Test Honda Monkey: Malá a opravdu hravá motorka

Test Hondy Monkey je pro mě návratem do školních let. Poprvé jsem na ní jezdil v nějakých 14 letech, když jsem si jí půjčil od táty mého kamaráda na závodech. Tenkrát to byla strašná legrace natak mrňavé motorce strašná legrace. Jak to bude ale teď? V dospělosti? Bude to opět tak příjemná motorka nebo ne?

Vyrazil jsem pro ní jen normálním autem, vyndal jsem sedačku a motorku jsem zaparkoval do kufru. Paráda. Jakožto správná opice má testovaný model banánovou barvu v kombinaci s bílou. Přívesek na klíčích je dokonce ovladač k alarmu a zároveň funguje jako vyhledávání motocyklu na přeplněném parkovišti. Opice jde s dobou a je vybavena systémem ABS, kompletním LED osvětlením, digitálním displejem, ale také vstřikováním paliva nebo kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Mimochodem změn dostala Honda Monkey pro modelový rok 2018 ještě mnohem více, psali jsme o nich ZDE.

Po vložení klíče do zapalování a otočení do první polohy, přivítá řidiče úvodní animace v podobě „opičího“ obličeje, který otevře pusu a zamrká očima. Poté naběhne ukazatel celkových ujetých kilometrů, denní počitadlo kilometrů, stav paliva v nádrži a digitální rychloměr. Na levém řidítku je přepínač blikačů, tlumených a dálkových světlometů a tlačítko klaksonu. Pravé řidítko pak má na sobě tlačítko startéru a vypínač motoru.

Startuji, zapínám helmu a pln nedočkavosti vyrážím. První kilometry jsou městské a hodně mě překvapuje posez. Jelikož opice trošku narostla, není řidič tolik zlomený a nebudou ho tedy tolik bolet ho záda a nohy. Je vtipné, že po městě se za mnou otočil snad každý. Věřím tomu, že muselo být i slyšet, jak jsem se těm nevěřícným pohledům smál. Ve městě je Honda Monkey opravdu hravá. Hodně zlehka funguje spojka a není problém ji ovládat i jen jedním prstem. Naprosto stejně jsou na tom i brzdy, stačí na ně jen jeden prst a motorka zastaví „na metru“.

Nedalo mi to a vyrazil jsem na nevyužívanou cestu, abych zkusil, jestli je opice tak hravá jak vypadá a jak si pamatuji. O tom, že „to“ v ní zůstalo a je to tak, jak si pamatuju, mě přesvědčila hned. Na té motorce je neskutečná legrace. Na zadní kolo se jí chce jako nic, jen je třeba mít dostatečnou zásobu podznačníků… 🙂 Však se podívejte ve videu sami.

Po zadním kole se mi povedlo jet nejvíce 54 km/h na trojku, čtyřce se už moc nechtělo. I po předním jezdila jako nic. Dokonce jsem si vyzkoušel „maximálku“ a na vymotanou čtyřku jsem jel 115 km/h. Pravda, silnice byla lehce z kopce.

Trošku jsem se vybláznil a vydal jsem se na projížďku. Udělal jsem si malý výlet, asi 45 km po silnicích. Zadek byl naprosto v pohodě, nohy a záda taky. Projížďka to byla fantastická, minimálně z hlediska zážitků. Na takové dlouhé cestování ale Honda Monkey není, i když to bez problémů zvládá.

Mimochodem co dneska člověk dostane za 60 korun, za které jsem opici po testování natankoval? Já jsem dostal cca 180 km radosti, z toho 70 % bylo po zadním nebo po přednim kole, několik nevěřících pohledů a hlavně neuvěřitelný úsměv na tváři. Jo, Honda Monkey je pořád taková, jakou si jí pamatuju. Je s ní legrace a zábava. Co víc si může člověk přát?

Technické údaje: 2018 Honda Monkey

Motor

Vrtání × zdvih (mm) 52,4 x 57,9
Karburace Elektronické vstřikování paliva
Kompresní poměr 9,3:1
Zdvihový objem motoru (cm3) 125 cm3
Motor Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec se 2 ventily
Max. výkon 6,9kW / 7 000 ot. za min
Max. točivý moment 11 Nm / 5 250 ot. za min
Kapacita oleje (litry) 1,1 l
Startér Elektrický

Kola

Přední brzdy Hydraulická 220 mm s ABS
Zadní brzdy Hydraulická 190 mm
Přední zavěšení Teleskopická převrácená vidlice se zdvihem 100 mm
Zadní zavěšení Dva tlumiče se zdvihem 104 mm
Velikost přední pneumatiky 120/80-12 65J
Velikost zadní pneumatiky 130/80-12 69J
Přední kola desetipaprskové lité z hliníku
Zadní kola desetipaprskové lité z hliníku

Rozměry a hmotnost

Úhel sklonu 25°
Rozměry (D × Š × V) (mm) 1 710 x 755 x 1 029mm
Typ rámu Ocelový z trubek
Objem palivové nádrže (litry) 5,6 litru
Spotřeba paliva 1,5 l/100 km (WMTC)
Světlá výška (mm) 160 mm
Světlomety LED
Pohotovostní hmotnost (kg) 107 kg
Výška sedla (mm) 776 mm
Závlek (mm) 82 mm
Rozvor (mm) 1 155 mm

Převodovka

Spojka V olejové lázni
Převodovka 4stupňová manuální
Typ převodovky 4 speed