Test Indian Chieftain Limited (2019)

Novinka od Indianu pro rok 2019 mě opravdu lákala. Takže když nastal den převzetí, vyrazil jsem pro ni za Prahu. V hale stálo několik motorek a ten můj vyvolený byl až vzadu u zdi. Tak rychle, ať už stojí venku  ve svitu sluníčka. Vytlačili jsme ho a po nezbytných „papírových formalitách“ měl být na pár dnů můj.

Ta černá mu tedy sluší. A snad i zase zhubl. Nebo je to jen tou černou barvou? Ne, Indian Chieftain je pro rok 2019 opravdu opět štíhlejší. Devatenáctipalcové přední kolo s odříznutým blatníkem působí příjemně agresivně a vytváří skvělý dojem už na první pohled. Vzhled Chieftaina Limited nádherně a působivě dotváří padací rám, chromované části a graficky skvěle propracované znaky.

Konečně jsem „nakrmil oči“ a byl připravený vyrazit. Nádhera. Motor Thunder Stroke 111 V-Twin se ozval bez zbytečných ohledů na jakékoliv protesty členů sdružení bojujících proto zvýšené hlučnosti. Překrásný zvuk pro moje uši, ale koneckonců i pro uši všech okolo. Však posuďte sami.

Motorcycle Ride Command, tímto systémem s největším dotykovým displejem na trhu se jiná motorka těžko pochlubí. Sytém je určený pro nastavení a ovládání celého motocyklu, včetně navigace. Ovládá se pouze dvěma prsty, umožňuje zvětšovat a mnoho dalších funkcí. 7’’ displej je zatím největší, jaký byl na motocyklu kdy použitý. Při pohledu na něj před sebou jsem start raději odložil a s pokorou jsem začal zkoumat obsah a možnosti. Začal jsem ale s analogovým tachometrem s otáčkoměrem a ukazateli stavu paliva, počitadla kilometrů a zařazeného rychlostního stupně. To byly záležitosti standardního použití. Zkusil jsem se seznamovat s dalšími funkcemi a identifikovat přítomné LED indikátory-neutrál, zapnutý tempomat, dálková světla, ukazatele směru, ABS, nízký tlak v pneumatikách a další a další. Celkem jich bylo 15 a každý z nich měl své poslání.  Když jsem si ale uvědomil, že budu-li chtít porozumět všemu na místě před odjezdem, možná ani neodjedu. Rekognoskaci jsem tedy nechal na příznivější čas. Vždyť sedím v sedle značky, kterou svět právem označuje za legendu.

Tak druhý start, první zařazení a vstříc českým silnicím s příjemně hlasitě burácejícím motorem. Opravdu nevím, jak nezúčastnění chodci vnímali náš průjezd, ale já jsem si ten zvuk neskrývaně vychutnával. A to mi vydrželo po celou dobu, co jsem měl možnost s Chieftainem jezdit. I když zpočátku jsem se tak v klidu posouval městem a získával trochu větší jistotu a kontrolu nad téměř 380 kg vážící motorkou.  Navíc jsem přerušil průzkum ovládacích a informačních prvků. Jejich neznalost mi klidu taky nepřidávala. A tak jsme si první jízdu společně pobrukovali a já už se těšil na kilometry příští.

Doma jsem poctivě nastudoval další funkce a kontrolní mechanismy, kterými Chieftain disponuje. A jaké informace či upozornění bych tedy mohl na dotykové (!) obrazovce očekávat? Například teplotu okolního vzduchu, přesný čas, kód opravy, stav motorky (třeba tlak v pneumatikách, potřebu výměny oleje, …), údaje o průměrných hodnotách spotřeby paliva a rychlosti, okamžitou spotřebu paliva, údaje o jízdě (směr, čas na cestě, čas zastavení, nadmořská výška). Mimochodem Indian Chieftain Limited má i USB vstup, ale taky Bluetooth připojení pro telefon a sluchátka. A konečně, je tu i navigace, dobře čitelná, logicky a lehce ovladatelná.

test-2019-indian-chieftain-limited- (28)

 

Motor Thunder Stroke 111 V-Twin o objemu 1811 ccm s maximálním točivým momentem nenechával nic náhodě. A různé jízdní režimy jsou pro dokonalý pocit z jízdy za každého situace a počasí skvělou výbavou. Budu se opakovat, ale zvuk je opravdu „kouzelný“ a na příjezd motorky upozorní už v uctivé vzdálenosti. Indian je stroj s hmotností blížící se 380 kilogramům. Za jízdy by nikoho ani nenapadlo ho z tak velké váhy podezírat. Při nutnosti rychlejšího zastavení už je však potřeba mít hmotnost na paměti.

Skvělé stabilitě a ovladatelnosti určitě přispívá celková konstrukce motorky a já jsem osobně hodně oceňoval výšku sedla jen 660 mm, což mi umožňovalo bezproblémový kontakt se zemí za každé – a dokonce i vynucené – situace. O cestovním doplňku v podobě centrálně uzamykatelných kufrů (ovladač na nádrži anebo na dálkovém ovladači u klíčů) není třeba dlouze hovořit. Neznalý by se jistě divil, co všechno si sebou může vzít na cestu do práce nebo za svými koníčky.

Vedle systému Indian Motorcycle Ride Command s pravděpodobně největším dotykovým displejem na trhu ovládaným pouze dvěma prsty, disponuje motorka také bezklíčovým zapalováním a dálkovým ovládáním. Prostě legenda, která není pro každého. To jsme nakonec zjistili i my. Znáte to okřídlené rčení „vyšší bere“?

Technická data

Zdvihový objem: 1811 ccm
Typ motoru: V2, čtyřtaktní
Kompresní poměr: 9,5:1
Vrtání x zdvih: 101,0 x 113,0 mm
Chlazení: Vzduch
Převodovka: 6-rychlostní
Primární převod, sekundární převod: Pás
Palivový systém: Vstřikování. Uzavřená smyčka sekvenčního přívodu paliva
Spojka: Mokrý, vícedílný
Detaily motoru: Thunder Stroke® 111 motor
Výfuk: Rozdělené dvojité výfukové potrubí s přechodem
Točivý moment: 161,36 Nm při 3000 ot/min

Podvozek, pérování, brzdy a kola

Přední brzdy: Dvojitý disk. ABS. Plovoucí disky. 4 pístní třmeny.
Zadní brzdy: Jeden disk. ABS. Plovoucí disk. 2-pístní třmen.
Rám: Litý hliník
Zadní pérování: Single Shock w / Air adjustment
Úhel předních vidlí: 25,0°
Stopa: 150 mm
Přední pérování: Teleskopický vidlicový typ kazety
Průměr předních brzd: 300 mm
Průměr zadních brzd: 300 mm
Kola: Casto hliníková kola
Sedlo: Dvojitá kožená sedačka

Míry a objemy

Pohotovostní hmotnost (včetně náplní): 390 kg
Objem nádrže: 20,8 litrů
Suchá hmotnost: 375 kg
Celková výška: 1 385 mm
Celková délka: 2,506 mm
Celková šířka: 1,000 mm
Světlá výška: 130 mm
Rozvor: 1 668 mm
Výška sedla: 650 mm

Ostatní specifikace

Startér: Elektrický
Barevná provedení: Thunder Black Pearl, Ruby Metallic, Dark Walnut
Přístroje: Rozpěrný přístrojový cluster vybavený analogovým rychloměrem a otáčkoměrem, s palivoměrem, rozsahem, počítadlem kilometrů a aktuálním převodem.
Světla: LED světlomety
Nosiče: Pevná sedlová taška.