Nová Honda CRF1000L Africa Twin pro modelový rok 2016

Honda s potěšením oznamuje další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015. Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty – po silnicích i mimo ně.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-DCT-2015-021_1

Od samého počátku projektu CRF1000L Africa Twin konstruktéři vzhlíželi k jednomu motocyklu, jenž je neustále udivoval svou harmonií praktičnosti, rovnováhy a ovladatelnosti na silnicích i v terénu – k původnímu XRV750 Africa Twin. Ten se i v konkurenci dnešní nezměrné nabídky cestovních endur osvědčil jako vhodný etalon. Nový stroj, který dnes přichází se jménem svého předchůdce, nemá se starým modelem shodný ani jeden díl. O to více však zdědil z jeho esence a charakteru, díky nimž byl model XRV750 Africa Twin tak skvělý.

Přístup „vydejte se kamkoli“ začíná u motoru, který musí podávat stejně dobré výkony v terénu i při dlouhých silničních přesunech – a samozřejmě také při všech ostatních způsobech použití. Řadový dvouválcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 1 000 cm3 a jeho konstrukce do velké míry čerpá ze zkušeností značky Honda získaných v motoristickém sportu, především pak ze závodních strojů CRF250R/450R. Jako příklad lze uvést například stejnou konstrukci čtyřventilové hlavy Unicam, jež přispívá ke kompaktním celkovým rozměrům agregátu. Lehký litý vačkový hřídel, který je vyroben ze stejného materiálu jako u CBR1000RR Fireblade, ovládá ventilový rozvod a o zážeh směsi paliva a vzduchu se v každé spalovací komoře starají dvě zapalovací svíčky.

Vysoký výkon a točivý moment s lineárním průběhem jsou zárukou okamžité odezvy za každých otáček – a to za doprovodu uspokojivého charakteristického hlubokého zvuku, který s otáčkami postupně narůstá. 270° fázování klikových hřídelí dodává motoru osobitý charakter a zároveň poskytuje jezdci vynikající kontrolu nad trakcí zadního kola. Eliminaci vibrací zajišťuje dvouosý primární vyvažovací hřídel.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-crfdakar-2015-109_16x9_HiRes_1

Nízký motor přispívá k vynikající světlé výšce modelu CRF1000L Africa Twin, která je u cestovního endura jedním z důležitých předpokladů. Důmyslné uspořádání dalších součástí kolem motoru vytváří pozitivní dynamický i estetický efekt. Vodní čerpadlo je umístěno v pouzdře spojky a čerpadla vody i oleje pohání společný vyvažovací hřídel. Ke zmenšení rozměrů motoru přispívá i konstrukce spodní části klikové skříně, ve které se hromadí olej a kde se zároveň nachází tlakové čerpadlo.

Lehká šestistupňová manuální převodovka využívá stejný systém řazení jako modely CRF250R/450R  poskytující snazší změny rychlostních stupňů.

U podvozku modelu CRF1000L Africa Twin byl důraz kladen na tři hlavní atributy, jež byly pro původní XRV750 charakteristické: vlastnosti v terénu, komfort cestovního stroje a každodenní agilita, díky které by byl stroj vhodný i pro každodenní jízdy nebo cesty do zaměstnání.

Ocelový dvojitý kolébkový rám zajišťuje skvělou rovnováhu mezi stabilitou při vysokých rychlostech – a to i při plně naloženém stroji – a prvotřídními terénními schopnostmi, agilitou a ryzí silou. Centralizace hmoty – umístění prvků, jako je například baterie, u zadní strany hlavy válců – přispívá ke snížení těžiště stroje.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-crfdakar-tricolour-2015-106_1

Inverzní vidlice Showa s dlouhým zdvihem je plně nastavitelná a je opatřena dvěma radiálně umístěnými čtyřpístkovými brzdovými třmeny Nissin a 310mm „vlnovitými“ plovoucími kotouči. Zadní tlumič Showa disponuje hydraulickou regulací předpětí. Podobně jako CRF450R Rally, také model CRF1000L Africa Twin využívá 21/18palcové přední/zadní kolo s drátěným výpletem. Ráfky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18.

V souladu s motivem „neomezené dobrodružství“ je model Africa Twin opatřen minimem kapotáže a vyznačuje se robustním, avšak současně lehkým provedením, jež jezdci poskytuje ochranu před povětrnostními vlivy, ale zároveň zachovává štíhlé a agilní proporce stroje. Dva přední světlomety mají charakteristický tvar a výšku sedla lze nastavit v rozmezí 20 mm a to na 870mm nebo 850mm. Objemná palivová nádrž (18,8 litru) ve spojení s úsporným motorem umožňuje dojezd přes 400 km.

Aby se elektronika stroje dokázala vypořádat s jakýmikoliv podmínkami na silnici i v terénu, nabízí systém kontroly trakce Honda (Selectable Torque Control – HSTC) tři úrovně kontroly. Jezdec navíc může vypnout systém ABS pro zadní kolo.

Model CRF1000L Africa Twin bude k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: CRF Rally, trikolóra, stříbrná a černá.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-crfdakar-tricolour-2015-107_1

Dvouspojková převodovka (DCT)

Unikátní dvouspojková převodovka Honda (DCT) bude u modelu CRF1000L Africa Twin dostupná jako volitelná výbava. Převodovka se svými rozměry vejde do standardní klikové skříně, takže u verzí DCT nedochází k nárůstu šířky stroje.

Převodovka nabízí standardní manuální režim, ve kterém může jezdec řadit tlačítky na levé rukojeti, a dva automatické režimy. D – tento režim nabízí nejlepší rovnováhu mezi spotřebou paliva a komfortem jízdy. S – tento režim byl revidován s důrazem na lepší sportovní výkony. Jezdec může v tomto režimu volit ze tří různých způsobů řazení: S1, S2 a S3.

Převodovka DCT u CRF1000L Africa Twin je samozřejmě připravena na provoz v náročném prostředí – funkce pro jízdu v terénu lze aktivovat spínačem G umístěným na pravé straně přístrojového panelu. Stiskem tlačítka G v kterémkoliv jízdním režimu dojde ke zlepšení trakce a ovladatelnosti stroje – což je důležité pro jízdu v terénu – snížením úrovně prokluzu spojky během řazení.

Další novou funkcí systému DCT je detekce svahu, díky které dochází k úpravě způsobu řazení v závislosti na sklonu svahu tak, aby jezdec měl vždy nad strojem plnou kontrolu.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-DCT-ABS-2015-079_1

Technické údaje:
Motocykl: Honda CRF1000L Africa Twin
Typ motoru: Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily; 270° fázování klikového hřídele a hlavou uni-cam
Zdvihový objem:    998 cm3
Maximální výkon:    70 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment:    98 Nm při 6 000 ot./min.
Vrtání & zdvih:    92.0 a 75.1 mm
Spojka:    Lamelová s vinutými pružinami v olejové lázni
Stálý převod:    Řetěz s těsnicími O-kroužky
Převodovka / typ:    6-stupňová manuální se stálým záběrem / 6stupňová DCT s režimem jízdy pro silnici a terén
Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC): 3 úrovně + vypnutí (pouze modely s ABS & DCT; nelze u standardního modelu)
Typ rámu:    Ocelový dvojitý kolébkový rám se zadním pomocným rámem z vysokopevnostní oceli
Poloměr otáčení:    2.5 m
Hmotnost bez náplní:    208 kg (STD); 212 kg (ABS); 222 kg (DCT)
Pohotovostní hmotnost:    228 kg (STD); 232 kg (ABS); 242 kg (DCT)
Objem palivové nádrže:    18.8 litru
Délka x šířka x výška:    2 335 x 875 x 1 475 mm (STD); 2 335 x 930 x 1 475 mm (ABS/DCT)
Rozvor kol:    1 575mm
Výška sedla (STD poloha / nízká poloha):    870/850mm
Světlá výška:    250mm
Systém ABS – typ: 2kanálový systém s možností vypnutí pro zadní kolo (pouze modely ABS & DCT; nelze u standardního modelu)
Brzdy vpředu: Hydraulické; dva 310mm vlnovité kotouče s plovoucími třmeny; hliníkovou hlavou a radiálními 4pístovými třmeny (ABS) se sintrovanými destičkami
Brzdy vzadu:    Hydraulická; 256mm kotouč s 2pístovým třmenem (ABS) a destičkami ze sintrovaného materiálu
Parkovací brzda: ovládaná pákou u modelu DCT
Přední kolo: Litý hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Zadní kolo: Litý hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Velikost ráfku – přední:    21M/C x MT2;15
Velikost ráfku – zadní:    18M/C x MT4;00
Pneumatika vpředu:    90/90-R21 dušová
Pneumatika vzadu:    150/70-R18 dušová

Napsat komentář