Test: Quadro 350 S

Patříte mezi lidi, které natolik obtěžuje městský provoz a kolony každé ráno? Vlastníte pouze řidičské oprávnění kategorie B a maloobjemové skútry se Vám nelíbí? Potřebujete dobrou stabilitu a dostatečně svižné přesuny po městě i okolí? Tak právě pro Vás může být zajímavým tipem tento článek.

Minulý týden jsem si do testu vyzvedl tříkolový skútr z produkce firmy Quadro s označením 350 S („S“ jako sport). Jedná se o inovovaný model vycházející z modelu Quadro 350 D, o němž jsme Vás již informovali v našem článku. Model 350 S oproti předchozímu nabízí nový čtyřventilový motor, na základě kterého byl navýšen výkon. Dále jsou k dispozici dva nové displeje ukazující teplotu okolí a teplotu motoru, nové komfortnější sedlo, větší prostor pod sedlem, nová výfuková koncovka a v neposlední řadě i nové zadní odpružení.

Co tedy může Quadro 350 S nabídnout a ostatní skútry ne? V první řadě mnohem lepší stabilitu. Na první pohled zaujmou dvě 14palcová přední kola, která řídí patentovaný systém HTS (Hydraulic Tilting System). Ten zajišťuje opravdu skvělou stabilitu v nulových rychlostech při projíždění kolonami, aniž byste museli sundat nohy na zem. Při úplném zastavení je samozřejmě do jisté míry nutné mít nohy na zemi. Zajímavé však je, že při zmáčknutí přední brzdy zůstanou kola částečně zaaretovaná. Další výhodou Quadra 350 S je, že při zastavení použijete parkovací brzdu a v kombinaci s následným zamknutím řídítek máte zajištěnou dostatečnou ochranu proti nepřejícím lidem, kteří by Vám chtěli skútr shodit pokud jej necháte někde zaparkovaný. Parkovací brzdu totiž po zamknutí řídítek není možné uvolnit.

Quadro_009

Samotná jízda je poněkud nevšedním zážitkem. Pokud jste, stejně jako já, zvyklí na klasické jednostopé stroje, bude pro Vás začátek poněkud zvláštní zkušeností. Doporučuji si do první zatáčky najet rozhodně pomalu, protože zatáčení zde probíhá trochu divoce. Vše je samozřejmě o zvyku a po pár projetých zatáčkách a manévrech ve městě si jízdu osvojíte a nebude Vás to už tolik děsit.

Skvělou záležitostí je sedlo. S komfortem, který sedlo nabídne, bude spokojen i spolujezdec.

Za nejsilnější článek považuji motor, který je do městského provozu dostatečně pružný a svižný. Výrobce udává maximální rychlost 125km/h, čehož jsem byl schopen dosáhnout i se spolujezdcem bez větších obtíží. Výkon motoru je však vykoupen vibracemi, na které si člověk musí zvyknout. Velice dobré jsou i brzdy, které lze ovládat spojeným brzdným účinkem předních kol a zadního kola za pomoci páčky na levé straně (případně nožního pedálu) nebo brzdit pouze přední kola za pomoci pravé páčky. Brzdný účinek je naprosto ohromující zvážíme-li, že skútr váží 200 kilogramů.

Quadro_004

Za nejslabší článek naopak považuji laciné zpracování některých částí skútru. Pokud se podíváte na celkový design, je vidět že Quadro drží krok s konkurencí. Z pohledu jezdce bych však ocenil lepší zpracování tlačítek na rukojetích a prostor kolem řidítek. Trochu nedomyšlené mi přijdou i dvě přihrádky, které se sice na první pohled jeví jako vcelku praktické, ale jen do chvíle než se chcete od skútru vzdálit. Přihrádky totiž nejsou uzamykatelné, takže v nich cokoliv nechat je naprosto nemyslitelné. Při použití blinkrů jsem si vzpomněl na staré dobré časy strávené ve Škodě 120. Také si pamatujete ten „divný“ zvuk když jste je zapnuli?

Prostor pod sedlem je naprosto dostačující pro převoz batohu, případně menší tašky. K tomu se Vám do prostoru vejde ještě bez problému helma. Pokud by Vám i přesto byl prostor malý, je možnost na zadní nosič dovybavit Quadro 350 S velkým zadním kufrem. Je tedy možné se bez problému vzdálit i od města na menší výlet a to vcelku pohodlně. Menším hendikepem je tvrdší podvozek, který se Vám dostatečně připomene při jízdě po kočičích hlavách a nerovnostech. Na druhou stranu spoustu nerovností vyžehlí kola, která jsou větší než na konkurenčních skútrech.

Quadro_012

Hodnocení

Quadro 350 S je zajímavou volbou pro rychlé přesuny nejen městem a ačkoliv má své mouchy, jízda na něm je dostatečně komfortní a rozhodně zajímavým zážitkem z pohledu třístopého svezení.  To vše navíc se spotřebou 4-5 litrů benzínu na 100 kilometrů v závislosti na stylu jízdy.

Technické údaje
Motor jednoválec s modifikovaným vstřikováním
Objem 346 ccm
Počet válců 1
Počet ventilů 4
Chlazení kapalinou
Výkon 19,8 kW při 7.000 ot./min.
Krouticí moment 28,8 Nm při 5.500 ot./min.
Maximální rychlost 125 km/h
Spotřeba 4 – 5 litrů / 100 km
Brzdy přední dvoupístkové třmeny, 240 mm kotouče
Brzdy zadní dvoupístkový třmen, 256 mm kotouč
Výška sedla 800 mm
Objem nádrže 13,2 litrů
Pohon bezestupňový variátor
Pohotovostní hmotnost 208 kg
Doporučená cena 179.900,- Kč