YAMAHA T-MAX 500, vítěz kategorie Skútry nad 125 ccm soutěže Motocykl roku 2015

Yamaha T-Max je výborný skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem .Skútry nejsou určeny pouze pro loudavou jízdu po městě a i mezi těmito prostředky lze najít pořádně rychlé modely. Yamaha T-Max patří mezi ně a s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 530cc patří mezi nejdynamičtější modely své kategorie.

Motor o objemu 530 ccm s vysokým krouticím momentem společně s automatickou převodovkou poskytují pozoruhodné klidové i dynamické zrychlení. Lehký hliníkový rám a důmyslné zavěšení přináší do světa skútrů techniku vyspělých motocyklů. Velká kola s širokými pneumatikami zajišťují skvělou jízdní stabilitu a ové bezklíčové zapalování Smartkey a systém imobilizéru usnadňují ovládání. A díky výkonným brzdám s novými radiálním třmeny – a s volitelným systémem ABS může být výkon bez nějakých problémů pod kontrolou..

Jízdní vlastnosti jsou velmi agilní a na klikatých okreskách zaujme tento model hlavně výbornou ovladatelností. Poslouchá na každé slovo, rychlé změny směru jízdy mu nedělají žádný problém a i přes trochu vyšší hmotnost je ovládání jednoduché, a to i v městském provozu .

Výbava je spíše standardní. A co ale zaslouží pozornosti ? Například nově navržená aerodynamická přední kapotáž , nové světlomety LED a LED obrysová světla, technicky vyspělá přístrojová deska se dvěma analogovými přístroji a displejem LCD, snadné a pohodlné ovládání zapalování Smartkey tlačítkem , dvojité přední kotoučové brzdy o průměru 267 mm novými radiálním třmeny nebo volitelný systém ABS.

Yamaha T-Max je velmi dobrý skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem. Asi není velkým překvapením , že zaujal jednu z nejvyšších příček v letošní soutěži Motocykl roku 2015.

Technické údaje:
Typ: YAMAHA T-MAX
Motor: paralelní dvouválec s náklonem dopředu; kapalinou chlazený; čtyřtaktní; DOHC; čtyřventilový
Zdvihový objem: 530 ccm
Vrtání x zdvih: 68 mm x 73 mm
Kompresní poměr: 10:9 : 1
Maximální výkon: 34.2 kW při 6 750 ot./min
Maximální točivý moment: 52.3 Nm při 5 250 ot./min
Systém mazání: Se suchou skříní
Palivový systém: Vstřikování paliva
Systém zapalování: TCI
Systém startování: Elektrický
Převodovka: automatická s variátorem
Systém předního odpružení: teleskopická vidlice
Přední zdvih: 120 mm
Systém zadního odpružení: kyvná vidlice
Zadní zdvih: 116 mm
Přední brzda: Hydraulická s dvojitým kotoučem; Ø 267 mm
Zadní brzda: Hydraulická jednokotoučová; Ø 282 mm
Přední pneumatika: 120/70-15
Zadní pneumatika: 160/60-15
Celková délka: 2 200 mm
Celková šířka: 775 mm
Celková výška: 1 420-1 475 mm (adjustable windscreen)
Výška sedla: 800 mm
Rozvor kol: 1 580 mm
Minimální světlá výška: 125 mm
Mokrá hmotnost: 219 kg / ABS 222 kg
Kapacita palivové nádrže: 15 litrů