Triumph Rocket III Roadster 2015: Obr mezi ostatními

Triumph Rocket III Roadster je ohromná motorka a určitě se jedná o jeden z nejvýraznějších strojů, jaký lze potkat na silnici.

Motor je tříválec o mohutném zdvihovém objemu 2294 ccm. Jedná se o řadový motor chlazený kapalinou , spojený s přesnou a vhodně odstupňovanou pětistupňovou převodovkou, a jeho maximální výkon je 148 koní. Točivý moment je ale samozřejmě u velkých cruiserů podstatně důležitý a motor nabízí 221 Nm při 2750 ot./min. Maximální rychlost se pohybuje okolo 217 km/h.

Nepochybně každého musí zaujmout až hromový zvukový projev. I přes svoji trochu děsivou velikost a výkonové parametry zůstává Rocket III Roadster snadno ovladatelnou a přátelskou mašinou pro každodenní projížďky. Může za to hlavně perfektně vyladěné šasi a moderní tlumiče, které nejsou naladěny vyloženě na žehlení nerovností a poskytnou i nějakou tu odezvu a jistotu. Stabilita je prakticky dokonalá i ve vysokých rychlostech a potěší také předvídatelnost chování v jakékoliv situaci.

Co se týká výbavy, těžko budete vyjmenovávat, co vám chybí. Ve standardní výbavě je samozřejmě brzdný systém ABS, protože takto mohutný motocykl potřebuje dobrou kontrolu za jakékoliv situace. Perfektní je i palubní deska, která se skládá ze dvou analogových budíků a nechybí ani malý displej palubního počítače. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná a poskytují solidní přehled o dění vzadu. Rozměry pneumatik jsou 150/80 R17 vpředu a 240/50 R16 vzadu, nádrž pojme 23.8 litrů paliva.

Servisní intervaly jsou nastaveny na 16 000 kilometrů. Při alespoň základní údržbě by tato mašina měla vydržet bez obtíží těch 16 000 kilometrů od servisu do servisu. Cena motorky je někde kolem 16 000 USD. Máte-li je, neváhejte, kupte a jezděte.

Technické údaje:
Motor: kapalinou chlazený DOHC tříválec
Objem: 2 294 cm3
Vrtání/zdvih: 101.6 x 94.3 mm
Maximální výkon: 109 kW/148 koní při 5 750 ot./min
Maximální kroutící moment: 221 Nm při 2 750 ot./min
Vstřikovací systém: vícebodové sekvenční vstřikování
Spojka: vícelamelová; v olejové lázni
Převodovka: pětirychlostní
Podvozek – rám: dvojitý kolébkový z trubkové oceli
Přední pneumatiky: 150/80 R 17
Zadní pneumatiky: 240/50 R 16
Přední pérování: 43 mm obrácené vidlice Kayaba
Zdvih: 120 mm
Zadní pérování: dvojité zadní pérování Kayaba s nastavitelnými 5 pozicemi
Zdvih: 105 mm
Přední brzdy: dvoukotoučová plovoucí o průměru 320 mm; 4 pístky Nissin; ABS
Zadní brzdy: jednokotoučová o průměru 316 mm; 2 pístky Brembo; ABS
Délka: 2 500 mm
Výška sedla: 750 mm
Rozvor: 1 695 mm
Úhel řízení: 32 stupňů/148 mm
Pohotovostní hmotnost: 367 kg
Objem nádrže: 24 litrů
CENA: 16 850 Euro

Napsat komentář