Na letošním Dakaru byli vidět. Lukáš Kvapil na motocyklu bodoval na poli fair play. Martin Macík mezi kamiony v první desítce

Tým Big Shock Racing na letošním Dakaru jednoznačně uspěl. Motorkář týmu Lukáš Kvapil si zaslouží respekt. Ačkoliv do cíle letošního Dakaru nedojel, dokázal pomoci zraněnému kolegovi, což je úspěch možná cennější než pódiové umístění. A desáté místo Martina Macíka, Františka Tomáška a Michala Mrkvy ve startovním poli kamionů potvrzuje, že i menší tým dokáže velké věci, pokud se sejde parta, která je ochotna pro společný výsledek udělat maximum a zároveň se u toho dobře bavit.

Lukáš Kvapil zažil na letošním Dakaru své velké dobrodružství. Na rozpálené trati využil znalosti první pomoci, získané výcvikem v armádě, a pomohl zraněnému soupeři. Poté co italskému motorkáři poskytl vlastní vodu a asistoval záchranářům, nabral tříhodinovou ztrátu. Při záchranné akci přišel také o mnoho sil a trať mezitím rozjezdily další závodní stroje. Jeho následný pád před koncem etapy byl důsledkem všech zmiňovaných okolností. Vykloubené rameno a poraněný obličej Lukášovi nedovolily v závodě pokračovat. Přesto se pro mnoho fanoušků stal vítězem, který dokázal Českou republiku reprezentovat na poli fair play. I Lukáš plánuje, že za rok na Dakaru nebude chybět.

Týmu Big Shock Racing se moc dobře osvědčil nový kamion. Žlutý Liaz řečený Franta posádku podržel i v nejnáročnějších terénech. . „Na trati jsme měli méně technických závad než loni. Mechanici byli sehraní, každý věděl, co má dělat, a kamion vyjížděl do všech etap v perfektním stavu. Nebýt jediné výraznější opravy vrtule u chladiče, mohli jsme být v pořadí ještě výše. Ale tak to na Dakaru chodí,“ říká Michal Mrkva, mechanik týmu Big Shock Racing.      

lukáš kvapil rallye dakar 2017

I přes neuvěřitelné zážitky, které si členové týmu z Jižní Ameriky odváželi, už se většina z nich nemohla dočkat návratu domů. „Nejvíc se těším na menší odpočinek a pořádné české jídlo,“ hlásil Martin Macík. „Asi bychom to měli i řádně oslavit, ale zatím nezbyly síly. Až si orazíme, určitě ještě bude prostor,“ dodává František Tomášek.  

V každém případě, tým Big Shock Racing letos získal další potřebné zkušenosti, které se chystá zúročit na příštím Dakaru. A co teď, po Dakaru?

V plánu je opět poctivý trénink. „Rád bych se věnoval extrémním běhům, jako byl v minulém roce Army Run nebo Urban Challenge. Myslím, že je to velmi dobrá průprava pro posílení fyzičky a obratnosti.“ popisuje Martin Macík. Zkrátka, členové týmu Big Shock Racing se v období mezi Dakary nudit určitě nebudou. A tajemně naznačují, že možná přijde čas i na novou Lízu…