Revival Cycles představují unikátní, na zakázku postavený motocykl

Úpravci motocyklů z US American Revival Cycles představili svůj nejnovější výtvor ve čtvrtek večer, 11. dubna 2019. Unikátní motocykl, pojmenovaný Revival Birdcage, je postaven okolo prototypu kompletně nového motoru boxer od BMW Motorrad. Motocykl byl představen na exkluzivní Revival Party v předvečer každoročně pořádané výstavy Handbuilt Show v texaském Austinu.

„Motocykl Revival Birdcage sklidil obrovský úspěch a náš motor Big Boxer ukázal v tom nejlepším světle,“ uvedl Timo Resch, viceprezident pro prodej a marketing BMW Motorrad. „Po představení projektu Departed od CUSTOM WORKS ZON se jedná již o druhý fascinující, na zakázku postavený motocykl s prototypem motoru BMW Motorrad Big Boxer. Také my představíme koncept motocyklu BMW Motorrad s tímto motorem, a to někdy v polovině roku 2019. Sériový motocykl s tímto motorem kategorie Cruiser uvede BMW Motorrad na trh v průběhu roku 2020.“

„Obdivujeme práci společnosti Revival, která se v průběhu několika málo let vypracovala v jednu z nepozoruhodnějších firem zabývajících se úpravami motocyklů na americké scéně,“ řekl Timo Resch na výstavě Handbuilt Show. „Samozřejmě chceme i nadále růst. A jedním z kroků, který musíme podniknout, alespoň na americkém trhu určitě, je vstoupit do segmentu motocyklů Cruiser. BMW Motorrad důsledně pracuje na své strategii růstu, která má jasný cíl – být jedničkou v segmentu velkých motocyklů.“

Rám motocyklu Revival Birdcage je vyrobený a titanu a byl vyvinut lidmi z Revival Cycles. „Tohle byl první titanový rám, který jsme si sami postavili, což samo o sobě byla velká výzva,“ řekl Alan Stulberg, šéf Revival Cycles. „Nakonec jsme rám svařili bez větších problémů a s výsledkem jsme velmi spokojeni, protože se nám podařilo splnit cíl, kterým byla transparentnost. Chtěli jsme, aby byl motor co nejvíce vidět, a přesně to se nám s tímto naprosto unikátním rámem, který jsme si sami navrhli, povedlo. Motor a systém pohonu je snadno viditelný z jakéhokoliv úhlu.“ Kromě toho téměř každý jednotlivý komponent motocyklu, jako řídítka, stupačky, řadička, sedlo a unikátní karbonové komponenty zavěšení, byl vyroben jedinečným způsobem.

Tým Alana Stulberga se nechal inspirovat rekordními stroji Ernsta Hennese z konce 20. a počátku 30. let. Vývoj motocyklu trval přibližně půl roku. „O takovém motocyklu jsme snili už roky a v prosinci 2018 jsme konečně dostali motor a mohli začít,“ uvedl Alan Stulberg. „Osobně jsem byl vždy fanouškem motoru typu boxer, ale to, co nás opravdu inspirovalo, byla jeho velikost a estetická přitažlivost.“ Motocykl byl dokončen na výstavu Handbuilt Show včas a stavba trvala téměř pět měsíců.

Okolo prototypu velkoobjemového motoru se objevovalo mnoho spekulací. Jak vnější tvary, tak viditelné prvky, jako je tyčkový pohon ventilů v ochranných chromovaných pouzdrech, připomínají motory BMW Motorrad s protilehlými písty ze 60. let minulého století. Pouze s tím rozdílem, že objem motoru je nyní mnohem větší a používá moderní chlazení vzduchem a olejem.

Už v prosinci 2018 představil japonský úpravce motocyklů CUSTOM WORKS ZON na výstavě Hot Rod Custom Show v Jokohamě stroj Departed. Tento fascinující, na zakázku vyrobený motocykl byl prvním, který pohání prototyp nového velkého BMW motoru s protilehlými písty. Neobyčejný design byl scénou motocyklových úpravců přijat s velkým nadšením a vyhrál cenu Best of Show Motorcycle, která je nejvýznamnější, jakou bylo možné na výstavě Hot Rod Custom Show 2018 získat. Mooneyes Show, jak se výstavě mezi úpravci motocyklů říká, přiláká ročně na 15 tisíc návštěvníků a řadí se mezi nedůležitější události roku.