Triumph Rocket III TFC je žhavá novinka. Zvětšil motor i výkon

Před nedávnem Triumph ukázal světu nový model, ale tajil objem válců a otázkám k motoru se elegantně vyhýbal. Oproti původnímu modelu Rocket II o objemu 2294 ccm má ten nový objem vyšší. Díky 2458 ccm poměrně narostl i výkon. 148 původních koníků se rozmnožilo na celých 167. Hodnota kroutícího momentu zůstává stejných 221 Nm. V motoru můžeme najít kompletně přepracovanou hlavu s titanovými ventily. Šestistupňová převodovka a spojka s funkcí slip-assist zaručuje ovládání spojky jedním prstem.

Změnám se nevyhnul ani podvozek od japonské Showy. Přední tlumiče o průměru 47 mm se zdvihem 120 mm umožňují nastavení útlumu a odskoku kola, zadní dvojité tlumiče jsou nastavitelné kompletně. A ve starém kabátě nezůstaly ani brzdy. Předek brzdí 320mm kotouče a třmeny Brembo Stylema, které byly donedávna doménou pouze Ducati Panigale V4 nebo Kawasaki H2R. Zadní kolo je osazené čtyřpístkovým třmenem Brembo P4.32. Nový rám už není ocelový, ale výrobce osadil stroj hliníkovým.

Ne zbytečně byla maximální pozornost věnovaná elektronice, která vzala svůj základ z modelu Triumph Scrambler 1200. Patrné je to například u LCD přístrojového panelu, který jediným společným prvkem. Snad již samozřejmostí dnešní doby pak jsou řazení quickshifter, jízdní módy, náklonové ABS nebo možnost připojení mobilního telefonu a ovládání GoPro kamery.

Triumph ale vyrobí tuhle motorku jen v limitované edici 750 kusů.