LEGENDY – V italském stylu rovněž unikátní motocykly

Letošní motoristická slavnost LEGENDY, která se koná ve dnech 10.-11. června 2017 již tradičně v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze Bohnicích představí, stejně jako minulý rok, také velmi zajímavé exponáty z oblasti motocyklů.

Stejně jako u automobilů se i v tomto případě bude jednat o průřez historií nejen produkčních, ale i závodních motocyklů. Pořadatelé i letos zaznamenali velký zájem majitelů unikátních motocyklů prezentovat své jednotlivé exponáty i celé soukromé sbírky. Letošní 4. ročník motoristické slavnosti LEGENDY se nese v duchu italského designu a tomu bude odpovídat i část expozice věnovaná světu „jedné stopy“. Mezi ostatními motocykly nabídne slavnost následující velmi zajímavé stroje:

DUCATI 888/926 CORSA

  • Čistě závodní superbike se závodní historií. Jeden ze tří kusů v ČR. Podvozek kompletně Öhlins, systém závodních brzd Brembo.
  • r.v. 1993, max. výkon 125 koní, suchá hmotnost 188 kg

DUCATI 916 SPS

  • Velmi raritní zástupce homologační série produkčního superbiku. Vyrobeno pouze 404 kusů pro celý svět. Přední vidlice Showa, zadní tlumič Öhlins, komplet závodní brzdový systém Brembo
  • r.v. 1997, max. výkon 134 koní, suchá hmotnost 190 kg, maximální rychlost 270 km/h

DUCATI PASO 750

  • Zvláštní až podivná a přece krásná! Model Paso byl prvním motocyklem, který pro Ducati vymyslel legendární designer Massimo Tamburini. Motocykl byl pojmenován Paso na počest tragicky zesnulému šampiónovi, Renzo Pasolinim.
  • r.v. 1986, max. výkon 72.5 koně, suchá hmotnost 195 kg, maximální rychlost 210 km/h

MV AGUSTA F4

  • Absolutní formule 1 na dvou kolech! Přelomový superbike s velmi výkonným čtyřválcovým motorem z Itálie. Nadčasový design Massimo Tamburini
  • r.v. 2002, max.výkon 136 koní, suchá hmotnost 185 kg, maximální rychlost 282 km/h

MV AGUSTA BRUTALE 1078 RR

  • 1078 RR je nejvýkonnější a nejrychlejší z rodu Brutale, kterou kdy Italové z továrny ve Varese vypustili do světa. Nejsilnější a nejbrutálnější sériový „naháč“ (naked bike) na světě!
  • r.v. 2009, max.výkon 156 koní, suchá hmotnost 185 kg, maximální rychlost 252 km/h

GILERA 500 NUOVO SATURNO BIALBERO

  • Velmi raritní tovární supermono. Zřejmě jediný kus v ČR z celkem 150 vyrobených strojů pro celý svět.
  • r.v. 1988, max.výkon 45 koní, suchá hmotnost 137 kg, maximální rychlost 175 km/h

LAVERDA 1000 3C

  • Hodně netradiční pojetí italské klasiky s řadovým tříválcovým motorem. Laverdy patřily ve své době k nejvýkonnějším italským motocyklům. V ČR jen pár kusů těchto strojů.
  • r.v. 1972, max. výkon 80 koní, suchá hmotnost 214 kg, maximální rychlost 190 km/h

MOTO GUZZI LODOLA 175 SPORT

  • Typický italský sportovní motocykl 50.let. Malý objem a avšak čtyřtakt s rozvodem OHC! Lodola byla vůbec poslední Moto Guzzi designovaná ještě původním majitelem továrny, Carlo Guzzim. Zřejmě jediný kus v ČR.
  • r.v. 1956, max.výkon 11 koní, suchá hmotnost 109 kg, maximální rychlost 110 km/h

GILERA 150 SPORT

  • Typický italský sportovní motocykl první poloviny 60. let. Rychlost, hravost a jízdní vlastnosti italských strojů měla na svědomí především extrémě nízká váha stroje.
  • r.v. 1962, max. výkon 9 koní, suchá hmotnost 100 kg, maximální rychlost 110 km/h

BENELLI 500 MONZA MIKE HAILWOOD REPLICA

  • Závodní motocykl s motorem Benelli 500 postavený jako replika továrního speciálu pro Mike Hailwooda do Grand Prix.
  • r.v. 1968, max. výkon 55 koní, suchá hmotnost 165 kg, maximální rychlost 200 km/h