Zážitky z 1. etapy Dakaru

Dakar 2019 odstartoval. Do první etapy vedoucí z Limy do Cuska, vyrazili také závodníci týmu Big Shock Racing, pilot kamionu Liaz s číslem 504 Martin Macík a motocyklista Jan Brabec, který startoval ze 46. pozice. A užili si pravou dakarskou jízdu, s dlouho očekávanými písečnými dunami, ale i zrádným úzkým řečištěm plným nepříjemně ostrých kamenů. Jan Brabec si hned v úvodu závodu polepšil, když do cíle dojel jako 30. jezdec. Žlutý kamion s posádkou ve složení Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka dokončil prolog jako 12. První etapa se oproti původnímu plánu opět časově posunula, protože organizátoři ještě na startu závodníkům restartovali navigační systémy. Tým Big Shock Racing je po první etapě spokojený. Nebloudilo se, závodní stroje bezvadně fungují, je prostor pro další zrychlování.    

Jan Brabec loni na Dakaru startoval poprvé, i přesto do cíle dojel jako nejlepší český jezdec na motocyklu. Celý rok pak věnoval poctivé přípravě, na motorce seděl pravidelně několikrát do týdne, spoustu času trávil tréninkem v posilovně. Navigaci piloval, během týmového testování v Tunisu nebo v Rallye du Maroc. A po první etapě Dakaru 2019 se zdá, že se úsilí vyplatilo. „Jelo se mi skvěle, navigaci jsem krásně trefil. Pár kluků mi prášilo, ale jel jsem klidně. Užíval jsem si duny, je super, že už vím, co a jak. A motorka? Ta jede neskutečně,“ hlásil po příjezdu do cíle Brabčák, když předával svou motorku Husqvarna tátovi a strýcovi, kteří mu jí servisují. „V první etapě se nevyhrává, jel jsem s rozumem. Ale mám radost, že pár fabrikantů je za mnou. Teď si jdu dát pivo a zítra budeme surfovat dál,“ zakončil hlášení po první etapě 30. motocyklista pořadí z týmu Big Shock Racing a odešel si vybarvovat roadbook na další den. 

 

„Pár minut jsme ztratili v kopci, který se nám nepovedlo vyjet napoprvé. Další malou chybku jsme udělali těsně před cílem. Jinak se jelo krásně. Byla to úvodní etapa, takže jsem byl úplně v klidu, vůbec jsem to nepřeháněl. Dokonce jsem ani neskákal v cíli, jako ostatní. František mě buzeroval, ať jedu rychleji, já jsem mu říkal, že rychleji nepojedu, že je to zbytečný. Rezervy jsou. Budeme zrychlovat postupně. Čtyři Češi v top 12 jsou super výsledek,“ řekl v cíli Martin Macík, pilot týmu Big Shock Racing.