Závodníci BARTH Racing Macháček s Lhotským dostali na Dakaru dvě hodiny! + video

Po výjezdu na slavnostní startovní rampu 40. ročníku v peruánské Limě čekal závodníky přes 200 kilometrů dlouhý přejezd, měřený úsek pak činil 31 kilometrů.

Už před startem do úvodní etapy měl zkušený čtyřkolkař stres, když přijel pozdě na slavnostní startovní pódium. Josef Macháček se totiž potýkal s vybitou baterkou na vypínači. „Měl jsem určité nervy. Na stopadesátém kilometru mě ještě píchla vosa, takže nic příjemného,“ popisoval startovní těžkosti Macháček z týmu BARTH Racing. Smůla se mu však nevyhnula ani v měřeném úseku – Macháček totiž neprojel jedním z kontrolních bodů. Nejprve si myslel, že dostane dvacetiminutovou penalizaci. Podle roadbooku bylo totiž napsáno, že za neprojetí waypointu 7 na patnáctém kilometru je dvacet minut na víc. Skutečnost však byla jiná… „Pořadatelé udělali chybu v roadbooku, vytiskli čísla průjezdních bodů o jeden špatně. Takže jsem nakonec minul 8 waypoint, za jehož neprojetí dostane závodník dvě hodiny. Náročnost navigace v dunách se potvrdila také u Zdeňka Tůmy. Jezdec na čtyřkolce dlouhou dobu bloudil a do cíle dojel na 33. místě. „Zazmatkoval jsem. Myslel jsem, že jsem neprojel jedním měřeným bodem, dlouho jsem ho hledal. Jenže já už ho měl. Šlo o chybu. Jediná výhoda je, že mám podle GPS všechny body.“ 

Motorkáři z týmu BARTH Racing si jízdu v peruánském písku naopak pochvalovali. „Na povrchu jsou duny tvrdší, písek je hodně jiný od toho afrického. Zdá se mi, že se tolik neboří,“ popisoval podmínky Rudolf Lhotský, který stejně jako Macháček dostal dvouhodinovou penalizaci za neprojetí jednoho z bodů a v cíli je klasifikován na 111. místě. „Peruánský písek znám, nejsou s ním velké problémy. Když motorka jede a člověk je aspoň trochu technicky vybavený, tak si může dovolit riskantnější jízdu v dunách,“ doplnil ho David Pabiška, který dojel do cíle na 37. místě a bez větších problémů.