Test BMW C 650 Sport: Vlk v rouše beránčím

Na skútr v takovém provedení jsem se hodně těšil. Skútr je určen především pro městské přesuny, a tak ho i většina lidí má zaškatulkovaný. O BMW C 650 Sport se mezi lidem znalým povídá jako o skútru „neskútru“. Vypadá jako skútr, jezdí jako… Jako co vlastně?

test-bmw-c-650-sport-n

BMW C 650 Sport má sportovní design se stříbrnými bočními plasty a přední maskou, která designově navazuje na úspěšný superbike BMW S1000R. Faceliftovaný předek dává skútru obzvláště sportovní výraz. Nová řídítka s vysoce lesklou středovou sekcí a chromovými prvky dělají skútr nepřehlédnutelným. Velice příjemně působí i přístrojovka kombinující přehledný analogový rychloměr a displej s palubním počítačem. Sportovně atraktivní vzhled podtrhují světla s denním svícením a upravené boční plasty, kde působivě vyniká bílá zadní pružina vyvedená na stranu.

Výkonný vodou chlazený řadový dvouválcový motor s točivým momentem 63 Nm, a výkonem 44 kW/60 koní udává skútru maximální rychlostí 180 km/h. To znamená, že C 650 Sport poskytne to, co od něj snad ani nečekáte. Ve městě i mimo něj ukazuje motor, co umí. Při rozjezdu na zelenou se skútr ani vteřinu se nerozmýšlí a s chutí vyráží vpřed zanechávaje okolní auta stát na místě.

test-bmw-c-650-sport-p1

Daleko působivější pak jsou situace na „volných“ silnicích. C 650 si poradí téměř pokaždé. Nepopsatelným zážitkem jsou například situace, kdy řidič v autě jede tak stovkou za hodinu najednou ho předjíždí něco na dvou kolech. A není to žádná cestovní „nadupaná mašina“. Skútr! A to byly výrazy v obličeji. Většina z nich pak takovou potupu těžce snášela a okamžitě šel plyn na podlahu a… „Krásná“ lidská vlastnost, milí „řidiči“.

Kromě motoru s CVT převodovkou a již zmíněného výkonu a dynamických hodnot jsem u C 650 Sport ocenil i řadu dalších věcí. Tím myslím například nastavitelný (i když manuálně) plexi štít do tří poloh, automatické denní svícení (které dokáže samo přepnout na hlavní světlomety třeba při průjezdu tunelem nebo při snížené viditelnosti), úložný prostor pod sedlem o objemu cca 60 litrů se systémem flexcase (umožňuje uložení i dvou přileb v klidovém stavu), dvě odkládací schránky pod řídítky z nichž jedna se automaticky zamyká s vyndáním klíčku ze spínací skříňky. Sympatické mi připadá i otevírání hrdla palivové nádrže, které se jednoduše stejně jako sedlo odemyká jedním otočením klíčku ve spínací skříňce. Určitě dobrou vychytávkou jsou vyhřívané rukojeti, které sice v letním počasí naleznou pramalé využití, ale i tak jsem pro teplo v rukojetích měl připravené využití. Začalo pršet a já spoléhal na to, že teplo si poradí s mokrými rukavicemi.

test-bmw-c-650-sport-p2

Nový výfukový systém vyrobený z vysoce kvalitní nerezové oceli skvěle sedne k charakteru skútru a dokáže hodně zvýšit radost z jízdy hlavně po městě. Výfuk je nejen výrazně lehčí s nižšími hodnotami emisí a hladiny hluku, ale kromě toho poskytuje plnější a silnější zvuk.

BMW C 650 Sport ruší pomyslné hranice mezi skútrem a motorkou. S ním je jedno, jestli potřebujete jet pár kilometrů po městě do práce či jedete manželce dokoupit to, co zapomněla, a nebo se vydáte přes půl republiky na poměrně dlouhý výlet třeba na sraz veteránů. Znám i pár takových, kteří s takovým maxi společníkem absolvují cestu na dovolenou či za poznáním a při tom jim nejsou překážkou či komplikací ani několikery státní hranice. BMW C 650 Sport tak zvládne přecpané městské ulice stejně tak dobře jako „dálkové pochody“. Ale i tady beze zbytku platí, že kdo chce být jiný, musí si nestandardnost zafinancovat. A u C 650 to platí beze zbytku. Je to kvalitní, silný, zajímavý. Prostě vlk v rouše beránčím.

Motor
Typ Vodou chlazený čtyřdobý dvouválec, čtyři ventily na válec, dva vačkové hřídele
Vrtání x zdvih 79 mm x 66 mm
Zdvihový objem 647 ccm
Nominální výkon 44 kW (60 koní) při 7 750 ot/min
Největší točivý moment 63 Nm při 6 000 ot/min
Kompresní poměr 11,6:1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru BMS-E2 elektronické nepřímé vstřikování
Čištění spalin Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva
Největší rychlost 180 km/h
Spotřeba paliva dle WMTC na 100km 4,6 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín Natural 95
Elektrické systémy
Alternátor Třífázový alternátor 508 W
Baterie 12 V / 14 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Odstředivá spojka
Převodovka CVT převodovka
Pohon Řetězový pohon v olejové lázni
Podvozek / brzdy
Rám Konstrukce z ocelových trubek s litými kusy hliníku
Vedení předního kola / odpružení Upside-down vidlice Ø 40 mm
Vedení zadního kola / odpružení Jednostranné kyvné rameno
Dráha pružiny vpředu /vzadu 115 mm / 115 mm
Rozvor kol 1 591 mm
Závlek 92 mm
Rejdový úhel hlavy 64,6°
Kola Litá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu 3,50 x 15″
Rozměr ráfků vzadu 4,50 x 15″
Pneumatiky vpředu 120/70 ZR 15
Pneumatiky vzadu 160/60 ZR 15
Brzdy vpředu Dvoukotoučové, plovoucí třmeny, průměr 270 mm, 2 pístky
Brzdy vzadu Jednokotoučové, průměr 270 mm, 2 pístky
ABS BMW Motorrad ABS
Rozměry / hmotnost
Délka 2 180 mm
Šířka (nad zrcátkem) 877 (775) mm
Výška (bez zrcátek) 1 378 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 800 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1 830 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 249 kg
Celková přípustná hmotnost 445 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 196 kg
Využitelný obsah nádrže 15,5 l
z toho rezerva 3 l