motocyklu
Aprilia RSV4 je skvělým reprezentantem tradic značky Aprilia díky nejmodernější konstrukci podvozku, v níž se odráží know-how získané na nejvyšší úrovni globálního motoristického sportu. Rám s výjimečnými možnostmi nastavení a kyvná vidlice jsou svařeny z výlisků a odlitků. Poměr mezi torzní tuhostí a poddajností je jedním z tajemství úspěšné konstrukce podvozku modelu RSV4. Stejnou konstrukcí je vybaven také model Aprilia RSV4 1100 Factory, který se však odlišuje geometrií řízení.
Konstrukce podvozku modelu RSV4 RR je završena třemi komponenty odpružení Sachs (místo systémů Öhlins u modelu RSV4 1100 Factory). Jedná se o vidlici s nosníky o průměru 43 mm, tlumič zadního odpružení se samostatným zásobníkem a tlumič řízení. Hydraulické funkce prvních dvou komponentů jsou nastavitelné v širokém rozsahu, což platí i pro předpětí pružiny (tlumič zadního odpružení má navíc nastavitelnou výchozí polohu zdvihu, která umožňuje změnu výšky zádě).
Pro model RSV4 RR nabízí Aprilia kola z lehké slitiny a brzdovou soustavu Brembo, která je naprostým vrcholem ve své kategorii. Přední kolo je vybaveno dvěma novými ocelovými kotouči s tloušťkou 5 mm a průměrem 330 mm, které svírají jednodílné třmeny M50 s brzdovým obložením s vysokým součinitelem tření.
Verze a barvy
Aprilia RSV4 RR je k dispozici ve dvou atraktivních nových barevných kombinacích na černém a šedém podkladě (šedá Rivazza a černá Arrabbiata) s červenými koly.
Aprilia RSV4 1100 Factory je exkluzivní verzí, která je standardně vybavena nejnovější generací systémů odpružení Öhlins, lehkými kovanými koly z lehké slitiny a titanovou koncovkou výfukové soustavy Akrapovič. Vyniká speciálním designem Atomico 6, který nechává vyniknout drahým technickým materiálům, jako jsou uhlíkové kompozity, díky kontrastu se zcela černým matným lakem. Výbavu nového modelu RSV4 završuje horní nosník řízení, zdobený laserem vyrytým nápisem „1100 Factory“.
Široký sortiment příslušenství
Aprilia navrhla a vyvinula široký sortiment příslušenství pro individualizaci motocyklů RSV4 RR a RSV4 1100 Factory. Velmi kvalitní produkty zvyšují výkony, umocňují atraktivní vzhled nebo přispívají k vyššímu komfortu.
Sportovní tlumič výfuku: Výfuková soustava Akrapovič má titanový tlumič a je homologována pro silniční provoz. K dispozici je také slip-on verze z uhlíkového kompozitu, určená výhradně pro závodní okruhy.
Kompletní závodní výfuková soustava: Výfuková soustava včetně sběrného potrubí, vyrobená společností Akrapovič. Tlumič je z uhlíkového kompozitu.
ECU: Řídicí jednotka motoru, určená pro jízdu na závodním okruhu, se závodním softwarem. Používá se v kombinaci s jinými než originálními výfukovými soustavami (kompletními nebo jen se slip-on koncovkou, s homologací pro silniční provoz i bez ní), které nedodává Aprilia.
Tlumič Öhlins TTX (standardní výbava verze RSV4 1100 Factory): Řada TTX je nejprestižnějším produktem z nabídky společnosti Öhlins (horní a spodní uchycení jsou hliníkové odlitky). Umožňují kompletní a citlivé nastavení všech funkcí tlumiče. Mohou být vybaveny lineárními senzory pro montáž telemetrického systému.
Tlumič řízení Öhlins (standardní výbava verze RSV4 1100 Factory): Citlivě nastavitelný hydraulický systém poskytuje přídi stabilitu i za nejintenzivnějšího brzdění.
Vidlice Öhlins NIX: (standardní výbava verze RSV4 1100 Factory): Nejvyšší výkony na závodním okruhu a na silnici. Široký rozsah precizního nastavení předpětí pružiny a charakteristiky tlumení při pohybu kola v obou směrech.
Komponenty z uhlíkového kompozitu: Komponenty z uhlíkového kompozitu: kapotáž, blatníky a chrániče paty. Vyrobeny z uhlíkového kompozitu s matnou povrchovou úpravou. Zaručují sportovní vzhled a nižší pohotovostní hmotnost.
Otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám: Snadná montáž na přední brzdy. Snižují teplotu a zachovávají brzdný výkon v situacích s déle trvajícím zatížením.
Zátky na otvory zrcátek: Zátky z lehkého polyetylenu, kterými se po odmontování zpětných zrcátek zakryjí otvory před jízdou na závodním okruhu.
Kryt otvoru pro držák registrační značky: Vyroben laserovým řezáním z hliníku. Používá se po demontáži držáku registrační značky při použití motocyklu na závodním okruhu.
Obrácená funkce řadicí páky: Mechanický prvek, který obrací režim řazení pro vyšší výkony na závodním okruhu.
Kovaná kola (standardní výbava verze RSV4 1100 Factory): Vyrábí se kováním z lehké slitiny. Kola poskytují maximální odolnost při nízké hmotnosti, což je důležité pro vyšší úroveň ovladatelnosti.
Hliníkové závodní páčky: Vyrobeny z hliníkových odlitků. Dodávají motocyklu ještě agresivnější vzhled a snižují hmotnost v porovnání se standardní výbavou.
Zátky na otvory zrcátek: Vyrábí se z velmi odolného plastu. S logy, vyrytými lasery. Umožňují demontáž zrcátek pro použití na závodním okruhu.
Závaží řídítek: Vyrobeno z hliníkových odlitků. S černou nylonovou zátkou a laserem vyrytými logy. Speciální konstrukce zakrývá upevňovací šroub.
Taška na palivovou nádrž: Tato taška je vyrobena z technické tkaniny s doplňky se vzhledem uhlíkového kompozitu. Testy a schválení potvrzují odolnost vůči působení olejů, paliva a ultrafialového záření. Taška nemá vliv na stabilitu ani ve vysokých rychlostech.
Nastavitelný držák registrační značky: Vyroben laserovým řezáním z oceli. Včetně osvětlení registrační značky diodami LED.
Plachta na motocykl: Plachta, vyrobená z prodyšné tkaniny z vláken Lycra, ochrání motocykl před prachem.
Sada APRILIA MIA: Sada pro montáž multimediální platformy pro modely s motory Aprilia V4 zahrnuje řídicí jednotku Bluetooth a veškeré kabely potřebné k montáži.