Zcela nová Yamaha WR450F nabízí dokonalou všestrannost na jakémkoliv povrchu

Zcela nový model WR450F, vytvořený k 20. výročí výroby čtyřtaktních endur Yamaha, byl kompletně přepracován a nyní nabízí silnější výkon a vyšší agilitu, současně je však všestrannější a snadněji se ovládá. Kromě odlehčení, zeštíhlení a zrychlení si nový model pro rok 2019 uchovává všechny vlastnosti, díky kterým se stal jedním z nejpopulárnějších motocyklů kategorie enduro kubatury 450 ccm na světě – dokonalou stabilitu, legendární spolehlivost a skvělé jízdní vlastnosti při vysokých rychlostech.

Za 20 let od představení si první revoluční čtyřtaktní motocykl na scéně enduro – model WR-F – získal skvělou pověst za lineární přísun výkonu s dobrým přenosem trakce, vysokou kvalitu zpracování a odolnou konstrukci. Tyto klíčové prvky z WR450F učinily jasného favorita pro všechny rychlé terénní jezdce i profesionální závodníky.

Od prvního uvedení v roce 1998 narostl zdvihový objem motoru modelu WR-F ze 400 ccm na 426 ccm a nejnovější generace motoru s obráceným uspořádáním hlavy válce disponuje zdvihovým objemem celých 450 ccm. Nový model pro rok 2019 prodělal další vývoj. Využívá vyspělé technologie motoru a rámu převzaté z nejnovější, velmi úspěšné platformy špičkového motokrosového motocyklu YZ450F, který představuje symbiózu neskutečného výkonu a dokonalé ovladatelnosti.

WR450F: Předurčen vítězit v jakýchkoli podmínkách

Motocykly Yamaha kategorie enduro řady WR-F již prokázaly svůj potenciál vítězit po celém světě v nejrůznějších terénních soutěžích. V mistrovství světa FIM v kategorii enduro bojovali po celý rok jezdci týmu Outsiders Yamaha Official Enduro Team Jamie McCanney (E1) a Löic Larrieu (E2) o stupně vítězů. Löic Larrieu získal v roce 2017 v konkurenci nejlepších jezdců světa na první pokus senzační vítězství v závodech ISDE. Rodák z ostrova Man Jamie McCanney a francouzský jezdec Löic Larrieu, kteří osedlali stroje WR-F, se zasloužili, že se značka Yamaha stala hlavním kandidátem na vítězství ve světovém šampionátu enduro, čímž potvrdili oddanost značky této kategorii.

V rallye Dakar 2018 držel Adrien Van Beveren, člen týmu Yamalube Yamaha Official Rally Team, se svým motocyklem WR450F Rally po dobu pěti dnů celkové vedení, než ho v 10. etapě ze závodu vyřadila nešťastná nehoda. Francouzský rodák Adrien Van Beveren, který se může pochlubit jedním etapovým vítězstvím a třemi druhými místy, prokázal schopnosti motocyklu WR450F vítězit v těch nejnáročnějších podmínkách.

Mimo legendární rallye Dakar absolvovali jezdci týmu Yamalube Yamaha Official Rally Team po celém světě také soutěžní sezónu cross-country rallye. Získané zkušenosti posloužily při vývoji nového modelu WR450F.

Rychlejší a silnější motor se zdvihovým objemem 450 ccm a dozadu skloněnou hlavou válce

Zcela nový WR450F je vybaven důmyslně řešenou hlavou válce s obráceným uspořádáním a dozadu skloněným válcem, který pomáhá zajistit ideální centralizaci hmoty. Nový čtyřventilový motor o objemu 450 ccm konstrukčně vychází z motokrosového motocyklu YZ450F, který zvítězil v mistrovství světa v motokrosu. Je vybaven speciálními systémy sání a výfuku upravenými pro kategorii enduro, vstřikováním paliva a mapováním předstihu zapalování a nabízí lineární přísun využitelného výkonu v širokém rozsahu otáček. WR450F poskytuje vynikající trakční odezvu a dle speciálních enduro testů nabízí dynamičtější výkon pro dosahování rychlejších časů.

Silnější motor zajišťuje zátah v širším rozmezí otáček a plynulejší práci s plynem v techničtějších pasážích. Tyto vyspělé vlastnosti ve spojení s lehčím a štíhlejším podvozkem umožňují jezdcům na motocyklu WR450F udržovat rychlejší tempo po celý den.

Vzduchový filtr se zvýšeným průtokem

K usnadnění údržby je motocykl WR450F vybaven zcela novým airboxem umožňujícím výměnu filtru bez použití nářadí. Nová vložka filtru se vyznačuje nižším odporem průtoku vzduchu a vyšší spolehlivostí. Je opatřena pryžovým těsněním u středového vodicího kolíku, které zlepšuje filtrační schopnosti.

Nová možnost ladění prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace Power Tuner

Vestavěné Wi-Fi připojení dává motocyklu WR450F možnost ladění pro různé trati a měnící se povětrnostní podmínky pomocí chytrého telefonu propojeného s komunikační řídicí jednotkou, která se dodává jako příslušenství v závodní sadě (dodává se samostatně). Nová aplikace Power Tuner umožňuje všem jezdcům na motocyklu WR450F okamžitě měnit mapování vstřikování paliva a časování zapalování a tato data nahrávat či sdílet, tak, aby bylo při ladění na trati možné dosáhnout naprosté dokonalosti.

Se zdarma dostupnou aplikací Yamaha Power Tuner mohou majitelé také zaznamenávat informace o závodu a sledovat celou řadu údajů, například údržbové práce, diagnostiku systému, dobu provozu motoru a další.

Nastavitelný přepínač režimu motoru

Na řídítkách přibyl u spojkové páčky dvoupolohový přepínač mapování motoru, který umožňuje měnit výkonovou charakteristiku motoru v průběhu závodu. Přepínač jezdcům umožňuje zvolit stisknutím tlačítka jedno ze dvou mapování motoru za chodu a reagovat tak na změny jízdních podmínek. Společně s rozložením točivého momentu v širším spektru otáček zvyšuje přepínač režimu motoru všestrannost a přizpůsobivost nového modelu WR450F, což z něj dělá ideální enduro motocykl pro závodníky i rekreační jezdce.

Hliníkový dvojitý kolébkový rám pro vyšší přesnost ovládání

Zcela nový hliníkový dvojitý kolébkový rám, převzatý z nejnovější verze YZ450F, je štíhlejší a lehčí a nabízí tak o poznání intenzivnější pocit lehkosti a agility v kamenitém, technickém terénu plném zatáček. Nová konstrukce rámu zahrnuje nové umístění hlavové trubky, přímý nosník nádrže, větší absorpční zónu a zesílené uchycení zadní vidlice. Všechny tyto prvky přispívají k větší hbitosti, čitelnějším jízdním vlastnostem a lepší trakci.

Špičkové odpružení vpředu i vzadu

Motocykl WR450F je vybaven důmyslným systémem odpružení, který zajišťuje stabilitu tlumicího účinku s kvalitní zpětnou vazbou od povrchu při nízkých a středně vysokých rychlostech.

Prvotřídní obrácená přední vidlice značky KYB s oddělenými komorami pro vzduch a olej dostala novou vnitřní konstrukci s delšími tuhými pružinami a zajišťuje tak stabilní tlumicí charakteristiku ve všech typech terénu, vnější trubky odolné proti ohnutí pak přispívají k pocitu bezpečného kontaktu s terénem. Tento systém odpružení předního kola je všeobecně považován za jeden z nejlepších, jaký je na sériově vyráběných terénních motocyklech k dispozici. Kvalita jeho reakcí se projevuje zejména v okamžiku přechodů z fáze stlačení a odskoku.

Také zadní tlumič vychází z jednotky motocyklu YZ450F a podobně jako vidlice disponuje speciálním nastavením pro endura. Jeho nová vinutá pružina s průměrem 11,5 mm je o 350 gramů lehčí a vykazuje lepší únavovou pevnost než u stávajícího modelu. Suverénnější jízdě a zvýšení stability tlumicí síly prospěl také o 30 ccm větší objem nádržky tlumiče.

Větší palivová nádrž o objemu 7,9 litru

Motocykl WR450F 2019 byl vybaven nově zkonstruovanou plastovou palivovou nádrží s objemem zvýšeným na 7,9 litru, díky které dokáže ujet delší vzdálenost a omezit počet zastávek na tankování. Nádrž doplňuje kompaktní palivové čerpadlo. Nádrž pojme více paliva díky zvětšení její dolní části směrem ke středu motocyklu. Toto řešení rovněž přispělo k lepší centralizaci hmoty a dosažení štíhlé, kompaktní siluety, která zvyšuje pohodlí jezdce a jeho mobilitu.

Lehčí, štíhlejší, ostřeji řezané linie a světlomet

Jezdci sedlající současný model WR450F dokážou ocenit, nakolik se tento motocykl pro modelový rok 2019 změnil. Všechny, kdo čtyřtaktní endura Yamaha ještě neznají, překvapí jejich příjemná ergonomie. Nový rám umožnil konstruktérům společnosti Yamaha pracovat s daleko štíhlejší kapotáží, která budí dojem motocyklu kubatury 250, což z tohoto stroje činí jeden z nejkompaktnějších motocyklů enduro třídy 450. Došlo také na lepší centralizaci hmoty a celkový dojem lehkosti a hbitosti posiluje nový aerodynamický kryt světlometu, který je posazen níže a blíže k jezdci. Vzniká tak dojem agresivnějšího závodního designu.

Motocykl WR450F je kromě toho vybaven novými, kompaktnějšími chladiči opatřenými užšími, těsněji obepínajícími kryty chladičů. Ty rovněž přispívají k mobilitě jezdce a zlepšují ovladatelnost při jízdě na stupačkách. Nové kryty se mohou rovněž pochlubit plasticky tvarovanou grafikou odolnou proti opotřebení podtrhující atletické linie nové útlé kapotáže.

Kryt pro lepší ochranu a nový snímač rychlosti

Nový model je vybaven větším a lehčím plastovým spodním krytem na ochranu rámu, motoru, hadic a vodního čerpadla v hlubokých vyjetých kolejích a před odletujícími nečistotami. Díky jeho tvaru dokonale kopírujícímu přední část se v dutinách kolem klikové skříně nehromadí bláto a kamínky a nedochází tak ke zvyšování provozní hmotnosti.

Pro rychlejší a snadnější demontáž předního kola je nové enduro Yamaha vybaveno novým typem snímače rychlosti.

Lehčí a odolnější spojka enduro a pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním

S cílem lepšího zvládání náročných podmínek, ve kterých endura jezdí, byla osazena odolná nová spojka s lamelami vysoce odolnými proti tepelnému zatížení. Použita byla rovněž nová konstrukce eliminující tlumicí pružinu, takže se výrazně snížila ovládací síla páčky a práce se spojkou je tak příjemnější a nabízí lepší dávkovatelnost.

Nový motocykl WR450F je osazen pětistupňovou převodovkou s dlouhým zpřevodováním a upravenou vnitřní konstrukcí poskytující optimální výkon při terénní jízdě v technických pasážích i výborné vlastnosti pro jízdu na rovných pláních při vysokých rychlostech. Nový tvar dostaly také posuvné objímky.

Nižší a užší sedlo

Štíhlejší tvar nového sedla usnadňuje přesouvání váhy vsedě i vestoje. V přední části došlo ke zúžení o 2 cm. Také střední a zadní část sedla je níže, což usnadňuje pohyb dopředu a dozadu a umožňuje získat lepší kontrolu při zatáčení, zrychlování či brzdění.

Dostupnost

Nový model WR450F a také modely WR250F, TTR a PW50 jsou dostupné u prodejců Yamaha od října 2018.

Klíčové vlastnosti modelu WR450F 2019

  • Zcela nový motor o objemu 450 ccm s optimalizovanými nastaveními
  • Volitelná závodní sada s jednotkou CCU s podporou aplikace Power Tuner
  • Nový přepínač režimů motoru na řídítkách
  • Nový celohliníkový dvojitý kolébkový rám převzatý z modelu YZ450F
  • Přepracované odpružení KYB zajišťující stabilitu a plynulou jízdu
  • Štíhlá palivová nádrž o objemu 7,9 l přispívající k centralizaci hmoty
  • Nový odlehčený, zeštíhlený a agresivnější design kapotáže a světlometu
  • Odolný nový spodní kryt a nový snímač rychlosti
  • Nové kryty chladičů a konstrukce tělesa vzduchového filtru pro snadný přístup
  • Odolná nová spojka a pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním
  • Nové štíhlejší, nižší a přístupnější sedlo
  • Nová grafika odolná proti opotřebení