AMG a MV Agusta se domlouvají?

Copak se to děje a probírá v italských médiích? Mění se snad obchodní vztah v cosi hlubšího? Zvěsti o tom, že AMG vážně uvažuje o získání více akcií v MV Agusta se šíří jako mor. Ba co víc, někteří  dokonce tvrdí, že tyto dvě společnosti jsou již v takové fázi jednání, kdy lze již velice brzy očekávat výsledek. Není už snad pravdou vyjádření vedení Daimleru z roku 2015 : „Nemáme v úmyslu převzít MV Agusta, nemáme v úmyslu  začít vyrábět motocykly. Tady je MV Agusta mnohem lepší než my.“

Ale MV Agusta řeší „drobné“ finanční problémy, kdy se její dluhy dodavatelům a bankám podle oficiálně nepotvrzených zpráv pohybují kolem 40 milionů EUR. Už na konci roku 2014 koupil 25 % minoritní podíl ve Varese. Kupodivu s penězi od Daimlera se MV Agustě dařilo v roce 2015 docela dobře. Na trh vypustila více modelů a zaznamenala solidní růst o více než 30 %, přičemž tržby v některých zemích dosáhly rekordního  nárůstu až o 140 %.

Jak se tedy bude situace vyvíjet dál? Budou banky se svými půjčkami tím hlavním impulsem pro další jednání a výsledek „námluv“ Daimleru a MV Agusty? Bude snad MV Agusta po Ducati, která se stala součástí Audi, druhým italským výrobcem motocyklů ve vlastnictví německého automobilového koncernu?

Co myslíte? Bylo by to spojení k dobru věci?